صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » تربیت بدنی  »  مقاله مبانی تربیت بدنی در اسلام

مقاله مبانی تربیت بدنی در اسلام

Paper Foundations of Physical Education in Islam

دانلود مقاله مبانی تربیت بدنی در اسلام

مقدمه
دوران ما اینک فصل هموار کردن است و زمان کشت نهال ایمان و عقیده و علم و عمل . آبیاری نهال با خون پاک ترین و عاشق ترین انسانها که در مبارزه ی با با طل پیشتاز این میان علمای بزرگ ما که بار سنگین فرهنگ این انقلاب عظیم را به دوش می کشند ، عمیق ترین رسالت را در تحولات بنیادین جامعه ی ما به سوی تعالی و ترقی به عهده دارند که انوار آن تا شعاع وسیعی می یابد اقشار مستضعف جهان را بیداری بخشد .

نیرو فقط در سلاح و مهمات و ابزار های جنگی نیست .بدنها نیز باید برای جست و خیز و پرش وحمله و فرار و هر گونه تاکتیکی نیرومند باشد.تنها بدنهایی می توانند به شایستگی در جبهه ها انجام وظیفه کنند که به اندازه کافی ورزیدگی داشته باشند.

عبادت هم نیروی بدنی می خواهد.خدمت به خلق به قصد تقرب به خدا یکی از عبادات است . آن بدنی که نیرومند و ورزیده است بهتر از عهده ی عبادات بر می اید .

از آنجا که جهاد و عبادت و خدمت به خلق در راه خدا و فعالیتهای فکری و علمی برای تحمل بار امانت الهی بر انسانها واجب است و انجام کامل و دقیق آنها بدون داشتن بدنی سالم و نیرومند ممکن نیست و داشتن چنین بدنی نیز به ورزش نیازمند است ، لازم و واجب است که انسان در حد تامین این هدفها ، ورزش کند و بدن خود را مستعد و آماده سازد .

شنا کردن و مسابقه اسب سواری و تیر اندازی از ورزشهایی است که مورد توجه اسلام است ، و به آنها توصیه شده واینها از اموری است که بدن را برای فعالیتهای رزمی آماده و مستعد می سازد .

فهرست
مقدمه. ۱
جهان بینی و ایدئولوژی.. ۱
ورزش در بعد انسانی : ۲
مبارزه با تبعیض: ۱۲
خواب کافی : ۱۳
ورزش: ۱۴
مبارزه با بیماری ها : ۱۶


تعداد صفحات : 20 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,