صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » هنر و گرافیک  »  مقاله نقاشی دیواری دو امام زاده در استان گیلان شهر لاهیجان

مقاله نقاشی دیواری دو امام زاده در استان گیلان شهر لاهیجان

دانلود تحقیق و مقالات درس نقاشی دیواری با عنوان دانلود مقاله نقاشی دیواری دو امام زاده در استان گیلان شهر لاهیجان  در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۸ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


مقدمه :
در استان گیلان تعداد زیادی امامزاده و بقعه وجود دارد که در هیچ استانی به تعداد مکان های متبرکه این استان امامزاده دیده نمی شود . این مکان ها ، آرامگاه ها ، پناهندگان سادات علوی و وابستگان خاندان نبوت است که همیشه مورد احترام مردم گیلان قرار داشتند .
این مکان ها با معماری استان گیلان یعنی سقف های سفالی و ایوان به دور بنا ساخته شده اند و امامزاده هایی که در دهکده ها وجود دارند هنوز دارای ساختار قدیمی یعنی چوب و شیروانی هایی است با ساقه برنج و تعدادی از این امامزاده ها دارای نقاشی‌های دیواری بزرگی است که روایت کننده زندگی ائمه و امامانی چون واقعه عاشوراست . اماکنی چون بقعه ملا پیرشمس الدین در مسجد دهکده لاشیران حکومتی که چند نقاشی دیواری بزرگ دارد . بقعه‌ میر شهید در محله اردوبازار لاهیجان . ایران بقعه حسن بگ دشت در محله اردوبازار لاهیجان ، بقعه سیدمرتضی در دهکده ماچیان رانکو . امامزاده درویش علی در متا محله نوبیجار و این مجموعه بررسی است از نقاشی های دیواری دو امام زاده چهار پادشاهان و آقامیرصادق در شهر لاهیجان .

فهرست مطالب
عنوان صفحه
– مقدمه
– بقعه چهارپادشاهان در لاهیجان  ۱
– (کروکی) محل قرارگیری نقاشی های امام‌زاده  ۵
– بقعه آقا میرصادق در لاهیجان  ۶
– (کروکی) محل قرارگیری نقاشی های امام زاده  ۱۲
– عکس هایی از نقاشی دیواری چهارپادشاهان  ۲۲ صفحه
– عکس هایی از نقاشی دیواری آقا میرصادق  ۱۷ صفحه


تعداد صفحات : 28 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود