صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت آزمون هوش استنفورد بینه

پاورپوینت آزمون هوش استنفورد بینه

پاورپوینت آزمون هوش استنفورد بینه
پاورپوینت آزمون هوش استنفورد بینه شامل 42 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه
در سال 1904 هنگامی که وزیر آموزش و پرورش عمومی کشور فرانسه از “بینه” درخواست کرد تا عضویت کمیسیون ویژه‌ای را به منظور بررسی روش های تربیت اطفال عقب مانده بپذیرد،فرصت خوبی پیش آمد که زمینه تهیه نخستین ابزار سنجش هوش عمومی فراهم شود.
این ابزار که به مقیاس 1905 بینه – سیمون مشهور است، ابتدا شامل 30 سوال بود که کنش های مختلفی مانند توانایی قضاوت، استنباط و استدلال را می‌سنجید که به نظر بینه از عناصر اصلی هوش هستند
این مقیاس که پیدایش آن بدون تردید از فعالیت های اولیه به منظور تهیه ابزارهای سنجش هوش عمومی به شمار می‌رود، با سابقه‌ای طولانی (حدود 90 سال) به اقتضای تئوری ها و یافته‌های روان شناسی به گونه مستمر و در مسیر تکاملی دست خوش تغییر و تحول گردیده است. بررسی های پی‌درپی بینه موجب شد که تا سال 1912 که بینه وفات یافت، دست کم دوبار در این مقیاس تجدید نظر به عمل آید. این ابزار بلافاصله پس از انتشار به اکثر زبان های خارجی ترجمه و به محیط ها و فرهنگ های مختلف انطباق داده شد.
نخستین چاپ این مقیاس به زبان انگلیسی که به نام مقیاس استنفرد-بینه معروف است، در سال 1916 منتشر گردید که بسیاری از معایب مقیاس بینه – سیمون را تعدیل می‌کرد.
و …

فهرست مطالب
مقدمه
مقیاس جدید استنفرد – بینه 1985 :
مقیاس ایرانی تهران – استنفرد – بینه :
اجرای تست استنفرد – بینه:
نمره گذاری و طبقه بندی مقیاس استنفرد – بینه:
اهمیت و ارزش مقیاس استنفرد – بینه:
پایان


تعداد صفحات : 42 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود