مقاله در مورد ساختمان سازی

Paper process of building

دانلود مقاله در مورد ساختمان سازی

مقدمه:
در قرون اخیر که رشد جمعیت در دنیا به طور چشمگیری رو بر ازدیاد نهاد و بشر از لحاظ علمی و فنی مشکلات بسیاری را حل نمود در ساختن مسکن نیز مانند سایرموضوعات تحولات عمده ای به وجود آورد و دیگر ساختن خانه های تک واحدی جوابگوی احتیاجات جوامع شرق نبوده و بهمین علت سیستم خانه سازی به کلی دگرگون شده و استفاده از مصالح مقاوم نیز مانند فولاد و سیمان در ساختمان رایج گردید و در اثر دسترسی به این مصالح و امکانات دیگر گسترش شهرها از حالت افقی به عمودی تبدیل شد و امر آپارتمان سازی در ساختمان های چندین طبقه متداول گردید .
برای احداث ساختمان و ابنیه در مدت کوتاه استفاده از بتن پیش ساخته بسیار حائز اهمیت است تمامی ساختمانهای ائم از ساختمانهای صنعتی پارکینگها ساختمانهای تجاری ، مجتمع های مسکونی ، هتلها ، مدارس ، مراکز تفریحی پلها و انواع سازه های دیگر را می توان با استفاده از بتن پیش ساخته احداث نمود محاسنی که توسط طرفداران این روش ساخت مطرح می شود قسمتی به پیش ساختگی قسمتی به پیش تنیدگی و قسمتی نیز به بتنی بودن آن مربوط می شود روشهای پیش ساخته فشرده نمودن جدول زمانی اجراء مقاله کاهش مدت زمان ساخت را میسر می سازد.

شرح مختصری از فرایند تولیدی یا خدماتی:
اجرای طرحهای ساختمانی صدها جزئیات فنی و ساختمانی و روابط پیچیده چند جانبه بین صاحب کار ، کار فرما، مجری طرح ،طراح، مجری ، ناظر، پیمانکار جز سازندگان مصالح و لوازم و فروشندگان آنها ، تولید کنندگان ، فروشندگان و اجاره دهندگان تجهیزات ، نیروی انسانی ، نهادهای مدیریت شهری و ادارات دولتی را شامل می شود.
اجرای طرحهای ساختمانی ممکن است به یکی از روشهای زیر انجام می پذیرد:
– امانی :که صاحب کار یا قائم مقام او (کارفرما یا مجری طرح) راسا عملیات اجرایی را مدیریت می کنند.
– مدیریت اجرا : که صاحبکار شخصی را از طرف خود مامور اجرایی مقاله می نماید
– پیمانکاران جز : که در آن صاحبان کار هر قسمت از مقاله را به پیمانکاران خاصی تحویل می دهند
– پیمانکاران کلی : کل مقاله به یک شرکت پیمانکاری برای اجرای تحویل داده می شود.

در کلیه روشهای فوق ، فرض بر این است که در طرح از پیش آماده شده ای برا اجرا وجود دارد . امروزه برای صرفه جویی کردن در زمان روشهای دیگری برای اجرا ی ساختمان ما ابداع و به کار گرفته شده اند که اجازه می دهند همزمان با تهیه طرح کار اجرا نیز آغاز و پیش برده شود . از جمله این روشها ،روش اجرای سریع و روش طرح و ساخت یا طرح و اجرا را می توان نام برد .


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 73

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط