صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما

مقاله تاریخچه ورزش

دانلود مقاله تاریخچه ورزش تحقیق آمادگی جسمانی مقاله در مورد تاریخچه ورزش والیبال مقاله در مورد تاریخچه ورزش مقاله ای در مورد تاریخچه ورزش تحقیق در مورد تاریخچه ورزش فوتبال تحقیق در مورد تاریخچه ورزش تحقیق در مورد تاریخچه ورزش والیبال تحقیق تاریخچه ورزش تحقیق تاریخچه ورزش فوتبال

Original Sports History

تعریف علم ورزش

علم ورزش علمی است که ، در ارتباط با بکارگیری نیروی عضلانی ورزشکار و انتقال آن توسط تاندونهای ماهیچه به اهرمهای بدن او حرکت و جنبش آنها را باعث شده و فعالیتهای ورزشی به سرانجام می رسد یا نیروهای واقعی ورزشکار که نیروی عضلاننی می باشند ، بر اجسام که می تواند وسایل ورزشی و غیره باشد اثر کرده و تحرکات اهرمها را بدنبال می آورد وموجب تکامل حرکت ورزشی خواهد شد . این دو تعریف بسیار شبیه می باشند و میی رساند چقدر قوانین فیزیک ورشته های مربوط آن در تکنیکهای ورزش موثرند .

همین طور زمانیکه سرعت و قدرت و نرمش و کم نیاوردن نفس در کشتی آزاد فرنگی با ضوابط و قوانین جدید اعمال گردید ، این دو ورزش از حالت خسته کننده و بی تحرک به ورزشی فعال و صاحب سبک و تکننیک و جذاب مبدل گردید یا زمانیکه مقررات شنا در برگشت تغییر کرد بطور وضوح بر روی رکوردها اثرات عمیق گذاشت. این مسیله در پرش ارتفاع با بکارگیری نیزه های فایبر گلاس و قابل انعطاف نیز معجزه کرد اما در این میان کوچ ها و مربیان با بروز چنین تغیرات غیر قابل پیش بینی روبرو و غافل گیر شدند ، ولی کلاسهای توجیهی ـ آموزشی و تیوریک ـ عملی این نقیصه را نیز جبران ررکد . علم بیو مکانیک مربیان و مدرسین ورزشی را در تجزیه وتحلیل علمی حرکات ورزشی یاری داده و آنها را در اجراء تکنیک ها و فنون علمی حرکات ورزشی یاری داده و آنها را در اجراء تکنیک ها و فنون علمی راهنمایی و تصمیم گیری را برایی آنان آسان تر می کند .

مثلا در وزنه برداری استفاده وسیع از قوانین بیو مکانیک و مکانیک در حرکات کلاسیک و آموزشی جنبه های فنی ـ تکنیکی این دو حرکت بعهده مربی است . این مربیان در سطح خیلی پیشرفته باید دانش بیو مکانیک وقوانین مربوط به آنها را جذب کرده و بکار گیرند . نقطه شروع جذب این دانش علمی بدون شک دانشکده های ورزش است . این دانشکده ها بجایی واحد های درسی غیر ضروری ، باید دروس فیزیک و بیو مکانیک وریاضیات مربوطه را جدی گرفته ، علاوه بر واحدهای تیوریک ، آزمایشگاههای آنها را که به شکل عملی چگونگی کاربرد قوانین فیزیک و بیو مکانیک در ورزش را نشان می دهند ، بر پا و تجهیز نمایند . آنچه ارزش علم بیو مکانیک را هر چه وسیع تر نمایان می کند ، بهبود بخشیدن بر تکنیکها و رکورهای ورزشی است و سرانجام شکوفایی استعدادهای نهفته نوآموزان ورزشکار است که از وظایف مربی بحساب می آید .

تاریخچه ورزش

برای پی بردن به اهمیت ورزش و لاینفک بودن آن از زندگی انسان ها در طول تاریخ، خوب است بحثی پیرامون تاریخچه ورزش داشته باشیم.

اصل ورزش را از یونان دانسته اند که به منظور چابکی بدن وایجاد قوّت انجام می یافت و پاروزنی، بوکس، کشتی، شنا، شمشیرزنی، تیراندازی، اسکی و ورزش هایی چون بیس بال، سافت بال و بسکتبال و انواع فوتبال و چوگان بازی، والیبال، گلف، انواع تنیس، شنا، پرتاب وزنه و … جزو ورزش محسوب می شوند.

اولین ملتی که ژیمناستیک را بنیان و آن را نام نهاده اند، یونانیان قدیم می باشند، که ابتدا اصول ورزش در یونان خیلی خشن وناصحیح بود و اولین نتیجه از ورزش را بزرگ نمودن عضلات بدن می دانستند. بعدها ورزش در یونان به شکل ریسمان بازی [جان بازی] در آمد و برای آن اهمیت زیادی قایل بودید و عمل کنندگان آن را آکروبات می نامیدند و این نوع حرکات را آکروباتیک می گفتند. به محل هایی که در آن جا ورزش می نمودند، ژیمنازیوم گفته می شد، که مهم ترین آن ها یکی لیسه و دیگری آکادمی نام داشت و چون مردم در آن محل ها لخت ورزش می کردند، کلمه ژیمناز از کلمه گیمنوس که به معنای لختی است گرفته و به آن محل ها نام نهادند و بعداً به عموم ورزش های بدنی نیز ژیمناستیک نام گذاشته شد.

مورخ مشهور، ویل دورانت می نویسد: آن [مدینه فاضله بچه ها] فنون خانه داری را به دختران و فنون شکار و جنگ را به پسران می آموختند و به پسران آموزش می دادند که چگونه شکار کنند و ماهی بگیرند و شنا کنند و همچنین شخم زدن کشت زارها، دام گستری، دام پروری و نشانه روی با تیر و نیزه را می آموختند، تا در جمع مخاطرات زندگی توان محافظت و حراست از خویش را دارا باشند.

فهرست مطالب

تعریف علم ورزش… ۱

تاریخچه ورزش… ۲

آمادگی جسمانی چیست و به چه فاکتورهایی نیازمند است؟. ۵

ورزش راز سلامتی.. ۶

تاثیر ورزش بر آرامش… ۷

نقش ورزش در سلامت جسم. ۸

۱- تقویت سیستم اسکلتی و پیش‌گیری از ابتلا به بیماری پوکی استخوان. ۸

۳ –  مصرف بی‌واسطه و مستقیم اسیدهای چرب.. ۹

۴ –  تأثیر مثبت در بیماران دیابتی و کاهش مقاومت به انسولین.. ۱۰

۵ –  کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی و سکته‌های مغزی.. ۱۰

۶- افزایش حجم گردش خون موثر بدن و جلوگیری از ترومبوز (لخته شدن خون) در سیاهرگ عمقی پا ۱۱

۷- تقویت سیستم قلبی- عروقی، دستگاه تنفسی و سیستم ایمنی.. ۱۱

کاهش خطر سرطان با ورزش… ۱۲

تاثیر ورزش بر سلامت.. ۱۶

تمرینات ورزشی حتی به مدت یک جلسه، باعث افزایش لیپوپروتئین می شود. ۱۸

غذای قبل از تمرین ورزشی.. ۲۰

چه‌ زمانی‌ باید غذا بخوریم‌؟. ۲۰

چه‌ باید بخوریم‌؟. ۲۱

غذاهای‌ مناسب‌ برای‌ سه‌ تا چهار ساعت‌ قبل‌ از تمرین‌.. ۲۱

خوراک‌های‌ مختصر و مناسب‌ برای‌ یک‌ تا دو ساعت‌ قبل‌ از تمرین‌.. ۲۲

خوراک‌های‌ مناسب‌ برای‌ مدت‌ کمتر از یک‌ ساعت‌ قبل‌ از تمرین‌.. ۲۲

آیا غذاهای‌ با شاخص‌ گلیسمی‌ پایین‌، بهترند؟. ۲۲

اهمیت ورزش… ۲۳

ورزش و کسالت.. ۲۸

بیانات مقام معظم رهبری.. ۳۰

**تاثیر ورزش در سلامت جامعه. ۳۰

**عبادات برای ورزش و تربیت.. ۳۰

جوان و عبادت.. ۳۰

**”روزه” و “ورزش”. ۳۱

تازه ترین یافته پزشکان در خصوص ورزشکاران.. ۳۲

بیانات امام خمینی(ره) در مورد ورزش… ۳۴

نعمت ورزش کردن. ۳۴

ورزشکاران نمونه و صدور انقلاب.. ۳۵

ملتها دوستدار حق و ارزشهای انسانی هستند. ۳۵

قوی بودن از نظر قرآن.. ۳۶

ورزش از دیدگاه اندیشمندان اسلامی و غیراسلامی.. ۳۹

رابطه تن و روان. ۴۱

ورزشهای مختلف تاثیرات گوناگونی بر سلامت بدن دارند. ۴۴

نقش ورزش درسلامت روان. ۴۵

تعریف سلامت روان: ۴۵

تأثیر ورزش در سلامت روان: ۴۶

چگونگی مبارزه با بیماری روانی: ۴۷

منابع: ۴۹


تعداد صفحات : 50 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود