صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » برق، الکترونیک، مخابرات  »  مقاله طراحی و ساخت فانکشن ژنراتور

مقاله طراحی و ساخت فانکشن ژنراتور

دانلود تحقیق و مقالات رشته الکترونیک با عنوان دانلود مقاله طراحی و ساخت فانکشن ژنراتور در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۴۰ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

مقاله طراحی و ساخت فانکشن ژنراتور

پیشگفتار :
گسترش صنعت الکترونیک در کشور و نیاز به نیروهای متخصص برای پیشبرد هر چه بهتر این صنعت لزوم  آشنایی دانشجویان این رشته با کاربرد های علمی وفنی را ایجاب می کند .

کمبود کارکردهای عملی و تئوریک بودن اکثر دروس و مطالب دانشگاهی ، باعث تک بعدی شدن دانشجویان و ایجاد مشکلاتی در استفاده از مطالب خوانده شده برای پیشرفته کردن صنعت کشور شده است .

همانطوریکه تا امروز  در کشورما و بسیاری از کشورهای در حال پیشرفت دیده شده ، فقط تحقیقات و یا تعمیرات برای پیشرفته شدن یک کشور کافی نیست و در کنار تمام این فعالیت ها نیاز به بخش ها و افرادی برای تبدیل تحقیقات انجام شده به کارکردهای  عملی احساس می شود و این بخش ها به عنوان پلی برای اتصال دو بخش تحقیقات و تعمیرات شمرده می‌شوند .

در این  راستا مقاله  کارشناسی ـ به عنوان آخرین آزمون  دوره کارشناسی دانشجو ـ می تواند در جمع بندی بخشی ( و نه تمام ) مطالب مطالعه شده در دوره چهار ساله کارشناسی مفید واقع شود .

بنابراین ارائه مقاله های عملی از طرف اساتید دانشگاهی و کمک به دانشجویان در انجام این مقاله ها ؛ می تواند این جمع بندی  نهایی از مطالب و نحوه بکار‌گیری  مطالب تئوری در بخش های عملی توسط دانشجو را تحقق بخشد و شاید دانشجو را بیش از پیش به بعد عملی رشته خود علاقه مند سازد.

چکیده :
گزارشی که پیش روی دارید ؛ گزارش مقاله کارشناسی با موضوع طراحی و ساخت فانکشن ژنراتور است . که به منظور استفاده عملی از مطالب تئوری و نحوه ارتقاء دستگاههای آزمایشگاهی استفاده شده ، انتخاب شده است . این طراحی و ساخت به دو فرم کلی و کاملاً متفاوت- یکی از این دو فرم تکنولوژی استفاده شده درآی سی Max038  را به کار گرفته- انجام گرفته است .
ولی به دلیل محدودیت بازار  ایران  ، و موجود نبودن این آی سی در بازار ، طرح دومی بکمک گرفتن از قطعات پایه مورد استفاده در این آی سی صورت گرفته است .
ولی متأسفانه استفاده از قطعات جداگانه در مدار باعث پایین آمدن ماکزیمم فرکانس ، در خروجی امواج شده است.

کلمات کلیدی: Duty Cycle ـ Offset ـ آستابل ـ انتگرال‌گیر میلر

مقدمه :
برای طراحی مدار فانکشن ژنراتور از مطالعه کتابهای تکنیک پالس و مرور شیوه تولید امواج مختلف شروع کردیم .

با مطالعه مدارهای پایه و شیوه  تولید و کنترلی امواج مختلف به دنبال ساده‌تر  کردن بخش های مختلف و یا استفاده از تکنولوژیهای مختلف برای بالا بردن سطح فرکانس امواج کاهش اعوجاج موجود در امواج خروجی ؛ با استفاده از جستجو  در سایت های مختلف الکترونیک و محصولات کارخانه های مختلف ؛ تصمیم به استفاده از آی سی Max038  – تولید کارخانه ماکسیم – گرفتیم  که در میان آی سی های موجود دارای بالاترین فرکانس و کمترین اعوجاج بود ویژگیهایی خاص داشت که در بخش دوم این  فصل به طراحی مدار و بررسی این ویژگیها پرداخته شده است .

به دلیل عملی  نبودن این مدار – موجود نبودن آی سی مربوط – سعی در طراحی مدار با استفاده از مدارهای پایه داشتیم که ساخت مدارنهایی با توجه به این طرح صورت گرفته است .

بنابراین به دلیل ساخت علمی این مدار بوسیله فرم ساخت ، قطعات پایه ؛ این فرم در فصل اول و فرم ساخت با آی سی در فصل دوم بررسی خواهد شد .

فهرست مطالب
پیشگفتار : ۱
چکیده : ۲
مقدمه : ۳
فصل اول. ۴
طراحی و ساخت فانکشن ژنراتور. ۴
با استفاده از مدارهای پایه تولید امواج. ۴
مقدمات تولید امواج با استفاده از دو طرح مختلف : ۵
۱) طرح ارائه شده با آپ امپ ها و ترانزیستورها :.۵
(۲ طراح ارائه شده با استفاده از آی سی ۵۵۵ : ۷
طرح بلوک دیاگرامی : ۷
مدار استابل با ۵۵۵ و همراه با تغییرات فرکانس و duty cycle . 8
محاسبه خازن ها : ۱۷
۱-۲-مدار مبدل موج مربعی به مثلثی : ۱۷
۱-۳-مدار مبدل موج مثلثی به سینوسی : ۲۰
۱-۴-: مدار بخش تغییرات دامنه. ۲۲
فصل دوم   فرم نهایی با استفاده از آی سی  Maxo38 و قطعات آنالوگ… ۲۴
۱-۲- آی سی پایه به عنوان فانکشن ژنراتور (۸ ۰۳۸ ) ۲۵
نکاتی در مورد نحوه  کارکرد  با آی سی.. ۲۷
فرم کلی  مدار مولد شکل  موج. ۲۸
مروری بر عملکرد MAX038  : ۲۹
شمای داخلی آی سی به همراه المان های مورد نیاز : ۳۳
نتیجه گیری  : ۳۵
فهرست منابع : ۳۷


تعداد صفحات : 40 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود