صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پزشکی » پزشکی  »  مقاله علت قرمز بودن رنگ خون برای بیشتر جانداران

مقاله علت قرمز بودن رنگ خون برای بیشتر جانداران

دانلود مقاله علت قرمز بودن رنگ خون برای بیشتر جانداران

مقدمه:
سوره حشر: آیه ۲۳ و ۲۴
فارسی: او است خدایی که جز او معبودی نیست- همان فرمانروای پاک، سلامت، مؤمن نگهبان، عزیز، جبار، متکبر، پاک است- خدا از آنچه شریک می گردانند او است خدای خالق نوساز صورتگر بهترین نامها از آن اوست. آنچه در آسمانها و زمین است تسبیح او می گویند و او عزیز و حکیم است.
از این آیه پی می بریم که آفرینش هیچ چیزی بیهوده و عبث نیست. و هر چیزی دلیلی برای خلقتش دارد. حال هزاران سال می گذرد و تنها عده ای هستند که به ذره های اطراف خود می نگرند در زندگی ما چیزهای بسیاری وجود دارد که به آن توجه نمی کنیم و آن را بدون آنکه دلیلش را بدانیم پذیرفته ایم. برای مثال:
چرا باید آسمان ما آبی باشد؟ چرا انسان از خاکی آفریده شده است که رنگ آن ثابت است ولی برخی سفید، سیاه و زرد هستند در حالی که ماده‌ی خلقت آن خاک و یک رنگ می‎باشد؟ چرا رنگ گیاهان نیمی از طبیعت سبز می‎باشد؟ چرا خاک قهوه ای؟
خداوند تبارک و تعالی چه دلیلی داشته است که گیاهان را سبز! (کلروفیل آن را سبز آفرید) او قادر است به تمامی بایدها و نبایدها، ممکن ها و غیرممکن ها بی شک دلیلی دارد. که آن را برای طبیعت و گیاهان برگزید. پس دلیلی هم دارد که رنگ خون ما قرمز باشد. سرخی آن چه تاثیری بر سلوها و بدن ما دارد. امروزه با پیشرفت علم روانشناسی و علم زیست شناسی می‎توان تا حدودی به دلیل آن پی برد. از دیدگاه زیست شناسی خون بیشتر جانداران بعد از اشتقاق از نیای اولیه تغییر کرده و قرمز شده ولی پیشرفت علوم و شاخه های مختلف آن به ما می‌گوید که کائنات و جهان هستی آنگونه تصور می کنیم تنها در سه بعد محدود و محصور و فرهنگ آنها نبوده و مانند ماشینی نیست که از جزئیات و قطعات آن هر کدام تنها وظیفه‌ی خویش را انجام دهند بلکه هر کدام از عوامل موجود در طبیعت و جهان هستی دارای قواعد خاص خودش است. و با تأثیرپذیری از سایر عوامل و جزئیات کائناتی خود بر دیگر عوامل تأثیر می گذارد و می دانیم که همه‌ی علوم با هم در ارتباطند. علم پزشکی تنها به عوامل آزمایشگاهی و دیده بسته نیست بلکه علوم دیگر همچون روانشناسی، متافیزیک و … با آن در ارتباط است.
ولی در اینجا من فقط به توضیح کوتاهی در مورد فلسفه آن اشاره می‌کنم و موضوع اصلی را از دیدگاه علم زیست شناسی مورد بررسی قرار می‎دهیم.

اهداف:
۱-    از طریق پیدا کردن اینکه چرا رنگ قرمز برای خون در بیشتر جانداران انتخاب شده است می‎توان ویژگی های ناگفته‌های بسیاری را برای خون انسان کشف کرد.
۲-    می‎توان فهمید که دیدگاه تکاملی در مورد موجودات دارای نقص و کاستی است.
۳-    فرضیه ما را در مورد ویژگی مشترک تمامی بیماری ها می‎تواند به اثبات برساند.
البته این موضوع را در این تحقیق بررسی نخواهیم کرد.
۱-    رنگ قرمز خون تأثیر بسزایی در انسان و بیماریها و … می‎تواند داشته باشد.


تعداد صفحات : 11 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود