صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » اقتصاد  »  مقاله نظام اقتصاد مبتنی بر دانش KBE در سنگاپور

مقاله نظام اقتصاد مبتنی بر دانش KBE در سنگاپور

دانلود تحقیق و مقالات رشته اقتصاد و حسابداری با عنوان دانلود ترجمه مقاله نظام اقتصاد مبتنی بر دانش KBE در سنگاپور در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۳۲ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

مقاله نظام اقتصاد مبتنی بر دانش KBE در سنگاپور

مقدمه:
از آنجائیکه کشور سنگاپور بعنوان دومین کشور دارای نظام دانش محوری در قاره آسیا بعد از ژاپن مقام داشته ، و دردنیا مقام نهم کشور دانش بنیان را با اجرای تمامی برنامه های اساسی مبتنی بر توانایی و دانایی پیش رو ی خود دارد، لذا استفاده از تجربیات و سیاستهای مزبور ، دارای اهمیت میباشد.

هدف :
تشکیل هیئت ملی علوم و تکنولوژی در دولت سنگاپور در سال ۱۹۹۱ یک رویداد مهم در سیاستها و در اجرای تدابیر آگاهانه دولت سنگاپور مبتنی بر پیشبرد توسعه علوم و تکنولوژی (S&T) محسوب می‌گردد .
این هیئت با در اختیار داشتن بودجه قابل توجهی در امر R&D که در بین سالهای ۲۰۰۰-۱۹۹۱ از ۷۵۷ میلیون دلار به ۳ میلیارد دلار افزایش یافته است و به موجب تلاشهای صورت گرفته به پیشرفت‌های بسیاری دست یافته است .
ساختار اساسی تولید در سنگاپور ، جای زنجیره ارزش کالا و قیمت (Value-chain) را به تکنولوژی بالا و کالاهای دانش بر ، داده است . تمامی تلاشهای صورت گرفته در هیئت علوم و تکنولوژی (S&T) بر پایه یک سیستم پیشرفته و جامع آموزشی است که موجب ارتقاء تدریجی مهارتهای نیروی کار این کشور شده است .

تمامی اهداف فوق که نظام اجرائی و توسعه‌ای براساس دانش محوری بنا شده است عامل انتقال سنگاپور به مرحله پیشرفته توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش محسوب می‌گردد .
هدف از این تحقیق ، ترسیم و بیان سهم پیشرفت سنگاپور در نظام KEB و تجزیه و تحلیل چگونگی دخیل بودن این توسعه ها در رقابتی شدن اقتصاد سنگاپور است .
یافته‌های درج شده در این مقاله ، این امکان را به ما میدهد که با شناسائی شکافهای موجود در فضاهای مهم استراتژیکی ، بتوان به جایگاه بهتری ارتقاء نمود .

اقتصاد مبتنی بر دانش Knowledge-Based Economy
بطور کل هیچ تعریف معتبری از اینکه KBE واقعاً چیست ، در کتب بین‌المللی و استانداردهای جهانی به میان نیامده است . اما از سوی دیگر ، این اتفاق نظر وجود دارد که KBE مشمول توانائیهای پایدار و مداوم در ابداع و نوآوری از طریق دستیابی ، پردازش و تحلیل، استفاده و خلق و ایجاد دانش است .
APEC* ویژگیهای کلیدی KBE را در ذیل بطور خلاصه ارائه میدهد :
« یک اقتصاد مبتنی بر دانش‌ـ به اقتصادی اطلاق می‌شود که در آن تولید ، توزیع و بکارگیری دانش و اطلاعات ، محرک‌ها و یا به عبارتی هدایت کننده‌های اصلی رشد ، ثروت‌زائی و اشتغال در کلیه صنایع محسوب می‌شوند . »
با این تعریف از KBE باز و یا روشن کردن دو دیدگاه زیر که به شناسائی آنها جهت نقشه‌برداری از KBE سنگاپور نیاز است ، ضروری بنظر می‌آید .
اول اینکه ، ما باید ، به درک و فهم واژه‌های « تولید ، توزیع و بکارگیری دانش و اطلاعات » بپردازیم .
با درک و فهم واژه‌های فوق می‌توانیم به یک نگرش نظامند و یا سیستماتیک از قابلیت و توانائیهای KBE سنگاپور دست یابیم .
دوم آنکه ، می‌بایست به ارزیابی و یا تکمیل کمیت کارکردهای دانش و اطلاعات که برای اقتصاد مفید هستند پرداخت ، زیرا این فعالیتها ، « هدایت کنندگان اصلی رشد ، ثروت زائی و اشتغال در کلیه صنایع محسوب می‌شوند . »
با حصول پیشرفت و توسعه ، اقتصاد سنگاپور دیگر بر انباشتگی سرمایه و نیروی کار ، به عنوان عامل تداوم رشد اقتصادی ، دیگر تکیه نمی‌کند .
سنگاپور ملزم به پیشرفت و توسعه در KBE که همان عامل رشد ناشی از تولید ، توزیع و بکارگیری دانش و اطلاعات است .


تعداد صفحات : 32 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود