صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت آشنایی با ژیمناستیک

پاورپوینت آشنایی با ژیمناستیک

دانلود پاورپوینت آشنایی با ژیمناستیک PowerPoint gymnastics ppt
ژیمناستیک
ژیمناستیک (به انگلیسی: Gymnastic) به عنوان یک ورزش فعال دارای سابقه‌ای در حدود ۲۰۰۰ سال می‌باشد ولی به عنوان یک ورزش رقابتی دارای عمری در حدود ۱۰۰ سال می‌باشد. مسابقات فردی و کلی توسط باشگاه‌های گوناگون مانند solcols Turveveins برگزار شده‌است ، درحالی که این ورزش دارای رشد آهسته‌ای در محیط باشگاهی است ولی در محیط Turvevens solcos دارای رشد سریعی بود. در دهه 1830 ورزش ژیمناستیک به آمریکا معرفی شد و سیستم مدرسه ژیمناستیک توسط مهاجران از قبیل frang , lchaales, follel, chorles,beik تأسیس گردید.
در سال ۱۸۸۱ فدراسیون بین‌المللی ژیمناسیک تأسیس گردید که بعدها به نام هیئت فدراسیون ژیمناستیک اروپا تغییر یافت. این سازمان پیشقدم در مسابقات بین‌المللی بود. اتحادیه ورزشکاران غیر حرفه‌ای در سال ۱۸۸۳ در آمریکا تأسیس گردید. این سازمان مسئولیت کنترل و مراقبت از ژیمناستیک کاران را در آمریکا بر عهده داشت. رقابت‌ها و مسابقات گوناگونی توسط باشگاه‌ها و سازمان‌ها برگزار شدند و در دهه ۱۸۸۰ این مسابقات بسیار شدت گرفت. اولین مسابقه بزرگ در المپیک آتن یونان در سال ۱۸۹۶ برگزار شد و که در آن آلمان به عنوان قهرمان برگزیده شد و تقریباً همه مدال‌ها را از آن خود کرد. ۵ کشور در این مسابقات شرکت کردند. مسابقات مردان شامل میله افقی ، میله پارالل ، خرک ، حلقه و پرش از خرک بود.
اولین مسابقه بین‌المللی بعد از مسابقات المپیک در سال ۱۹۵۳ در بلژیک برگزار شد که در آن ژیمناستیک کارانی از نقاط مختلفی از قبیل بلژیک ، فرانسه ، لوکامبورگ و هلند شرکت داشتند. این مسابقات در حال حاضر به عنوان اولین مسابقات جهانی شناخته می‌شود.
اولین مسابقه تیمی مردان در سال ۱۹۵۴ در سن لویس برگزار شد. در آن هنگام ، نهمین دوره مسابقات جهانی در سال ۱۹۳۰ در لوکامبورگ مسابقات ژیمناستیک برگزار شد که شامل مسابقات دو و میدانی ، پرش با نیزه ، پرش طول ، بال رفتن از طناب ، تیراندازی و دوی صد متر بود. بعد از آن مسابقات دو و میدانی از بخش مسابقات ژیمناستیک حذف شدند. در مسابقات جهانی ۱۹۵۴ ورزش دو و میدانی به طور کامل از ژیمنا ستیک جدا شد.
در سال ۱۹۲۴ در فرانسه المپیک پایه‌های اصلی خود را که مشابه المپیک امروزی می‌باشد شکل داد. در این المپیک مردان ابتدا در مسابقه در رشته‌های مختلف ژیمناستیک پرداختند. اولین تیم ژیمناستیک زنان در المپیک سال ۱۹۲۸ شامل مسابقات تیمی بود که توسط کشور هلند اجرا شد. اولین تیم ژیمناستیک زنان آمریکایی در المپیک ۱۹۳۶ در آلمان حضور یافت. در سال ۱۹۶۲ ژیمناستیک منظم توسط فدراسیون بین‌المللی ژیمناستیک به عنوان یک ورزش شناخته شد. در سال ۱۹۶۳ در بوداپست مجارستان اولین مسابقات جهانی ژیمناستیک موزون انجام گرفت. این مسابقات دارای ۲۸ ورزشکار از ۱۰ کشور مختلف دنیا بود در سال ۱۹۷۳ آمریکا به مسابقات جهانی ژیمناستیک موزون وارد شد. در حین انجام المپیک ۱۹۷۴ در لس آنجلس آمریکا مسابقات ژیمناستیک موزون فردی برای اولین بار اجرا شد. در جشن صد ساله المپیک امسال در آتلانتا، مسابقات گروهی موزون به عنوان ورزش دارای مدل برای اولین بار معرفی خواهند شد. در سال ۱۹۷۵ فدراسیون ژیمناستیمک آمریکا که در حال حاضر نام آن ژیمناستیک USA شناخته می‌شود افتتاح شد. به عنوان یک ورزش مستقل در آمد و همچنان نیز این فدراسیون کار خود را امروزه ادامه می‌دهد.

درباره ژیمناستیک
خوب اولا پیست ژیمناستیک خاصه یعنی چی یعنی حالت فنری داره که دو نوع هست یکی اسفنجیه و دیگه فنری که الان دیگه پیست فنری داره جاشو به پیست های اسفنجی میده ….در ضمن چون تریک حرکات اکروباتش زیاده برا همین تریکر ها ترجیح میدن تو پیست ژیمناستیک تمرین کنن و در مورد مسابقاتش هم مونده به متولیان امر مسابقات که رو چی برگزار کنن اگه امکاناتش محیا باشه حتما رو پیست ژیمناستیک برگزار میکنن در غیر این صورت که تاتامی و حتی رو چمن هم برگزار میکنن … اینو هم بگم به خاطر گرون بودن و پر هزینه بودن پیست های ژیمناستیک افراد کمی میتونن از این امکانات استفاده کنن و بهتر بگم یه کم سخته که رشته های دیگه به غیر از ژیمناستیک تو پیست ژیمناستیک تمرین داشته باشن …. چون هزینه یه پیست استاندارد 14*14 بالای 20 ، 30 میلیونه اون هم معمولیش ولی میتونن پیست های مشابه رو به قیمت کمتر هم درست کنن ولی در کل گرون در میاد

فهرست
ژیمناستیک
درباره ژیمناستیک
تعریف مهارت
مردان
حرکات زمینی
زنان
تاریخچه
ژیمناستیک موزون
قواعد هنری ژیمناستیک المپیک
راز طول عمر


تعداد صفحات : 58 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,