صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی  »  مقاله مدیریت انگیزه

مقاله مدیریت انگیزه

Paper management, motivation

دانلود مقاله مدیریت انگیزه

مدیریت انگیزه
یک مدیر به منظور درک آنچه موجب ایجاد انگیزش در دیگران می شود باید بسیار کوشا و جدی باشد ‏تا بتواند تعامل مناسبی بین نیازهای:‏
‏- درونی ‏
‏- اهداف شخصی ‏
‏- اهداف سازمانی
برقرار نماید.‏
انگیزه بعنوان یک حالت درونی فکر وجسم – آرزوهاوخواسته ها ، نیازها ومشوق ها که افراد را منفعل ‏نموده و وادار به عکس العمل می نماید توصیف شده است
ویلیام جیمز در تحقیقی در باره انگیزش به این نتیجه دست یافت که کارکنان ساعتی ، تقریبا با میزان ‏کاری در حدود ۲۰ الی ۳۰ در صد توانایی خود می توانستند شغل خود را حفظ کنند واخراج نشوند. ‏این تحقیق همچنان نشان داد که اگر کار کنان انگیزش بیشتری داشته باشند تقریبا ۸۰ الی۹۰ درصد ‏توانایی خود کار می کنند.‏
توجه واهمیت به انکیزه (محرکهای درونی افراد) وانگیزش(محرکهای بیرونی افراد) تاثیری شگفت آوری ‏در نشاط عمومی وافزایش تولید دارد .‏

‏ ‏
هدف سمینار:‏
آشنایی مدیران با عوامل انگیزش بمنظور بکار گیری آن درسازمان مربوطه جهت تاسیس نشاط ورضایت ‏نیروی کاروبه فعلیت در آوردن حداکثر توانمندیهای آنان
کلید واژگان:‏
‏ نیاز – انگیزه – انگیزش – خوشایند – نا خوشایند – خوشوقت – خوشبخت – رضایت – ‏احساس – احسان – عشق – محبت – نفرت – ‏
‏ ۱- انگیزه : محرکهای درونی که بر اساس نیازهای فیزیولوژیک می باشد. ‏
‏ ۲- انگیزش :محرکهای برونی که به واسطه انگیزش می توان نیازهای جدید در انسانها تا سیس ‏نمود و یا نیازهای سابق را تغییر داد
عوامل مؤثر در نحوه ایجاد ارتباط
‏۱- چگونگی ارسال پیام ، چگونگی دریافت پیام را معین می کند۰یعنی از هردست که بدهی از همان ‏دست می گیری ۰‏
‏۲- آنچه اهمیت دارد، دریافت پیام است نه ارسال آن ، یعنی شناخت طرف مفابل بسیار مهم است ۰‏
‏۳- چگونگی آغاز پیام ، اغلب حاصل آنرا معین می کند ۰ یعنی رفتار مثبت باعث ایجاد حسن نیت ‏می شود۰‏
‏۴- ارتباط به منزله خیابان دو طرفه است – هر دو طرف باید با هم ارتباط داشته باشند۰‏
‏۵- ارتباط یک بازی است ، اگر بیسکویت شکسته به بچه بدهید برای او بزرگترین درد است۰‏
سرفصلها وعناوین در مدیریت انگیزه ( کاربردی ومفهومی):‏
‏۱- ایجاد فضای رضایت ‏
‏۲- اهمیت دادن به نیروی کار ‏
‏۳- توجه به اوقات خوب ‏
‏۴- ایجاد جو اطمینان ‏
‏۵- ایجاد جو اعتماد ‏
‏۶- دادن اطلاعات کافی ‏
‏۷- ایجاد شرایط کشف توانائیها وقابلیتها
‏۸- توجه به معنویات
‏۹- داشتن ارتباط صحیح ومنطقی
‏۱۰- توجه به نیازها
‏۱۱- تشخیص به ارزش نیروی کار
‏۱۲- راه یابی به قلب کارکنان
‏۱۳- راحتی در ابراز عقاید
‏۱۴- داشتن رفتار انسانی
‏۱۵- کمک به انسانها تا همانی شوند که می توانند بشوند
‏۱۶- تامین ملزومات
و………….


تعداد صفحات : 31 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود