صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پایه » شیمی  »  مقاله بررسی چگونگی تولید باران اسیدی و آثار مخرب آن

مقاله بررسی چگونگی تولید باران اسیدی و آثار مخرب آن

دانلود مقاله بررسی چگونگی تولید باران اسیدی و آثار مخرب آن
مقدمه :
باران یکی از لازمه های اساسی حیات است . آبی که از باران به دست می آید اساس بقای حیات موجودات زنده روی زمین است . این آب برای آبیاری محصولات کشاورزی تامین غذای مصرفی خودمان و نیز حیواناتی که از گوشت و شیرشان استفاده می کنیم به کار می رود .
هر چند باران باران در حالت طبیعی خاصیت اسیدی دارد . اما میزان اسیدیته آن توسط آلودگیهای ناشی از کارخانه ها نیروگاهها خودروها و خانه ها هم چنان رو به افزایش است . و نام باران اسیدی وواژه ایست که برای بیان این مشکل به کار می رود.

باران اسیدی چیست ؟
موادی که اسید نامیده می شود دارای مزه ترش هستند که به مزه اسیدی معروف است . آب بارانهای عادی کمی اسیدی است اما در نقاط بسیار آلوده میزان اسیدیته باران می تواند به اندازه اسیدیته آبلیمو یا سرکه باشد.
بارانی که بیش از حد اسیدی باشد می تواند به درختان دریاچه ها ساختمانها و سلامت انسان آسیب جدی برساند.

آیا باران اسیدی خیس است ؟
عبارت باران اسیدی به درستی بیانگر ماهیت آن نیست زیرا باران اسیدی همیشه خیس نیست . این عبارت برف تگرگ مه و همچنین غبار خشک نامرئی اسیدی را هم شامل می شود . تمامی این اشکال بارانهای اسیدی برای محیط زیست مضر می باشد .
میزان ph:ph واحدیست که برای اندازه گیری میزان اسید یا قلیای موجود در یک ماده به کار می رود .
قلیا متضاد اسید است . محلول حاوی منیزیم ( دارویی که برای درمان ناراحتی معده تجویز می شود ) نوعی محلول قلیایی است . هر چه عدد آن پایین تر باشد در مقابل میزان اسید آن بیشتر می شود. بعضی از اسیدها سمی و بعضی گیلر بی ضرر هستند. به بارانی که ph آن کمتر از ۰/۵ باشد. باران اسیدی گفته می شود.
باران اسیدی چگونه تشکیل می شود. ؟ دی اکسید سولفور و اکسید نیتروژن از اجزای اصلی تشکیل دهنده باران اسیدی هستند. زمانی که مقدار فراوانی از این دوماده شیمیایی وارد جو می شوند همراه با رطوبت موجود در جو تولید اسید سولفوریک و اسید نیتریک قوی می کنند . این دو اسید که در جو شکل می گیرد از آلاینده های بسیار قوی هستند.

فهرست مطالب
عنوان
مقدمه
باران اسیدی چیست ؟
آسمان آلوده
عوامل آلودگی
مشکلات جهانی
دریاچه های اسیدی
خوردگی
از شما چه کاری ساخته است


تعداد صفحات : 17 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود