صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پایه » زمین شناسی  »  مقاله تعیین کیفیت و چگونگی زلزله ها

مقاله تعیین کیفیت و چگونگی زلزله ها

دانلود مقاله تعیین کیفیت و چگونگی زلزله ها تحقیق عکس با کیفیت از زلزله چگونگی وقوع زلزله چگونگی ایجاد زلزله چگونگی پیدایش زلزله مقاله راجع به زلزله مقاله درباره ی مانور زلزله مقاله در مورد مانور زلزله مقاله ای در مورد زلزله مقاله در مورد زلزله مقاله درباره زلزله دانلود رایگان مقاله زلزله دانلود مقاله در مورد زلزله دانلود مقاله مهندسی زلزله دانلود مقاله عمران زلزله دانلود مقاله زلزله شناسی

Paper is to determine the quality of earthquakes

موضوع : تعیین کیفیت و چگونگی زلزله ها

شدت زلزله
قدیمی ترین ویژگی مهم زلزله شدت زلزله است . شدت زلزله سنجش خسارت وارده به کارهای بشری در سطح گروهی و واکنش انسان نسبت به تکانهای زمین لرزه است . از آنجائی که ارزیابی های شدت زلزله به ابزارهای خاص وابسته نیست ، بلکه یک شاهد واقعی از تاثیرات در ناحیه زلزله خیز است شدت های زلزله می تواند تعیین و مشخص گردد به این طریق ثبت تاریخی تبدیل به مهمترین موضوع در تعیین های پیشرفته خطر زلزله گردد .
اولین مقیاس شدت زلزله توسط   de rosiدر ایتالیا و  forel  در سوئیس در دهه ۱۸۸۰ گسترش یافت،یک مقیاس دقیق تر در ۱۹۰۲ توسط زمین شناسان ایتالیایی و mercali  با گروهی ۱۲ درجه از I تا xII توصیه گردید. یک نوع (گونه) نیز در جدول ۲-۱ ارائه گردیده است. توصیف های در چجدول ۲-۱ امکان تعیین خسارت به مکانهای تحت تاثیر قرار گرفت در زلزله به صورت عددی فراهم می نماید. این نقاط شدت زلزله می تواند اغلب توسط خطوطی در نقشه از هم جدا گردند. چنین منحنی های شدت مشخص گردیده اند اما آنها را اطلاعات با ارزش در مورد توزیع قدرت و تکانهای زمین هستند به علت مقیاس شدت و ارتباط های انها با شرط ساختاری و اجتماعی کشور آنها نیازمند بررسی زمانی هستند. اثرات منطقه ای باید در نظر گرفته شوند با توجه به این موضوع، مقایسه مقیاس ژاپنی ها  راز صفرتاCVIIدر جدول ۳-۱ با توصیفات تغییر یافته meralliخلاصه گردیده است.
جدول ۲-۱ مقیاس شدت زلزله طبق نظریه تغییر یافته meralliدر سال ۱۹۳۱
-I احساس نشده است بجز تکان بسیار جزیی تحت شرایط ویژه مطلوب
II- تنها توسط چند شخص احساس شده است ، بویژه در طبقات بالائی.
اما بسیاری از مردم آن را مانند زلزله تشخیص نمی دهند ماشین های موتوری ایستاده ممکن است به طور جزیی زلزله را نشان دهد ارتعاش مانند عبور یک کامیون است.
III   – کاملاً احساس شده است بویژه در طبقات بالایی ساختمان ها ، اما از مردم ان را به عنوان زلزله تشخیص نمی دهند.
-IV در طی روز ممکن است احساس شده باشد. در شب ممکن است باعث بیدار ماندن شود ظرفها، پنجره ها، در ها دیوارها ممکن صدای شکاف برداشتن بدهد ، این احساس ماندن عبور یک کامیون سنگین است ماشین های موتوری ایستاده به طور قابل توجهی تکان داده شده اند.
– Vتقریباً توسط هر کس احساس شده است بسیاری از افراد بیدار می شوند بعضی از ظرفها ، پنجره ها و بقیه چیز ها شکسته اند پلاستر ها شکاف بر می دارند،اشیا واژگون می شوند درختها می شکنند پل ها شکسته می شوند ساعتها ممکن است متوقف شوند.
-VI همه آنرا احساس می کنند بسیاری از افراد وحشت زده شده اند و به طرف در می دوند، بعضی اشیا سنگین تکان می خورند خسارت جزئی است
-VIIهر شخصی به طرف در می دود خسارتی به ساختمان ها وارد می شود. ساختمان های غیر مقوام در هم می ریزد توسط هر شخصی در ماشینها حالت رانندگی احساس می گردد.
-VIII خسارت جزیی بویژه ساختمان های طراحی شده وارد می شود.
به طور قابل ملاحظه در ساختمان های معمولی ، ساختمان های غیر مقاوم شدید آسیب می بینند (   )Panel در دیوار  به بیرون از ساختمان پرتاب می گردند وسایل سنگین منزل واژگون می گردند. تغییراتی در چاه های آب رخ می دهد برای اشخاص در حال رانندگی مشکل ایجاد می کند.
-IXخسارات قابل ملاحضه ای بویژه وارد می آید قالب طراحی ساختمانها آسیب می بیند به ویژه در ساختمان های بزرگ پایه ریزی های ساختمانها تغییر می یابد شکاف های زمین محسوس است لوله های زیر زمینی شکسته شده اند.
-X بعضی ساختمان های چوبی نابود شده اند.بیشتر پایه های ساختمان ها تخریب می گردد. زمین شدید شکاف بر می دارد ریل های راه آهن جا به جا می شوند گل ها و ماسه ها آمیخته می شوند آبها تا کرانه ها جاری می شوند.
-XI تعداد کمی از ساختمانها باقی می ماند. پل ها تخریب می شوند فشار های زیادی بر زمین وارد می شود. لوله های زیر زمینی به طور کامل تخریب می شوند ریل ها
بشدت آسیب می بیند.
-XIII خسارت کلی است ، به طور کلی و عملی هم ساختمانها خسارت می بیند تخریب می گردند. موجها تا سطح زمین پیشروی می کنند خطوط و بینائی و سطحی نابود شده اند. اشیا به پرتاب شده اند جدول۳-۱ مقیاس شدت زلزله طبق نظری sesmic ژاپنی C چیزی احساس نمی شود ، خیلی ظعیف احساس می شود ، تنها توسط لرزه نگار ثبت می گردد.
۱-    جزئی است تنها توسط بعضی افراد حس می شود که نسبت به زلزله حساس هستند
II-ضعیف است توسط بیشتر افراد حس می شود باعث شکستن پنجره ها و درهای لغزنده می گردد .
III- نسبتً قوی است خانه ها و ساختمانها را تکان می دهد درهای لغزنده را تکان می دهد
IV- قوی است ، منجر به تکان های شدید خانه ها و ساختمانها می گردد  اشیا را واژگون می کند مایعات را از ظرفها بیرون می ریزد
V- خیلی قوی است باعث شکاف درآجر وپلاستر می گردد .
سنگها و صخره ها را تکان می دهد و به پلاستر های خانگی اسیب می رساند شکاف ها ئی در تپه ها مشاهده گردیده است
VI-  خطر ناک است باعث خسارت به خانه های چوبی می گردد فشارها را بر زمین وارد می آورد و آب و گل را به جریان می اندازد.
VII -باعث نابودی بیشتر خانه ها می گردد فشار های عمده ای را وارد می گردد.

فهرست مطالب

تعیین کیفیت و چگونگی زلزله ها

شدت زلزله

۲-۷-۱ مغناطیس زلزله

مغناطیس موج سطحی (ms)

۸-۱ نمونه های منشا (منبع) زلزله

۱-            ماهیت زلزله

۱Aارزیابی خطر seismic (لرزش)

موارد لرزه شناسی

ساختن مکان های زمین شناسی جغرافی

تعریف طرح زلزله ها

شکستگی زلزله و پیشگویی آن

مغناطیسی موج بدنه(mb)

مغناطیسی

مهندسی خاکها ( خاک شناسی )

نتایج


تعداد صفحات : 34 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,