صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » اقتصاد  »  مقاله عوامل موثر در تعیین استهلاک

مقاله عوامل موثر در تعیین استهلاک

دانلود تحقیق و مقالات رشته اقتصاد و حسابداری با عنوان دانلود مقاله عوامل موثر در تعیین استهلاک – استهلاک دارییهای ثابت در بانک در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۳ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

مقاله عوامل موثر در تعیین استهلاک

موضوع تحقیق : استهلاک دارییهای ثابت در بانک

عوامل موثر در تعیین استهلاک :
دارایی های ثابت به هنگام تحصیل آن ، دارای قیمت تمام شده ای می باشد که واقعی است ودردفاتر ثبت میشود.لیکن سایر عواملی که درتعیین استهلاک موثر می باشند تخمینی هستند.یکی از این عوامل ، عمر مفید می باشد وبه دوره ای اطلاق می شود که می توان از یک دارایی ثابت استفاده کرد.عمرمفید می تواند برحسب سال ، ماه ، روز یا ساعت باشد.
یکی دیگر از عوامل یادشده ارزش اسقاط می باشد  وآن عبارت است از ارزشی که یک دارایی ثابت پس از اتمام عمر مفید دارا می باشد.بنابراین درمحاسبه استهلاک ،سه عامل باید مورد توجه قرار گیرد که عبارتند از:
الف ) بهای تمام شده دارایی ثابت (واقعی )
ب ) عمرمفید ( تخمینی )
ج ) ارزش اسقاط ( تخمینی )
همانطور که مشادهمی کنید ارزش اسقاط وسالهای عمر مفید به طور تخمین تعیین می شود.
در برآورد عمرمفید باید یه سری نکات مورد توجه قرار بگیره واونم اینه که :
الف ) کسانی که از دارایی استفاده می کنند مشخص باشند.
ب ) کاربرد دارایی به صورتی باشد که به هنگام تحصیل دارایی منظور نظر بوده است.
ج ) خط مشی موسسه برای تعمیر ونگهداری دارایی درمدت استفاده مشخص باشد.

روش های محاسبه (استهلاک دارایی های ثابت )
الف ) روش خط  مستقیم یا اقساط مساوی :
دراین روش میزان هزینه استهلادر طی عمر مفید یکسان می باشد و۲ روش سالهای عمر مفید و روش درصدی از قیمت تمام شده تقسیم می شود.
ب ) روش متغیربودن هزینه :
دراین روش میزا ن هزینه استهلاک باساعات کارکرد یا میزان تولید تناسب دارد.که این روش هم به دو روش متغیر بودن هزینه براساس تولید و ساعات کارکرد تقسیم میشه.
ج ) روش نزولی :
دراین روش میزان هزینه استهلاک بیشتر درسال اول وکاهش تدریجی آن درطی سالهای بعد مورد توجه می باشد.روش مجموع سنوات وروش مانده نزولی که به آن درصدی از ارزش دفتری نیز می گویند از انواع (روش نزولی ) می باشند.
د ) روش استهلاک براساس نظریه های سرمایه گذاری :
دراین روش ، مبلغ پرداخت شده برای خرید دارایی درحکم مبلغی خواهد بود که سرمایه گذاری شده است ودرطول عمر مفید دارایی بازده معادل اصل سرمایه گذاری واستفاده ای که ازآن انتظار می رود مورد توجه قرار می گیرد.
۱_محاسبه استهلاک به روش خط مستقیم : این روش ساده ترین روش محاسبه استلاک می باشد وبه همین دلیل از طرف اکثر موسسات تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد این روش بسیار آسان است و فرض بر این است که داراییهای ثابت در طی سال های عمر مفید به طور یکسان مورد استفاده قرار می گیرد.


تعداد صفحات : 13 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود