مقاله میکروویو و اثرات آن بر ارگانیسم بدن

دانلود مقاله میکروویو و اثرات آن بر ارگانیسم بدن تحقیق دانلود مقاله مایکروویو مقاله امواج مایکروویو امواج الکترومغناطیسی مقاله در مورد مایکروویو ارگانیسم بدن زنان ارگانیسم بدن انسان ارگانیسم بدن زن انواع امواج الکترومغناطیسی کاربرد امواج الکترومغناطیسی تاثیر امواج الکترومغناطیسی بر انسان امواج الکترومغناطیسی امواج الکترومغناطیسی چیست طیف امواج الکترومغناطیسی

Paper microwave and its effects on the whole body

 

فهرست مطالب

امواج الکترومغناطیسی: ۴

کاربردهای میکروویو. ۵

اجاق‌ها با امواج میکرویو Micro Wave Oven. 8

مایکرو چگونه غذا را گرم می‌کند. ۹

– تحقیقات در مؤسسه تکنولوژی و مؤسسه دانشگاهی Biochemstry. 13

– نقش غذاهای پخته شده در میکروویو در ایجاد سرطان.. ۱۴

– مواد قابل استفاده در میکروویو. ۱۵

محدودیت‌های میکرویو: ۱۵

نظر FDA در مورد میکرویو اُون: ۱۶

References 18

امواج الکترومغناطیسی:

امواج الکترومغناطیسی اساساً نوسانهای متوالی الکترومغناطیسی هستند که از تغییرات میدان الکتریکی یا میدان مغناطیسی بوجود می آیند. این امواج برای انتشار به محیط مادی نیاز ندارند و در خلاء نیز منتشر می‎شوند.

این امواج بر اساس طول موج و فرکانس طبقه بندی می‎شوند.

میکرو ویو قسمتی از طیف امواج الکترومغناطیسی که دارای فرکانس ۰/۰۳-۳۰۰GHz و طول موج بین ۱ الی ۱۰۰۰ میلی متر می‎باشد.

اشعه میکروویو در برخورد با جسم به ۳ حالت تأثیر می گذارد:

۱- جذب می‎شوند. ۲- عبور می‌کنند. ۳- انعکاس می یابند.

موادی که قطبی هستند در نتیجه تابش میکروویو دو قطبی های الکتریکی تشکیل شده، قادر به جذب امواج میکروویو می‎شود (در آب انرژی جذب شده به حرارت تبدیل می‎شود)

مواد غیرمغناطیسی که مقاومت الکتریکی کم دارند انرژی تابش را منعکس می‌کنند و اجازه نمی دهند که امواج عبور کنند (اکثر فلزات و یا آلیاژهای فلز)

موادی که مقاومت الکتریکی بالا دارند نسبت به میکروویو شفاف هستند (مواد سرامیکی و بعضی پلاستیک ها)

کاربردهای میکروویو

مهمترین کاربرد میکروویو، که طول موج از چند میلی متر تا حدود یک متر دارد ارسال امواج رادیویی هدایت شده می‎باشد. از این امواج در ارتباطات دور راداری و تلویزیون و ارتباطات خارج از جو استفاده می‎شود. این امواج در لوله های الکترونیکی مخصوص با استفاده از اندرکش بین یک باند الکتریکی و یک موج الکترومغناطیسی ساطع شده از مولد تولید می‎شود.

یکی دیگر از کاربردها، در عملیات حرارتی و ذوب فلزات و آلیاژها از سیستم القاء حرارت توسط امواج میکروویو استفاده می‎شود. این دستگاه شامل یک یا چند سیم پیچ به اندازه مناسب است که در آن جریان متناوب با فرکانس معین جریان می یابد و فلزی که باید حرارت ببیند در داخل این سیم پیچ ها قرار می گیرد، گرمایی که در این حالت ایجاد می‎شود ناشی از اثر ژول است که در نتیجه وجود جریان های گردابی شدید (که جریان فوکو خوانده می‎شود) به میدان مغناطیسی القاء می‎شود.

تأثیرات امواج میکروویو بر روی ارگانیسم بدن موجود زنده:

تأثیر این امواج بر بدن در کل منفی است و در کارخانجاتی که با این امواج سروکار دارند، کارگران باید تحت مراقبت های خاص باشند. مسئولیت کنترل خطرات ناشی از امواج الکترومغناطیسی به عهده اداره بهداشت USL (Unita Sanitarie Lacali) می‎باشد. امواج میکروویو دارای اثرات منفی تر از مادون قرمز می باشند.

در هر ارگانیسم زنده مکانیزم طوری است که در مقابل انرژی حرارتی ورودی سیستم تنظیم کننده وارد عمل می شود، حال اگر این حرارت بیش از حد توان باشد سبب ایجاد ضایعات و یا زخم و حتی مرگ ارگانیسم را دارد که اشعه میکروویو دارای چنین گرمایی است.

عدسی چشم و بیضه ها بیش از هر عضوی در مقابل گرمای شدید آسیب پذیر هستند.

علاوه بر اثرات حرارتی، اثرات غیرحرارتی نیز ممکن است به وجود بیاید که به پدیده پیچیده فیزیکی شیمیایی بستگی دارد که اثرات و مشخصات آن هنوز به صورت تجربی مورد بررسی قرار نگرفته است.

براساس اطلاعاتی که تاکنون به دست آمده است تعداد ضایعاتی که بر اثر تابش زیاده از حد میکروویو به وجود می‎آید عبارتند از:

– آسیب دیدن عدسی چشم

– آسیب دیدن غده تناسلی در مرد (ایجاد اختلال در اسپرماتوزئیدها و نامتعادل شدن هورمون ها)

– ازدیاد لنفوسیت ها در خون

– ظهور اختلالات نوروتیک

حال برای کاهش این اثرات مخرب باید به طریق زیر عمل کرد:


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 19

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط