مقاله پلاستیک ها

Plastics Paper

دانلود مقاله پلاستیک ها

مقدمه

پلاستیک ها گروهی از مواد غذایی هستند که به گروه بزرگتری موسوم به بسپارها تعلق دارند. بسپار مولکول غول آسایی است که از هزاران مولکول کوچکتر تشکیل شده است، این مولکول های کوچک این خاصیت منحصر به فرد را دارند که می توانند با هم ترکیب شده مولکول های بزرگ به وجود آورند. مولکول های دارای این خاصیت تکپار و فرآیند ترکیب آنها برای ایجاد مولکول های غول آسا بسپارش نام دارد. این لغت از دو بخش «پار» به معنی تکه، و «بس» به معنی بسیار گرفته شده است. بنابراین، تکپار به معنی یک تکه و بسپار به معنی تعداد بسیاری تکه می باشد. بعضی بسپارها از دهها هزار تکپار تشکیل شده اند، این تعداد به نوع بسپار و آنچه تولید کننده می خواهد بستگی دارد. قبل از بررسی پلاستیک ها باید این مولکول های بزرگ موسوم به بسپار را بررسی کنیم.

بسپارها در واقع دو دسته اند، بسپارهای طبیعی و بسپارهای مصنوعی. اگر تمام توان کارخانه های سازنده بسپارهای دنیا «که کم نیستند و مقادیر زیادی بسپار تولید می کنند» را روی هم بگذاریم تولیدشان در مقابل بسپارهایی که مادر طبیعت می سازد ناچیز است. این بسپارهای طبیعی عبارتند از سلولز «بخش اصلی چوب، گیاهان و پنبه که تقریباً سلولز شکل خالص است» چرم، پشم، ابریشم و پوست. سلولز چوب تقریباً ماده اصلی کاغذ و محصولات کاغذی مثل مقواست. می بیند که بسپارها و فرآورده های آنها چقدر در ساختن بناها، لباس و دیگر مایحتاج جامعه به کار می روند.

فهرست

مقدمه. ۱

انواع بسپارهای مصنوعی.. ۲

بسپارش… ۲

دسته بندی پلاستیک ها ۴

ترموپلاستیک ها ۴

ترموپلاستیک های خاص… ۶

۱- اکریلونیتریل- بوتادی ان- استایرن (ABS) 6

۲- استال. ۶

۳- اکریلیک… ۷

۴- سلولزی ها ۷

۵- فلوئور و پلیمرها ۸

۶- نیتریل ها ۹

۷- نایلون ها ۹

۸- پلی کربنات ها ۱۰

۹- پلی استرها ۱۰

۱۰- پلی اتیلن. ۱۱

۱۱- پلی پروپیلن. ۱۱

۱۲- پلی استایرن. ۱۲

۱۳- پلی اورتان. ۱۲

۱۴- پلی وینیل کلرید. ۱۳

خطرات عمومی.. ۱۴

حاصل سوختن مواد پلاستیکی.. ۱۵

پلاستیک هایی که تنها از هیدروژن و کربن تشکیل شده اند. ۱۵

پلاستیک های متشکل از کربن، هیدروژن و اکسیژن. ۱۶

پلاستیک های کلردار. ۱۶

پلاستیک های فلوئور دار. ۱۷

پلاستیک های نیتروژن دار. ۱۷

اطفاء حریق های پلاستیک… ۱۷

آتش سوزی در محل ذخیره پلاستیک… ۱۸

خلاصه. ۱۹

واژه نامه. ۲۰

منبع : ۲۳


فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 26

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.