مقاله والیبال ، تعامل دست و تور

Volleyball paper

دانلود مقاله ورزش والیبال ، تعامل دست و تور

تاریخچه والیبال:
والیبال درسال ۱۸۹۵ میلادی مطابق باسال ۱۲۷۴ شمسی توسط ویلیام .ج . مورگان مدیر Y.M.C.A در هولیک ایالت ماساچوست آمریکا ابداع شد. درابتدا این ورزش مینتونت نام گذاری شده بود و دلیل انتخاب این نام برای همگام نامعلوم بود. تحت تأثیر محبوبیت فراوان بسکتبال دربین عامه، مورگان تصمیم گرفت برای دانشجویان خود ورزشی را بوجود آورد که بازی از روی تور انجام گیرد و لذت بخش باشد . مورگان با استفاده از توئی توپ بسکتبال که بدلیل سبکی وزن به دستها آسیب نمی رساند بازی را شروع کرد. با وجود اینکه بطور آهسته و کند از Y.M.C.A آغاز شد ولی طولی نکشید که درکلیه شهرهای ماساچوست و نیوانگلاند عمومیت یافت.
دراسپرینگ فیلد، دکتر ت- آهالستیگ با مشاهده بازی، مینتونت را به والیبال تغییر نام داد، زیرا قصد اساسی از بازی کردن، فرستادن و برگشت دادن (ردو بدل کردن) توپ از روی تور است که کلمه والیبال درمعنا این نیت را مشخص می سازد. با اینکه والیبال درآغاز ورزش سالنی بود و درمحل های سرپوشیده بازی آن انجام می شد و اساساً برای فعالیت های سرگرم کننده پیشه وران و تجّار اختصاص یافته بود.

فهرست مطالب:
مقدمه
تاریخچه
شرح رشته ورزشی
– خطا­ها
– تغییرات مقررات بازی
– زمین بازی
بازی والیبال
آموزش تکنیک سرویس
انواع سرویس
– سرویس ساده
– تمرینات سرویس ساده
– سرویس تنیسی (آبشاری)
– تمرینات سرویس تنیسی (آبشاری)
نکات ایمنی
تقویت عضلات درگیر در حرکت پرش و اسپک
بالا بردن تکنیک اسپک
اصطلاحات بازی والیبال
آموزش انواع پاس در والیبال
تمرین­های پولی متریک
پرش و انواع آن
تغذیه در والیبال
بهترین تغذیه برای بهترین ورزش جهان
حمایت و پشتیبانی غذایی در رابطه با تمرینات و اجرای حرکات
– کالری­ها
– کربوهیدرات­ها
– پروتئین
– چربی
– آب
مشکلات دوپینگ کردن
منابع و مآخذ


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 37

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.