مقاله تاریخچه ویندوز

Article Windows History

دانلود مقاله تاریخچه ویندوز

تاریخچه ویندوز
مقدمه
درفرهنگ رایانه، ویندوز، عنوان سیستم‌عاملی است که شرکت مایکروسافت آن را برای رایانه‌های شخصی (PC) تولید کرده است. این سیستم‌عامل، نسخه‌های متعددی دارد که از سال ۱۹۸۳ تاکنون به بازار عرضه شده است.

تاریخچه
اولین نسخهٔ ویندوز در سال ۱۹۸۳ عرضه شد (ویندوز ۱٫۰). این برنامه، یک واسط کاربری گرافیکی و محیطی پنجره‌ای را تحت سیستم عامل دیسکی یا همان MS-DOS فراهم می‌ساخت. ویندوز ۲٫۰ نیز در سال ۱۹۸۷ به عنوان ارتقایی (upgrade) بر این سیستم‌عامل روانهٔ بازار شد. این نسخه، بعداً با خصوصیاتی جدید مانند قابلیت روهم قرار گرفتن پنجره‌ها بنام ویندوز/۲۸۶ و بعد ویندوز/۳۸۶ ارایه شد. در سال ۱۹۹۲، ویندوز ۳٫۰ ارایه شد که نسبت به نسخه‌های قبلی، بسیار متحول شده بود. در سال ۱۹۹۵، شرکت مایکروسافت با ارایه ویندوز ۹۵ تحولی را در ویندوز و سیستم‌عامل های کامپیوترهای شخصی بوجود آورد. روند ارایه و بهینه‌سازی این سیستم‌عامل، همچنان با ویندوز ۹۸، ME ٬ XP و Vista برای رایانه‌های شخصی و ویندوز NT ٬ ۲۰۰۰ و ۲۰۰۳ برای سرور ها ادامه یافت. امروزه، ویندوز، مشهورترین و پرمصرفترین سیستم‌عامل جهان به شمار می‌رود. مایکروسافت با بروزرسانی و بهینه‌سازی این سیستم‌عامل قصد دارد تا تمام توقعات کاربران از یک سیستم‌عامل مناسب را برآورده سازد. البته اگر گروه مقابل آن که طرفدار سیستم های متن باز و لینوکس می باشند این اجازه را به مایکروسافت بدهند.

امنیت
امنیت در سیستم‌عامل ویندوز از مهم‌ترین نقاط ضعف آن بوده است. تحقیقی که تحت نظر کوین میتنیک انجام شد نشان داد که یک سیستم Windows XP حفاظت نشده در اینترنت تنها ۴ دقیقه دوام آورد. همچنین طبق آمار ۸۰٪ از کاربران Windows حداقل به یک ویروس یا نرم‌افزار جاسوس آلوده هستند.


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 34

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط