صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  نقش روغن نارگیل در درمان دیابت نوع 2

نقش روغن نارگیل در درمان دیابت نوع 2


نقش روغن نارگیل در درمان دیابت نوع 2

روغن نارگیل دارای چربی های اشباع شده است به همین دلیل برای درمان دیابت نوع 2 بسیار مفید است و بهترین جایگزین چربی های ناسالم برای بیماران دیابتی می باشد.

اگر دیابت داشته باشیم، آیا می توانیم روغن نارگیل بخوریم؟
اگر دیابت دارید، احتمالا خوردن اینها را در رژیم غذایی خود تغییر داده اید، چیپس, نان سفید و پنیر پر چرب، با نان کامل, پنیر سویا و کرفس کوهی حالا ممکن است بخواهید این چربی ها را هم جایگزین کنید.

ممکن است شنیده باشید که روغن نارگیل می تواند جایگزین خوبی باشد, اما ممکن است مطمئن نباشید که چگونه بر دیابت شما تاثیر خواهد گذاشت. از آنجایی که روغن نارگیل از چربی های اشباع شده دارا می باشد بر خلاف روغن های حیوانی دارای زنجیره اسید چرب متوسط است و می توان گفت در درمان بیماری دیابت نوع 2 موثر می باشد.
در این بخش از سلامت نمناک مطالبی است که شما باید در مورد روغن نارگیل دیابت بدانید.

خواص روغن نارگیل برای دیابت
روغن نارگیل:

روغن نارگیل از گوشت نارگیل بالغ گرفته شده است و این روغن سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث افزایش تری گلیسرید و کاهش کلسترول می شود.این روغن طعم شیرین و معطری دارد, بلکه فقط میزان چربی کمی دارد. معمولاً به عنوان جایگزینی برای کره و روغن زیتون یا سبزیجات در هنگام پخت و پخت استفاده می شود.
روغن نارگیل نیز استفاده های آرایشی زیادی دارد, مانند:

مرطوب کننده طبیعی پوست
نرم کننده مو
یک جز اصلی در دستور العمل های زیبایی و لوسیون های خانگی

روغن نارگیل نرم کننده طبیعی پوست
فواید استفاده از روغن نارگیل برای بیماران دیابتی چیست؟

اگر مبتلا به دیابت هستید, می دانید که حفظ وزن سالم یک جز کلیدی برنامه غذایی دیابتی ها است این به ویژه در مورد دیابت نوع 2 صدق می کند. دیابت نوع 2 معمولاً با مقاومت بدن به انسولین شروع می شود و مقاومت انسولین با وزن زیاد ارتباط دارد. مطالعات حاضر نشان داده اند افرادی که چربی های زنجیره ای متوسط مانند روغن نارگیل مصرف می کنند، به عنوان بخشی از برنامه کاهش وزنشان, چربی بیشتری را به نسبت شرکت کنندگانی که از روغن زیتون استفاده می کردند, از دست دادند.
روغن نارگیل چربی های زنجیره ای متوسط زیادی دارد و این به این معنی است که, یک چربی جامد است و تبدیلش به چربی ذخیره شده سخت تر است ، این باعث می شود که بدن شما آن را بسوزاند. اگرچه مطالعات جداگانه ای مانند این مطالعه در مورد چربی ها انجام شده است، اما تحقیقات کافی برای تایید قطعی این ادعا وجود ندارد.
روغن نارگیل خالص، دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد تنشی می باشد. شایان ذکر است که برخلاف روغن زیتون, استاندارد صنعتی برای روغن نارگیل خالص وجود ندارد یعنی روغن نارگیل خالص می تواند در میان تولیدکنندگان متفاوت باشد. به طور معمول به این معنی است که روغن پردازش و فرآوری نشده است. روغن عموماً تصفیه شده و رنگبری نشده است.

نقش روغن نارگیل در درمان دیابت
آیا روغن نارگیل تاثیر متفاوتی بر دیابت نوع 1 و2 دارد؟

برخی شواهد حاکی از آن است که روغن نارگیل می تواند علائم دیابت نوع 2 را کاهش دهد. یک مطالعه حیوانی نشان داد که رژیم غنی از اسیدهای چرب زنجیره ای متوسط مانند روغن نارگیل می تواند به پیش گیری از چاقی و مبارزه با مقاومت انسولینی کمک کند که هر دو منجر به دیابت نوع 2 می شوند.
محققان همچنین دریافتند که اسیدهای چرب زنجیره ای متوسط می توانند تجمع چربی کمتری داشته و عمل انسولین را در بافت چربی و ماهیچه حفظ کنند.مطالعه ای جداگانه بر روی حیوانات نشان داد که موش های دیابتی که روغن نارگیل را مصرف می کنند, سطوح کلسترول کمتری دارند و تحمل گلوکزشان بهبود یافته است. در این زمان هیچ تحقیقی در مورد تاثیر روغن نارگیل بر دیابت نوع 2 وجود ندارد.
روغن نارگیل و دیابت نوع 1:

مطالعه ای که در ماه می سال 2009 انجام شد، نشان می دهد که اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل می توانند عملکرد مغز را در دیابت نوع 1 بهبود بخشند.تحقیقات اخیر نشان می دهد که اختلالات عصبی مثل آلزایمر باید به عنوان “نوع 3” طبقه بندی شوند. روغن نارگیل به خوبی بر دیابت نوع 3 نیز تاثیر می گذارد.

تاثیر روغن نارگیل بر دیابت نوع 1 و 2
عوامل خطرزا روغن نارگیل برای بررسی:
روغن نارگیل با وجود فواید بالقوه آن هنوز یک چربی ناسالم محسوب می شود ، به این دلیل است که حاوی چربی اشباع شده است.
چربی های اشباع شده می توانند سطوح کلسترول شما را افزایش دهند، که می تواند منجر به بیماری قلبی شود و افراد مبتلا به دیابت، بیماری قلبی بیشتری دارند با این حال, برخی مطالعات نشان می دهند که انتخاب بهتری نسبت به سایر روغن ها وجود دارد.
روغن نارگیل در مقایسه با روغن آفتابگردان, عوامل خطرزای قلبی – عروقی مرتبط با چربی را در افراد دریافت کننده مراقبت های پزشکی استاندارد تغییر نداد.
مطالعه دیگری در مورد روغن نارگیل و روغن سویا انجام شد مشخص شد که روغن سویا به احتمال زیاد باعث چاقی و علائم دیابت می شود.
انجمن دیابت آمریکا پیشنهاد می کند که افراد مبتلا به دیابت، جذب چربی اشباع شده را محدود کرده و به کم تر شدن شانس برای حمله قلبی کمک کنند. این سازمان توصیه می کند که روغن نارگیل را به جای روغن زیتون و جایگزین کنند که چربی های سالم دارند.

فواید روغن نارگیل برای دیابت و بیماری قلبی
چگونه می توان روغن نارگیل را به رژیم غذای اضافه کرد؟

اگر تصمیم گرفته اید که روغن نارگیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، باید این کار را به طور متوسط انجام دهید.هرچند وقت یک بار این روغن را با روغن معمول خود جایگزین کنید.
اگر می خواهید روغن نارگیل را با یک دستورالعمل پخت جایگزین کنید، باید روغن را به حالت مایع تبدیل کنید. آنها باید در دمای اتاق نگهداری شوند و این کار باعث می شود که روغن به سرعت سفت نشود.
روغن نارگیل طعم دهنده است، پس مراقب باشید که بیش از یک اندازه معمول استفاده نکنید. اندازه استاندارد روغن نارگیل یک قاشق غذا خوری است.
روغن نارگیل مزایای خود را دارد، اما هنوز هم یک چربی اشباع شده می باشد به این معنی است که اگر در حد افراط خورده شود، می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد.اگرچه مطالعات حیوانی مزایایی را نشان داده اند، اما تحقیقات بسیار کمی در مورد نحوه تاثیر روغن نارگیل بر دیابت وجود دارد.
ممکن است ایمن تر از چربی های سالم مثل روغن زیتون باشد، اما تنها از روغن نارگیل خالص در مقادیر کم استفاده شود.توانایی روغن نارگیل برای کنترل گرسنگی و هوس به خوبی مستندسازی شده است و منجر به افزایش میزان متابولیسم می شود.