صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی  »  مقاله جاسوسی شبکه‌ای

مقاله جاسوسی شبکه‌ای

مقاله جاسوسی شبکه‌ای

در مقابل جاسوسی شبکه‌ای چه کار می‌توان کرد؟ سؤالی که مطرح می‌شود این است که تا چه اندازه اطلاعات از طریق منابع آشکار در دسترس می‌باشد؟ کتابی در سال ۱۳۶۱ صفحه در سال ۱۹۹۱ توسط دو کارشناس ارشد اطلاعات نظامی چین با نام «منابع و روش‌های دستیابی به علوم و فنون منابع ملی و فن‌آوری اطلاعاتی» نوشته شد. نویسندگان این کتاب واژه «اطلاعات» را این گونه تعریف می‌کنند «دانش جساس برای نفوذ در فن‌آوری‌های اساسی به آنها می‌گویند که حدود ۸۰ درصد اطلاعات مورد نیاز ارتش چین از طریق منابع آشکار به دست می‌آید و بیست درصد بقیه از طریق منابع طبقه‌بندی شده و سری می‌باشد. از جمله منابع آشکار عبارتند از نشریات، گزارش کنفرانس‌ها و همایش‌ها و اطلاعات آشکار.
در این تحقیق می‌گوئیم که چگونه اینترنت می‌تواند یک منبع ارزشمند برای دست‌اندرکاران جمع‌آوری اطلاعات تجاری به طریق مجاز و اخلاق باشد و چگونه اینترنت می‌تواند مورد سوء استفاده افراد غیرمجاز قرار گیرد. فن‌آوری به ویژه ریزپردازنده‌ها، رایانه‌ها و شبکه‌های جهانی موتور محرکه‌ای هستند که با سرعتی وصف‌ناپذیر ما را وارد عصر اطلاعات و دانشی شناخته شده کرده‌اند. این نیرو همچنین یک نیروی محرکه قوی برای اقتصاد جهانی است.
در سطح ملی، توضیح خواهیم داد که چرا تکامل در شرکت‌های فراملی یا مدیریت مدیران قدرتمند می‌تواند هویت‌های شبه سیاسی ایجاد کند که به راحتی فراتر از قانونی‌های هر کشوری عمل می‌کنند و خواهیم گفت که چرا این منطق باعث می‌شود که شرکتی بزرگ فراملی به جاسوسی بپردازند. و گفته خواهد شد که چگونه جاسوسی به عنوان دومین حرفه کهن جهان اینترنت را به خدمت خود گرفته است. تکامل جاسوسی از طریق شبکه‌های رایانه‌ای در فضای جدید تجارت جهانی تشریح خواهد شد و سپس تفاوت میان سه نوع جاسوسی تشریح می‌شود. و اینکه چطور از طریق جاسوسی در شبکه‌های رایانه‌ای در قرن ۲۱ به عنوان ابزاری برای حصول به برتری در قالب کشوری، تجاری یا نیروی نظامی این سه نوع جاسوسی به سمت یکپارچگی به پیش می‌رود و تمایز میان آنها کمتر شده است.


تعداد صفحات : 31 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود