مقاله سازمان اطلاعاتی روسیه (K.G.B)

مقاله سازمان اطلاعاتی روسیه (K.G.B)

در این مطلب از سایت وطن فایل دانلود مقاله سازمان اطلاعاتی روسیه K.G.B را به صورت فایل ورد و  قایل ویرایش برای شما کاربران گرامی گردآوری کرده ایم که دارای ۵۰ صفحه می باشد که بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله سازمان اطلاعاتی روسیه K.G.B برای شما نمایش داده خواهد شد و همچنین لینک دانلود مقاله مورد نظر برای شما ایمیل خواهد شد.

پیشگفتار
شناخت سازمانهای جاسوسی و پلیسی و مطالعه در تاریخچه و اهداف و عملکرد آنها و همچنین آشنائی با اسرار شگردهای و روشهای جاسوسی آنها برای هر کشور و هر نظام سیاسی اهمیت ویژه ای دارد زیرا استقلال و ثبات سیاسی هر کشور با مقیاس وسیعی به میزان و کیفیت و کمیت فعالیت این سازمانها بستگی دارد. سازمانهائی که بصورت دستهای نامرئی در تمام تحولات و حوادث و آشوبهای سیاسی بزرگ و کوچک جهان دخالت دارند
یک سازمان جاسوسی به همان اندازه که میتواند در تحکیم موقعیت یک کشور و حفظ ثبات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی آن ایفا کند و عامل بقا و دوام آن درتمام زمینه ها گردد به همان اندازه می‎تواند وسیله مناسبی برای نابود ساختن یک نظام سیاسی و سرنگون یک حکومت مورد نظر از قدرت و شهرتی جهان بر خوردار باشد. اهمیت بیشتر به خود میگیرد.
البته تردیدی وجود ندارد که سهم ملتها را دراین رهگذر به هیچ وجه نمی توان نادیده گرفت و به روایت تاریخ تنها دولتهائی در مسیر سیاستها و توطئه های سازمانهای جاسوسی جهان قربانی شده اند که یا از هیچ گونه پشتوانه مردمی برخوردار نبوده و کشور را به دو جناح متمایز حاکم و محکوم مبدل ساخته اند و همواره سعی کرده اند تا به هر ترتیب مردم را دراستخدام و تحت انقیاد و بردگی سیاست خود درآورند. دسته اخیر نظامهائی هستند که تلاش می‌کنند همواره عملکرد خود را در جامعه بعنوان معیار حق و باطل و ملاک خدمت و خیانت شاخص گردانند و مردم را از توجه به الگوها معیارها و ارزشهای متعالی باز دارند والا در جامعه ایکه در آن دولت و ملت در سایه حق و حقیقت با یکدیگر متحد گردند نه تنها هیچ توطئه ای مؤثر نخواهد افتاد بلکه هیچ سازمان جاسوسی توان دخالت در آن را در وجود خود احساس نخواهد کرد.

مقدمه
هرگاه کسی بخواهد دربارهموضوعی  محرمانه و اطلاعاتی شرحی بنگارد و درعین حال توقع داشته باشد که خواننده اش از محتوای نوشته او به گونه ای منطقی و درست برداشت کند بایستی انگیزه گزینش موضوع. روش تحقیق و هدف نهایی اثر خویش را روشن سازد و از هر جهت مهمتر منابع و مآخذ مورد استفاده خود را نام ببرد.
ما در این تحقیق بر آنیم که K.G.B (دستگاه اطلاعاتی شوروی ) کی تشکیل شده و چه عملیاتی را تا حالا در خارج و داخل کشور انجام داده و آیا استراتژی شوروی تهاجمی است یا تدافعی، و آیا سازمانهایی برای مقابله با این سرویس اطلاعاتی وجود دارد و آیا خود این دستگاه موضع گیری و پدافند قویتری دارد و آیا تا حالا عناصر اطلاعاتی این سازمان کشف شده اند و اگر کشف شده‌اند آیا توانسته است که به کار خود ادامه دهد و ساختار این کمیته چگونه است آیا ساختار انعطافی بوده یا نه ساختار متمرکز و غیر قابل انعطاف دارد آیا نفوذ در این کمیته به سهولت انجام می گیرد و اگر نفوذ راحتر است آیا آسیب پذیری بیشتری دارد با جواب دادن به این مقولات به هدفمان که آشنایی با K.G.B است خواهیم رسید

فهرست مندرجات تحقیق
پیشگفتار
مقدمه
محورهای عام
محورهای خاص
تشکیلات داخلی کا. گ. ب با توجه به اجزای عام و خاص
تشکیلات کا. گ. ب (اداره و مدیریت ها)
پدافند و نتیجه گیری
منابع


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 50

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.