صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » تربیت بدنی  »  مقاله روش کسب درآمد در رشته تربیت بدنی

مقاله روش کسب درآمد در رشته تربیت بدنی

دانلود مقاله روش کسب درآمد در رشته تربیت بدنی
تحقیق با عنوان روش کسب درآمد در رشته تربیت بدنی
چکیده
انتظارات شغلی آن گروه از مشاغل را شامل می‌شود که فرد در آینده آرزو دارد به آنها دست یابد. در واقع انتظارات شغلی برخواست‌ها و امیال استوار می‌باشند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد در حال حاضر یکی از مشکلات و بحران‌های اجتماعی، مسأله‌ی اشتغال و آینده‌ی شغلی جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و تأمین انتظارات آنان است.
نتایج پژوهش نشان می‌دهد که دانشجویان تربیت بدنی انتظار دارند شغل آینده‌شان زمینه مناسبی را برای آزادی عمل و نشان دادن قابلیت‌ها و توانایی‌هایشان فراهم آورده و تنها تعداد کمی از آنها نقش آموزش‌های نظری را در آینده‌ی شغلی خود مؤثر می‌دانند. به علاوه توجه به رفع نیازهای اقتصادی در قالب تسهیلات با سود کم و خدمات بهداشتی- درمانی و اختصاص امکانات جهت ادامه تحصیل از مواردی است که مورد تأکید آنان قرار گرفته است.
نتایج پژوهش حاکی از دغدغه‌ی یافتن شغل آینده به عنوان یکی از مشکلات دانشجویان و لزوم تاکید بر دخالت و حمایت بیشتر دولت در آینده‌ی شغلی فارغ‌التحصیلان این رشته است. از طرفی نتایج نشانگر وجود سطح بالایی از علاقه‌مندی به رشته توسط دانشجویان تربیت بدنی می‌باشد.

کلمات کلیدی: انتظارات شغلی، اشتغال و آینده‌ی شغلی:

مقدمه
برای هر مدیری در سازمان، آگاهی از مسئله‌ی انگیزش کارکنان که در واقع پی جویی علت و سبب حرکت و رفتارهای اعضا و افراد سازمان است، ضرورت دارد. علت انگیزش در واقع پاسخ چراهای رفتار آدمی است. به طور کلی انگیزش را می‌توان حالتی در افراد دانست که آنان را به انجام رفتار و عمل خاصی متمایل سازد.
ویژگی‌ها و خصوصیات فردی که بیشترین توجه را در زمینه‌های نظری و پژوهشی انگیزه به خود جلب کرده است، مفهوم نیازها یا انتظارات است. نیاز به عنوان یک حالت عدم تعادل درونی تعریف شده است که سبب می‌شود افراد برای بازگرداندن تعادل درونی خود دست به یک رشته کارها بزنند. نظریه‌های«مزلو »، «مک کللند» و «اتکیتسون » این مفهوم نیاز را به عنوان واحد اساسی تحلیل به کار می‌برند.
یکی از معروف‌ترین نظریه‌ها، نظریه‌ی سلسله مراتب نیازهای مزلو است. او بر پایه‌ی مشاهدات بالینی ثابت کرد که بیشتر افراد با شدت و ضعف مختلف به ترتیب نیازهای فیزیولوژیکی، امنیتی، تعلق، احترام و خودشکوفایی را دنبال می‌کنند.
بنابراین از آنجا که اشتغال به عنوان یکی از ضروریات حیات، مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که برای همه افراد حائز ارزش و اهمیت بالایی است و با تامین نیازها و تحقق اهداف زندگی محقق می‌شود، چنانچه در شرایط روان‌شناختی سالم و با کنش‌ها و همکاری‌های متعادل و آمادگی کافی انجام پذیرد، منجر به بالا رفتن کیفیت زندگی، رشد و بروز نوعی احساس مثبت به کار و محیط آن می‌شود که تحت عنوان رضایت شغلی از آن یاد می‌شود.
این احساس علاوه بر تأیید، تأمین نیازها و تحقق اهداف فردی و سازمانی، باعث سلامتی جسمی و روانی، تعهد، وفاداری و بالاخره بالا رفتن اثربخشی و کارآیی سازمانی نیز می‌شود.
یکی از جنبه‌های مهم شغل که با تأمین انتظارات و پیشرفت در شغل مرتبط است، آموزش و یادگیری در شغل است. پویایی شغل به میزان تغییرات محتوایی، نیاز به حل مساله و تحولات علمی و فناوری در آن شغل بستگی دارد. نوسازی و بازسازی علمی و اطلاعاتی از طریق آموزش و یادگیری، سبب فعالیت‌های مغز و فکر می‌شود و اطلاعات فرد را به روز می‌کند.
از طرفی مؤثرترین شیوه یادگیری، تمرین عملی با دقت لازم و سرپرستی مستقیم برای یادگیری شناخته شده است. در واقع نقش اساسی تعلیمات شغلی، تغییر طرز تفکر و رفتار افراد، متناسب با اصول و موازین تثبیت شده‌ شغلی است.
منابع انسانی سرمایه‌های ملی یک کشور محسوب می‌شوند که در این میان اشتغال و آینده شغلی افراد تحصیل کرده و متخصص، با توجه به نقش آنها در روند توسعه‌ی اقتصادی کشور و همچنین سرمایه‌گذاری فراوانی که از منابع ملی به خود اختصاص داده‌اند، باید مورد توجه بیشتر و جدی‌تر قرار گیرد.
با توجه به اینکه فرد کارآفرین، منتظر سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل از طرف دولت نیست و با شناخت صحیح فرصت‌ها و استفاده از سرمایه‌های راکد، امکاناتی را فراهم نموده، با سازماندهی و مدیریت منابع ایده خود را عملی می‌کند، ارتقاء علمی از طریق آموزش کارآفرینی در رشته‌های دانشگاهی بویژه تربیت‌بدنی تأثیرات مثبتی را در توسعه‌ و گسترش ورزش کشور خواهد داشت.
در بررسی انتظارات کارگران و سرپرستان در یکی از موسسات صنعتی، سرپرستان دریافت مزد کافی، تأمین شغلی، ارتقاء شغلی و شرایط مناسب برای کار را به عنوان مهمترین خواسته‌های شغلی کارگران مطرح کرده‌‌اند.
در حالیکه خواسته‌های شخصی کارگران عبارت بودند از: قدردانی کامل در مقابل انجام کار، احساس مشارکت و اهمیت در کار و درک توأم با همدردی در موارد بروز مشکلات شخصی. لذا تحقیق بیانگر این بود که افراد نه بر اساس واقعیت بلکه بر اساس ادراکات خود عمل می‌کنند.
در بررسی عوامل موثر بر عرضه و تقاضای نیروی کار متخصص در ایران، نتایج حاکی از آن است در حالتی که نیروی کار غیرمتخصص با توجه به بهره‌وری آن، ارزان‌تر از نیروی کار متخصص باشد، تولیدکنندگان حتی‌الامکان سعی می‌کنند از نیروی کار غیر متخصص استفاده نمایند و این امر طی سال‌های اخیر موجب کاهش تقاضا برای نیروی انسانی متخصص، بالاخص فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گردیده است.

فهرست مطالب
چکیده. 3
فصل اول. 4
مقدمه. 4
مقدمه. 5
پیشینه تحقیق.. 6
روش تحقیق.. 8
فصل دوم: انتظارات شغلی دانشجویان تربیت بدنی از اشتغال و آینده‌ی شغلی آنان.. 9
فصل سوم: راه‌های ورود فارغ‌التحصیـــلان رشته تربیت بدنی به بازارکار. 13
مقدمه. 14
تربیت بدنی؛ رشته‌ای برای تقویت و تربیـت جسم و روان.. 14
وجود 120 شغل ورزشی در کشور. 15
فیزیولوژی ورزشی دانشی اشتغال‌زا 17
تعریف فیزیولوژی ورزشی.. 17
وظیفه یک فیزیولوژیست.. 18
جایگاه فیزیولوژی ورزشی در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی.. 18
محیط کار یک فیزیولوژیست ورزشی.. 19
لزوم توجه سازمان‌ها به ورزش کارکنان.. 20
فصل چهارم: جمع‌بندی و نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات.. 21
بحث و نتیجه‌گیری.. 22
منابع. 24


تعداد صفحات : 25 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود