مقاله در مورد مهاتما گاندی

دانلود مقاله در مورد مهاتما گاندی تحقیق بیوگرافی مهاتما گاندی گفته های مهاتما گاندی کتاب های مهاتما گاندی انگیزه حرکت مهاتما گاندی سرگذشت من مهاتما گاندی تحصیلات مهاتما گاندی مهاتما گاندی و فراماسونری مقبره مهاتما گاندی


مقاله در مورد مهاتما گاندی

مقاله در مورد مهاتما گاندی

مهاتما گاندی
از تولد تا شروع مبارزه :
رهبر آزاده هندوستان مهنداس کر مچند گاندی در دوم ماه اکتبر سال ۱۸۶۹ د شهر پور بندر متولد شد.مادرش « پوت لی بای » و پدرش کابا گاندی باکر مچند بود . پدر و پدر بزرگش  هر دو نخست وزیر هند بوده اند . از محیطی ثروتمند و هوشمند و تربیت شده برخاسته است ولی از طبقات ممتاز نیست . مذهب او هندو بود و به آهیمسا ( بدی نکردن و تعدی نکردن و صدمه نزدن به هر ذیحتاتی است) معتقد بود در هشت سالگی نامزد گرفت و در ۱۳ سالگی با کاستور بای ۱۳ ساله عروسی کرد و صاحب ۴ پسر شد.در سن ۱۵ سالگی پدر را از دست داد و در سال ۱۸۸۷ دیپلم دبیرستان خود را گذراند  و در سن ۱۸ سالگی  به انگلستان رفت و با تلاش و کوشش موفق شد. در سال  ۱۸۹۱ از دانشگاه لندن ، مدرسه حقوق تحصیلات خود را در رشته حقوق و سیاست تکمیل  و به هندوستان برگردد ،چه بازگشت غم انگیزی! مادرش تازه مرده بود .در دادگاه  جنائی بمبئی به وکالت پرداخت ولی چون آنرا خلاف اخلاق تشخیص داد از شغل خود کناره گیری کرد. بعد به دعوت یک بازرگان ثروتمند سر از آفریقای جنوبی در آورد و به کار وکالت پرداخت . در سال ۱۸۹۳ است که فعالیت گاندی برای هند شروع می شود و آنرا به دو دوره تقسیم می کنند : از سال ۱۸۹۳ تا ۱۹۱۴ که میدان فعالیت او در آفریقا ی جنوبی است و از سال ۱۹۱۴ به بعد که در هندوستان به منصه ظهور می رسد . گاندی در افریکا یک انجمن تربیتی برای هندیان بنیاد نهاد وبعد روزنامه ای تحت عنوان عقیده هندی منتشر نمود. در سال ۱۹۰۶ درباره براهما چاریا با خود عهد کرد . ( یعنی تسلط بر نفس و خویشتن داری از جهات مختلف ) در افریقا مزرعه تولستوی را تاسیس کرده بود و در آنجا خودش و همکارانش و شاگردانش و پیروانش اصول تعلیمات اورا عمل می کردند . فونیکس نام یکی دیگر از مراکز آموزشی بود که گاندی در آفریقای جنوبی تاسیس کرده بود . او در سال ۱۹۱۵ مقارن جنگ جهانی اول به هند بازگشت و هندیان آنچنان  استقبالی از او بعمل آوردند که در تاریخ هندوستان سابقه نداشت . او با لباس ساده و رفتار حکیمانه خود توجه عموم هندیان را به خود جلب کرد و دستور داد پارچه های انگلیسی تحریم شود و لباسهای وطنی و بافتنی معمول شود و تجارت انگلیسیها را به    تقلیل داد . در اول مارس ۱۹۱۹ به اتفاق آراء از طرف نمایندگان فرق مختلف که برای استقلال هند فعالیت می نمودند به رهبری انتخاب شد.


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 20

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.