مقاله نقش آب در بتن

Article the role of water in the concrete

دانلود مقاله نقش آب در بتن

نقش آب در بتون
آب در برابر سیمان واکنش نشان می دهد و باعث چسبیدنت سیمان به توده های جامد دیگر می گردد.
از لحاظ تئوریکی آب، برای ترکیب کامل سیمان برابر با آب می باشد. نسبت سیمان تقریبا ۳/۰ می باشد که باعث تولید بتونی می گردد که تقریبا کارآمد نیست. برای اینکه بتوانیم آن را به حد دلخواه نرم نمائیم لازم است که آب را با ترکیبات شیمیایی در بتون مخلوط کنیم.
همچنین استفاده بیش از حد از آب ممکن است که بروی کیفیت بتونی خوب اثر بگذارد. نسبت آب به بتون (w/c) به صورت وزن آب آزاد تقسیم بر وزن بیان می شود. آب آزاد در بتون آبی است که در اثر ترکیب شیمیایی با سیمان بوجود می آید. که آن شامل آبی است که به بتون برای آمیختن ترکیبات افزوده می شود. این قضیه شامل آبی را که به وسیله سوراخ ها و منافذ ساخته شده جذب نمی شود. نسبت آب به بتون یکی از مهمترین جنبه هایی استه که بروی خواص دیگر تاثیر می گذارد.

بعضی از انواع خواص بتون که بروی نسبت آب در بتون تا موثرند عبارتند از:
۱- میزان پایداری و استقامت (استحکام)
۲- آب رفتگی و افت
۳- نفوذ پذیری
۴- مقاومت در برابر فرسایش
۵- ایستادگی سولفات
۶- مقاومت در برابر یخ زدگی

استحکام بتون تقریبا به صورت کلی بروی نسبت آب در بتون موثر است. استحکام در این نسبت به طور معکوس عمل می‌کند و نسبت آب در بتون را کاهش می دهد و استحکام افزایش می یابد. به همین دلیل است که تعیین قوسها و منحنی ها فراهم می شود. و مقاومت های بتون ها تخمین زده می شود اگرچه نسبت آب در بتون به وسیله انواع مختلف سیمان شناخته شده است.
این اشتباه است که اگر بتون به صورت متراکم و فشرده باشد یک مثال برای نشان دادن ارتباط میان نسبت آب در سیمان و فشار و استحکام آن در شکل شماره ۱ نشان داده شده است.


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 27

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط