صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پزشکی » پزشکی  »  مقاله هرپس ژنیتال

مقاله هرپس ژنیتال

دانلود تحقیق و مقالات رشته پزشکی با عنوان دانلود مقاله هرپس ژنیتال در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۴ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

مقاله هرپس ژنیتال

Gexital Herpes Simplex»
تعریف   هر پس ژنیتال یک عفونت  ویروسی منتقله جنسی است که به وسیله بروز  یکدفعه و انفجاری تاول های کوچک و دردناک در ناحیه تناسلی، در اطراف رکتوم، یا در نواحی پوست اطراف و نزدیک آنها بوجود می آید.
نام های جایگزین = هر پس ژنتیال-هر پس سیمپلکس- ژنیتال؛ هر پس ویروس  ۲-HSV
عوامل، شیوع و ریسک فاکتورها  
هر پس بوسیله ۲ ویروس ایجاد می شود. هر پس سیمپلکس ویروس نوع ۱ و هر پس ویروس سمپلکس نوع ۲ تحقیقات نشان می دهد که ۹۰ درصد از جمعیت در معرض۱HSV- ( هر پس دهانی ) و ۲۵ درصد از جامعه در سنین ۴۵-۲۵ سالی در ایالات متحده  در معرض عفونت با HSV-2 (هر پس تناسلی) قرار گرفته اند.
به علاوه، HSV-1 می توان باعث هر پس ژنتیال از طریق انتقال بوسیله Oral Sex بشود بنابراین هر دو زنجیره این ویروس می تواند به وسیله تماس جنسی منتقل شود. عفونت هر پس دهانی اولیه، اگرچه در سنین بچگی رخ می‌دهد. بنابراین جزو بیماریهای منتقله محسوب نمی شود.
در حالیکه HSV-1 مسئول بروز ۵ تا ۱۰ درصد هر پس تناسلی می باشد. HSV-2 حاصل اصلی هر پس تناسلی محسوب می شود. HSV-2 از طریق ترشحات تناسلی و دهانی منتقل می شود.
برآورد همانند ۸۶ میلیون نفر درجهان هر پس تناسلی داشته باشد.
از آنجا که ویروس از طریق ترشحات تناسلی و دهانی منتقل می شود، جاهای رایج در عفونت  در مردان شامل ساقه و سر آلت تناسلی و اسکلروتوم و سمت داخلی ران و مقعد می باشد.
لب ها، واژن، گردن رحم و مقعد و قسمت داخلی ران در زمان نیز رایج است. دهان می تواند در هر دو جنس مشترک باشد.
تحقیقات نشان می دهد که ویروس هر پس می تواند در غیاب علائم کلینیکی نیز منتقل شود. بنابر این یک شریک جنسی بودن هر پس تناسلی مشخص می‌ تواند بیماری را منتقل بکند.
در حقیقت، هر پس بدون علامت می تواند به نسبت بیشتری نسبت به حالت فعال آن بیماری را منتقل کند.
شکایات مختلفی در ارتباط با عفونت هر پس وجود دارد. ویروس هر پس  تناسلی در زنان بطور مشخص محسوس مشخص باشد و یکی از احتمالات سرطان گردن رحم محسوب می شود.
البته هنگامی که HSV همراه با HPV همراه باشد خطر به مراتب بیشتر می‌شود.
در زنان حامله، حضور HSV1 و HSV2 همراه با یکدیگر در دستگاه تناسلی و کانال جنینی یک تهدید برای جنین محسوب می شود. عفونتهای متعاقب در جنین تازه متولد شده می تواند در عامل مننژیت هر پس، هر پتیک ویرمیا، عفونت های پوستی مزمن و حتی مرگ باشد.
عفونت هر پس در افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند به شکل مختلفی بروز پیدا می کند. افراد مبتلا به ایدز- تحت درمان به شیمی درمانی – رادیو تراپی- دریافت کننده دوز بالای کورتون و کورتیزون این افراد  ممکن است در عفونت های ارگان های مختلف رنج ببرند مانند:
هر پتیک کراتیت: عفونت هر پسی چشم که منجر به اسکار در قرنیه و حتی کوری می شود.
عفونت درمداوم غشای موکوسی و پوست بینی ، دهان و گلو.
هر پتیک از وفاژیت: عفونت مری
هر پتیک هپاتیت: عفونت کبد
آسفالیت: یکسری عفونت مغز است. که اگر درمان نشود، حدوداً ۶۰ درصد تا ۸۰درصد از افرادی که مبتلا هستند در طی مدت کوتاهی و در کما یا مرگ می‌شوند.
افرادی که بهبودی یابند معمولاً از آسیب دیدگی رنج می برند که در محدوده آسیب دیدگی عصبی ملایم تا فلج اندامها متفاوت است.
نومونیت: عفونت ریه ها که بوسیله ذات الریه تهدید  کننده حیات ایجاد می‌شود.
علائم= برای افرادی که هیچ تماسی با HSV-1وHSV-2  نداشته اند، عفونت اولیه بوسیله علائم سیستمیک شناخته می شوند. علائم عمومی شامل: تب، ساکت، درد عضلانی و کاهش اشتها می باشد.


تعداد صفحات : 24 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود