صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی  »  مقاله مدیریت ژاپنی

مقاله مدیریت ژاپنی

مدیریت ژاپنی

دانلود مقاله مدیریت ژاپنی

مدیریت ژاپنی
شرکتها، سازمانها و بنگاههای اقتصادی امروزی در فرایند جهانی شدن ضمن روبه رو شدن ‏با چالشهای بی شماری می باید با رقبای قدرتمند رقابت کنند. از آنجایی که رقابت پذیری، ‏نیازمند برنامه ریزی صحیح همه‌جانبه برای استقرار سیستم های مدیریتی به منظورارتقای بهره ‏وری و کیفیت محصولات و خدمات است، لازم است موسسات با شیوه های صحیح ‏مدیریت آشنایی کامل را داشته باشند.
مکتبها و نظریه های بسیاری ازجمله: مکتب کلاسیک، نئوکلاسیک، تئوری اقتضایی، نظریه ‏های انگیزشی، تئوری ‏z‏ (مدیریت ژاپنی)و… در علم مدیریت مطرح شده است که هریک ‏از آنها شیوه خاصی از مدیریت را به همراه خواهند داشت، ولیکن چنین به نظر می‌رسد که ‏ژاپن و شیوه مدیریتی آن از آغاز دهه ۰۶۹۱ میلادی به این سو توانسته است توجه همگان ‏را به خود جلب کند. ژاپن در دو جنگ جهانی شرکت جسته، در یکی کامیاب و در ‏دیگری ناکام گشته است. برفراز خرابه ها و ویرانیهای پس از جنگ جهانی دوم، با ‏دگرگون کردن جهت گیری سیاسی خود، در راهی تازه گام گذاشته است و با دست ‏آویختن به نظام نوین مدیریتی، فراگرد پیشرفت اجتماعی و اقتصادی را در زمانی بسیار ‏کوتاه می پیماید. این کامیابی همه جهانیان را بر آن داشته است که به بررسی دقیق این نوع ‏مدیریت بپردازند و تجربه ای ازآن حاصل کنند.‏

الگوی شغلی
تئوری ‏Z‏ (مدیریت ژاپنی)، چگونگی اداره سازمانهای ژاپنی را توضیح می دهد. ویلیام ‏اوچی (‏WILLIAM OUCHI‏) بنیانگذار تئوری مزبور معتقد است که حمایت از ‏کارکنان در تمام دوران خدمت، ایجاد صمیمیت و تفاهم عمیق درمیان آنان، اشتراک ‏مساعی در تصمیم گیری، مسئولیت مشترک و خودداری از کنترل و نظارت نزدیک به کار ‏اعضای سازمان سبب می شود که کارکنان سازمان را متعلق به خود بدانند و صادقانه تمام ‏نیروی فکری و توانائیهای خود را به منظور بازدهی بیشتر به کار گیرند. برای به دست ‏آوردن تصویر کامل تری از این تئوری، ویژگیهای آن را به شرح ذیل موردبحث قرار می ‏دهیم. و……….


تعداد صفحات : 12 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود