صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  میوه های شفابخش از نگاه طب سنتی

میوه های شفابخش از نگاه طب سنتی


میوه های شفابخش از نگاه طب سنتی
میوه های شفابخش از نگاه طب سنتی میوه هایی هستند که از لحاظ ارزش غذایی بسیار مفید هستند
میوه ثمر طبیعت و تنزیلى از میوه‏ هاى بهشتى است. کسانى که مرتب با انواع میوه‏ ها خود را تغذیه مى ‏کنند عمرى طولانى خواهند داشت. تعدادى از میوه‏ها در کتاب آسمانى قرآن مورد توجه قرار گرفته است که مى‏تواند حاکى از اهمیت آنان نسبت به سایر میوه‏ها باشد. بطور کلى خداوند از میوه‏ها به‏عنوان غذاهاى بهشتى یاد کرده است. وَ فاکِهَهٍ کَثِیرَهٍ لا مَقْطُوعَهٍ وَ لا مَمْنُوعَهٍ وَ …
بطور قطع و یقین باید گفت که یکى از موارد مطمئن طول عمر مصرف میوه‏هاست. تأکید بر مصرف میوه‏ها در علوم پیشگیرى و علاج بیمارى‏ها و در تحکیم سلامتى و طول عمر نشان از اهمیت آن دارد. اگر بطور مرتب سالمندان با توجه به وضع مزاجى خود در برنامه روزانه مصرف میوه‏ها را مورد توجه قرار دهند به طول عمر کمک شایانى کرده‏اند. توجه کنید به اهمیت برخى از میوه‏ ها:

میوه های شفابخش از نگاه طب سنتیانار میوه شفابخش از نگاه طب سنتی
مهتر میوه‏ هاست. هیچ میوه‏اى در سلامت‏ بخشى و پاکسازى دستگاه گوارش و تصفیه خون به پاى انار نمى‏رسد. این میوه براى سالمندان عمر طولانى را به ارمغان‏ مى ‏آورد بشرط آنکه در فصل عرضه آن هیچ روزى آن را ترک نکنند. انار میوه بهشتى است و دوستى براى کبد و کلیه‏ ها و قلب و مغز است. انار از لحاظ روحى نیز حائز اهمیت بوده و زمینه را براى لطافت دل و تحکیم ایمان و توجه به خداوند فراهم مى‏ نماید. انار نسل انسان را اصلاح و هوش و ذکاوت را قوى و منى را افزایش داده و از هر بیمارى پیشگیرى مى ‏کند. در درمان سرطان خون انار همتا ندارد و ریشه هر بیمارى را مى‏ کند.

انگور میوه شفابخش از نگاه طب سنتی
در این میوه به لسان معصوم (س) شفاست. بهترین دوست قواى فکرى‏ست و اندوه را از انسان دور مى‏کند و یکى از داروهاى قوى ضد افسردگى است. انگور و فرآورده‏هاى آن ضد هر سرطانى است و هر چیزى که ضد هر سرطانى باشد ضد هر بیمارى است. پوکى استخوان را برطرف مى‏ کند و عمر را طولانى مى‏ سازد. رژیم انگور یک رژیم غذایى منحصربه‏ فرد است که انسان را بدون ناراحتى و ضعف لاغر مى‏ کند. رژیم انگور اندام را متناسب و هر نوع سرطان نهفته را در بدن از بین مى‏ برد.
کلسیم و پتاسیم و فسفر و سایر مواد معدنى در این میوه انسان را از مصرف شیرهاى پاستوریزه که عوارض منفى فراوانى دارند بى‏نیاز مى‏ کند!

انجیر میوه شفابخش از نگاه طب سنتی
سرشار از کلسیم و مواد معدنى است. از میوه‏ هایى است که خداوند در قرآن از آن در کنار زیتون یاد کرده است. خواص آن به تنهایى بسیار زیاد و در کنار میوه‏ هاى دیگر افزونتر است. براى سالمندان هر شب ۵ عدد انجیر را با ۱۰ عدد آلوى بخارا خیسانده و روز بعد میل کنند. اگر بر این روش مداومت کنند هرگز بیمارى نمى ‏تواند بدن مردان و زنان مسن را تهدید کند.

آلو میوه شفابخش از نگاه طب سنتی
تمامى میوه‏ هایى که با” لو” نام برده شوند داراى خواص عجیبى در طول عمر انسان مى‏باشند؛ مانند آلوبخارا، آلوزرد، آلوقرمز، آلوچه ترش، هلو، شفتالو، هلو انجیرى. صفرا و سوداى اضافى را در بدن از بین مى‏برند در خونسازى و علاج پوکى استخوان نظیر ندارند. در علاج سرطان خون در کنار انار و انگور یک تقویت کننده قوى هستند. بر سالمندان واجب است که در زمان خود هیچ روزى آن را ترک نکنند.

به‏ میوه شفابخش از نگاه طب سنتی
شجاعت، هوش و حافظه و زیبایى و قوت از نتایج مصرف این میوه بهشتى‏ ست. براى دانشمندان مصرف این میوه واجب است چرا که دانش را در دل انسان بارور مى ‏کند.

سیب‏ میوه شفابخش از نگاه طب سنتی
در تقویت معده و پاک کردن روده‏ ها و خوشبویى دهان کم‏ نظیر است. براى از بین بردن خونریزى‏ها در کنار میوه به بى‏ بدیل است. خواص سیب آن‏قدر زیاد است که نمى‏ توان در چند سطر از آن‏ها یاد کرد. تنها اشاره مى‏ کنیم که مصرف سیب در کنار میوه‏هایى که ذکر شد براى سنین بالا ضرورى است و براى تداوم عمر لازم!

گلابى‏ میوه شفابخش از نگاه طب سنتی
این میوه دل را صفا مى‏بخشد و معده و کبد را قوت مى‏دهد و انسان را از غم و غصه و افسردگى نجات مى‏ بخشد.

انبه‏ یوه شفابخش از نگاه طب سنتی
یکى از میوه‏ هایى است که سرشار از هرگونه مواد مغذى و ویتامین و مواد معدنى گوناگون مى‏ باشد. کمتر ویتامین و مواد معدنى است که در انبه یافت نشود.
ملین طبع است و در خونسازى کم‏نظیر مى‏باشد. براى معده و کبد تقویت کننده و بدون کوچکترین عوارض است. خستگى را از بدن مى‏زداید دردها را از بین مى‏برد.
شیر مادر را افزایش مى‏دهد.
براى پرهیز از طولانى شدن مطالب به دلیل کثرت وجود میوه‏ ها تنها به نام برخى دیگر از میوه‏ها اشاره مى‏ کنیم که در طب اسلامى براى سلامتى بدن و طول عمر مورد تأکید قرار گرفته ‏اند. خربزه، گرمک، طالبى، هندوانه، مرکبات، موز، خرما، ترنج، ازگیل و امثال آن در روایات طب اسلامى و در توصیه‏ هاى طب ایرانى مورد توجه و بررسى قرار گرفته و مصرف آن براى ایجاد طول عمر مفید مى‏ باشد.

برگرفته از کتاب مجموعه پیک شفا، ج‏۱۴، ص: ۳۰