صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » مکانیک  »  مقاله سر قفلی دریل فرز

مقاله سر قفلی دریل فرز

دانلود مقاله سر قفلی دریل فرز
سرقفلی‌ ها
چند دیدگاه مختلف در آنچه که jig و سرقفلی ها هستند، وجود دارد تعدادی از اینها به صورت زیر هستند: (i) بیشتر مغازه‌دارها، انتخاب می کنند که از عبارت jig برای توصیف دستگاه‌های با کار بیشتر استفاده کنند. (ii) به طور کلی یک jig یا سرقفلی، هر دستگاهی است که دریل یا ابزارهای دیگر را هدایت می کند بنابراین کاری که با تحمل تنظیم شده توسط تولید الزامات، قابل تعویض است را تولید کند. (iii) عبارت‌های jig‌ها و سرقفلی‌ها همچنین برای دستگاه‌ها یا قالب‌هایی که قطعاتی را در موقعیت مناسب خود نگه می دارند هنگامی که جوش می‌خوردند یا در غیر این صورت به هم متصل می‌شوند استفاده می‌شود. (iv) یک تعریف متفاوت برای jig ها و سرقفلی‌ها که به نظر می‌رسد که عموماً حفظ شود به صورت زیر است: یک jig یک دستگاه حفظ کار است که به ماشینی که در آن، آن استفاده می‌شود. متصل نمی‌شود. یک سرقفلی، همچنین یک دستگاه حفظ کار است اما چیزی است که بسته می‌شود یا در غیر اینصورت به ماشین وصل می‌شود است یعنی jig ممکن است اطراف میز یک پرس (فشار) دریل برای قرار دادن هر bushing تحت محور (میله) دریل حرکت داده شود یک سرقفلی، از طرف دیگر به میز یا پایه یک ماشین، وصل می‌شود و ابزار به نقطه (سر) اجراء مانند مورد یک دریل شعاعی و حرکت داده می‌شود یا میز، تحت ابزار برش مانند در یک ماشین فرزکاری، حرکت داده می شود.

استفاده‌های jig ها و سرقفلی‌ها :
Jig‌ها و سرقفلی‌ها در روش‌های زیر مفید هستند. ۱) در افزایش تولید۲) در تضمین دقت بالای بخش‌ها ۳) برای ایجاد تعویض پذیری درونی ۴) در کاهش هزینه‌های شامل شده در کنترل کیفیت ۵) در کاهش هزینه تولید ۶) در ذخیره کار ۷) در افزایش چند کارگی ابزار (دستگاه) ماشین یا در یک روش آن ظرفیت تکنولوژیکی ابزارهای ماشین را گسترش می‌دهد. Jigها وسرقفلی‌ها باید شامل اجزای زیر برای انجام دادن کارهای پایه‌ای آنها، باشند (i) قرار دادن عناصر (ii) وصل کردن عناصر (iii) عناصر هدایت ابزار (برای jigها) یا عناصر تنظیم کننده (برای سرقفلی‌ها) (iv) صحنه پایه‌ای برای نگهداری مجموعه (مونتاژ) کامل با هم قرار دادن (حمل یابی) عناصر، عموماً در شکل قرار دادن میخ‌ها هستند. قرار دادن میخ‌ها، میخ‌هایی هستند که در قالب jig و سرقفلی درج (وارد) شده‌اند. قطعه در مقابل این میخ (سوزن) قرار داده می‌شود تا رابطه بین قطعه و jigها یا سرقفلی را ایجاد کند. هدف وصل کردن عناصر این است که یک نیرو برای پرس یک قطعه در مقابل قرار دادن عناصر و حفظ آن در آنجا در مقابل کار برش (قطع) نیرو ها را اعمال کنیم (به کار بگیریم).

تفاوت‌های بین یک jig و یک سرقفلی:
Jig 1) jig کار را حفظ می‌ کند و مشخص می‌کند و برش را مکان یابی می‌کند یا هدایت می‌‌کند.
۲) معمولاً یک jig در میز ماشین، ثابت (مستقر) نمی‌شود (۳) آن معمولاً در ساختار (ساختمانی) سبک تر است ۴) jig صادرکارهای دریل کردن ، reaming بیرون کشیدن (از راه شیر) counteboring به کار می‌روند .

سرقفلی :
۱) یک سرقفلی تنها کار را حفظ می‌کند و مشخص می‌کند اما ابزار برش را هدایت یا مکان یابی نمی کند. ۲) یک سرقفلی به میز ماشین، وصل یا بسته می‌شود ۳۹ آن معمولاً در ساختار سنگین است ۴) سرقفلی‌ها برای فرزکاری، چرخاندن (خرد کردن) شکل دادن، طرح دادن، حفاری و جوش دادن به کار می‌روند


تعداد صفحات : 18 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود