مقاله گیاه‌ شناسی (Story chos huxvomica linn)

دانلود مقاله گیاه‌شناسی (Story chos huxvomica linn)

Strychnos huxvomica linn
(kuchala)
نام گیاه شناختی: Strychnos huxvomica linn
خانواده: Strychraceae
گونه: Strychnos colubrinal., Strychnes Potatoum
نام بومی: انگلیسی: Nuxvomica، سانسکریت kuchala هنر: kuchalag
این درخت برگ‌ریزه بوده و رشد خوبی در سراسر هنداستوایی دارد. یک پوست باریک خاکستری و برگهای بیضی شکل درخشان دارد. گلها به شکل سایم‌های ترمینالی مرتب شده‌اند و سفید و سبز هستند. میوه‌ها هسته قرمز تلخ دارند –  دانه‌ها از کشورهای جنوبی خصوصاً آندراپراوش، تامیل نادو و کرالا جمع‌آوری شده‌اند.
کاربردها: پوست درخت، دانه‌ها، هسته‌ها ارزش دارویی دارد – دانه‌ها منبع داروی nuxvonica هستند که به عنوان داروی تقویتی، محرک و در درمان فلج و اختلالات عصبی استفاده می‌شود – حالت بالقوه سمی درخت Strchnes توسط تمام فرهنگهای قدیمی‌ جهان شناخته و بهره‌برداری شده‌است – متخصصان و پزشکان Ayurwedic از خصوصیات پزشکی این گیاه با فرآوری محصولات آن از طریق Shuddni استفاده کردند، یک روش سم‌زدایی- بنابراین بنابراین ترکیب به عنوان درمان اسهال و اختلالات عصبی استفاده می‌شود – دانه‌ها به آبجو اضافه می‌شوند تا آن را سم‌زدایی کند – چوب نرم بوده و برای کاربردهای کشاورزی، کابینت‌سازی و پانل‌های تزئینی استفاده می‌شود.
آلکالوئیدها از تمام بخشهای درخت گرفته می‌شوند – Sttychnine بیشترین مطالعه را به خود اختصاص داده است – پوست و برگها سم، بروسین، مصنوعی را در بردارند – و نیز سم مصنوعی و بتا کلبرین را شامل می‌شوند – ریشه‌ها ۹۹% آلکالوئید دادند و مقدار سم ۰٫۷% است و بروسین –۲۷۶% روشهای گوناگون عصاره‌گیری برای افزایش اندش تجاری آلکالوئیدها مورد تحقیق قرار‌ گرفته‌اند – آب پوست تازه برای درمان و با و اسهال‌خونی استفاده می‌شود. پوست خشک شده به عنوان یک جوشانده یا چسب استفاده می‌شود. – یک ضماد ساخته شده از برگها برای زخم‌های مزمن استفاده می‌شود. – دانه‌ها در شیر جوشانده شده و به شکل چسب در می‌کنید و برای افراد معتاد در مواد مخدر استفاده می‌شود و به نظر می‌رسد که در درمان اعتیاد هم سودمند باشد.
 تمرینات زراعت
تکثیر – رشد آن توسط دانه‌ها است – دانه‌ها در آب به مدت ۲ ساعت قبل از قراردادن آنها در کیسه‌های چندتایی، فرو می‌روند – این فرآیند باعث پاک شدن راحت و آسان دانه‌ها می‌شود – قلمستان باید در سایه پراکنده شده‌باشد و آبرسانی باید توسط روش چشم انجام شود – دانه‌ها باید در ماه اکتبر کاشته شوند – وجین کردن باید به طور منظم انجام شود، گیاهان در ماه جولای برای پیوند در مزرعه آماده خواهند بود.
پیوند زدن در مزرعه: در ماه می – ژوئن یک محل جوی ۲×۲ را حفر کنید – فاصله میان ۲ درخت باید ۱۵ باشد – در هفته اول ماه جولای، جویه‌یها باید با kgs 20 فضولات گاو و ۵kg. Neem یا برگ‌های روناس madar پرشده باشند – در طول هفته دوم و یا سوم جولای وقتی ۲-۱ باران بیاید – گیاه باید به دقت در جوی پس از برداشتن کیسه‌های چندتایی کاشته شود.
آبیاری – سریعاً پس از کاشت گیاه، آبیاری باید انجام شود – آبیاری زیاد باید در فواصل ۵-۷ روز در مقدار کم انجام شود – گیاه در یک حالت متوسط رشد می‌کند – و به ارتفاع۴۰-۳۰ در یکسال می‌رسد – در مرحله اولیه رشد، گیاه نیازمند حمایت است – پس از ۲ سال وقتی که به درخت تبدیل می‌شود، حمایت آن در برابر حیوانات لازم نیست (گله گاو) .


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 18

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط