صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » مدیریت  »  نقش مدیریت زنجیره تامین در تجارت الکترونیکی

نقش مدیریت زنجیره تامین در تجارت الکترونیکی

دانلود تحقیق و مقالات رشته مدیریت با عنوان مقاله نقش مدیریت زنجیره تامین در تجارت الکترونیکی در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۸ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

نقش مدیریت زنجیره تامین در تجارت الکترونیکی

مقاله نقش مدیریت زنجیره تامین در تجارت الکترونیکی

چکیده:
در عصر حاضر تجارت الکترونیک فقط به معنای خرید و فروش اینترنتی نیست. بلکه به معنای تجارتی کارآمد در تمام سطوح کسب وکار است. که مدیریت زنجیره تامین را می توان
ستون اصلی این نوع تجارت نامید. اثر بخشی زنجیره تامین به معنای داشتن محصولی سالم در محل و زمانی سالم است که بتوان درآمد را افزایش و هزینه را کاهش داد .
به بررسی نقش مدیریت زنجیره تامین بر تجارت الکترونیکی می پردازیم.E-commerceو E-logesticsو SCMدر این مقاله ضمن مروری مختصر بر مفاهیم

مقدمه:
امروزه رقابت از حالت شرکت های منحصر به فرد به صورت دامنه وسیع زنجیره تامین در آمده است. زنجیره تامین شبکه ای ا تسهیلات برای شبکه ای ازشرکت هایی است که می خواهند در زمینه های مختلف به مشارکت با یکدیگر بپردازند. در گذشته شرکت های مختلف بر روی زمینه های مختلفی تمرکز می کردند که تاریخچه آن در زیر آمده است:
۱) قبل از دهه ۷۰ – هزینه ساخت
۲) دهه ۷۰ – بهبود کیفیت
۳) دهه ۸۰ – زمان تحویل دهی محصول
۴) دهه ۹۰ — خدمات
۵) بعد از دهه ۹۰ – سازش محیطی
۶) امروزه — تمام سطوح که با زنجیره تامین محقق میگردد
در عصرارتباطات امروزمی توان به وسیله کسب و کارالکترونیکی به تغییر شکل شرکت های امروزی کمک کرد. کسب وکارالکترونیکی د واقع ابزاری اطلاعاتی برای بهینه کردن
مدیریت کسب و کار و فرآیند های عملیاتی است که با کمک مدیریت زنجیره تامین این ابزار فراهم می شود.
در بخش بعدی سعی بر آن شده است تا شما را بیشتر با زنجیره تامین و مدیریت آن آشنا سازیم.

زنجیره تامین و مدیریت آن:
زنجیره تامین به فرآیند تهیه کالاوخدمات برای مشتری گویند. مدیریت زنجیره تامین تامین کننده عوامل مورد نیاز برای انجام آن است که می تواند باعث کاهش هزینه ها وکاهش سود دهی شود و ظهور آنرا می توان به پیشرفت فناوری نسبت داد.
در واقع مدیریت زنجیره تامین فرآیندی است که متغیر بوده و باید آنرا با توجه به هزینه ها به طور مستمر کنترل کرد و بهبود داد.ازاصول پایه ای مدیریت زنجیره تامین می توان به رضایت مشتری و کاهش هزینه و مدیریت موجودی انبار و انتقال صحیح اطلاعات وارسال به موقع آن اشاره کرد که ابزار توانمند اینترنت و وب تاثیر بسزایی دربرپایی این اصول دارند . در این مدیریت اطلاعات نا درست می تواند روند اجرایی آنرا با مشکل مواجه کند . این اصول به ما می گوید که یکی از واحد های اصلی در ساختار سازمانی مدیریت زنجیره تامین بخش اطلاعات و سیستم های آن خواهد بود که وظیفه آن هم طراحی و نگهداری نظام اطلاعاتی و هم طراحی و نگهداری و بهبود سیستم ها و فرآیندهای آن است.
همچنین این اصول به مانشان می دهدکه حتی اگر همه فعالیت های خریدوفروش ازطریق اینترنت انجام شود(یعنی تجارت الکترونیکی شرکت به شرکت) باز شرکت هاباید محصولات خود را تولید و انبارداری و ارسال کنند و این باعث ادغام هر چه بیشتر دنیای زنجیره تامین و دنیای تجارت الکترونیکی شده است.
به طور کلی با توجه به مطالب فوق می توان گفت مدیریت زنجیره تامین فرآیندی چترگونه است که در زیر آن محصولات تولید و به مشتریان تحویل داده می شوند.

فهرست مطالب
چکیده:
مقدمه
زنجیره تامین و مدیریت آن
تدارکات الکترونیکی
روند تحولات تدارکات الکترونیکی
تجارت الکترونیک
پیاده سازی یک سایت تجارت الکترونیک:
نقش مدیریت زنجیره تامین در تجارت الکترونیکی
نتیجه گیری


تعداد صفحات : 18 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود