مقاله کاربرد برنامه ACCESS در شرکت توسعه اندیشه آریا

دانلود مقاله کاربرد برنامه ACCESS در شرکت توسعه اندیشه آریا

مقدمه :
این شرکت ،  شرکت توسعه اندیشه آریا می‌باشد که تعمیر خودرو در آن انجام می‌شود بدین صورت است که دراین شرکت خودرو وارد تعمیرگاه شده و افراد معایب خود را به اپراتور مربوطه اعلام می‌کند و اپراتور نیز آنها را در کامپیوتر ثبت نموده و یک شماره پذیرش به دارنده خودرو می‌دهد. حال اپراتور براساس معایب درج شده خود را به یکی از سالن‌های تعمیراتی می‌فرستد تا تعمیرات در آن سالن روی خودرو انجام شود. حین تعمیرات روی خودرو، تعمیرکار قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز جهت تعمیر را از انبار درخواست نموده ودریافت می‌نماید.  بعد از اتمام تعمیرات خودرو به قسمت حسابداری فرستاده می‌شود و در آنجا با محاسبه قیمت تعمیرات انجام شده روی خودرو فاکتور صادر شده و در آنجا با محاسبه قیمت تعمیرات انجام شده روی خودرو فاکتور صادر شده و مبلغ مورد نظر از مشتری دریافت می‌گردد و بعد از دریافت مبلغ، برگه خروج خودرو از تعمیرگاه صادر می‌شود.
که ما در این شرکت بیشتر کارمان ساخت جداول به کمک ACCESS و ایجاد بانک اطلاعاتی برای ثبت اطلاعات موجود در شرکت می‌باشد.

مفهوم بانک اطلاعاتی
از بانک اطلاعاتی تعاریف ارائه شده است که تعریف زیر را از همه جامع ترین به نظر می‌رسد: بانک اطلاعاتی مجموعه‌ای سازمان یافته از اطلاعات و داده های مرتبط به هم است. داده عبارتند از حقایق و ارقام یک موضوع خاص و اطلاعات عبارتند از نتایجی که از ترکیب داده‌ها حاصل می‌گردند.موسسات و سازمان‌ها معمولاً سیستم های اطلاعاتی، خود را به دو صورت تشکیل داده از آن‌ها استفاده می‌کنند.
استفاده از سیستم های اطلاعاتی ساده: در این روش داده‌های در فایل های جداگانه قررا می‌گیرند و برای استفاده از داده‌های موجود در آن فایل، سیستم‌های جداگانه طراحی می‌شوند. به این نوع سیستم‌های اطلاعاتی، سیستم پردازش فایل‌ها می‌گویند.
استفاده از بانک های اطلاعاتی: در این روش موجود، به صورت مجتمع یا بانک مورد استفاده قرار می‌گیرند. در چنین سیستمی کاربر می‌تواند بدون سردگمی وبا صرف وقتی اندک، اطلاعات مورد نیاز خود را از داده‌های موجود در مجتمع اخذ کند. امروزه اکثر موسسات و سازمان‌ها سعی می‌کنند از این سیستم اطلاعاتی استفاده کنند.

فهرست مطالب

مقدمه
مفهوم بانک اطلاعاتی
–    تعریف بانک اطلاعاتی
–    مزایای استفاده از بانک اطلاعاتی
–    معایب استفاده از بانک اطلاعاتی
انواع بانک های اطلاعاتی
–    بانک اطلاعات هرمی
–    بانک اطلاعاتی شبکه ای
–    بانک اطلاعاتی رابطه ای
نرمال سازی چیست؟
اجزای بانک اطلاعاتی در اکسس
–    تعریف رکورد و فیلد
–    مشخصات فیلدها
–    تعیین اندازه فیلدها
–    جدول
–    عملگرها در اکسس
–    پنجره اکسس
–    طراحی بانک اطلاعاتی
ایجاد و تغییر در جدول
ایجاد جدول
–    ذخیره کردن ساختار جدول
–    تغییر ساختار جدول ایجاد شده
–    ایجاد فیلد کلید در جدول
–    ایجاد فیلد کلید اصلی با نوع Autonumber
–    ایجاد جدول با استفاده از Table wizard


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 64

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط