صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » مدیریت  »  مقاله بررسی و مطالعه یک پانل کوچک

مقاله بررسی و مطالعه یک پانل کوچک

دانلود مقاله بررسی و مطالعه یک پانل کوچک
پویایی و تحول مالکیت خودرو: بررسی و مطالعه یک پانل کوچک
مباحث و موضوعات:
بررسی مقاله
۱- هدف
۲- انگیزه
۳- بررسیها و مطالعات قبلی در مورد مالکیت خودرو
۴- ساختار پایگاه داده
۵- مدلهای آماری
۶- هماهنگی و ارتباط با تحقیق و بررسی دیگر
۷- زمانبندی و برنامه ریزی زمانی و مراحل مهم و تعیین کننده
۸- مقالات و متون نگاشته شده

۱- هدف
هدف از این تحقیق بشرح زیر است:
ارزیابی و تعیین تأثیر ابزار و امکانات سیاسی اقتصادی مختلف در توسعه و پیشرفت دارنده اتومبیل از نظر سطح و رده خانوار – ابزار و امکانات سیاسی شامل مالیاتهای بنزین، مالیاتهای سالیانه دارنده خودرو، مالیاتهای قیمت خودرو و سوبسیدها و کمک هزینه های مربوط به حمل و نقل عمومی هستند.
بمنظور افزایش درک و فهم مربوط به عوامل اقتصادی – اجتماعی که بر درست نمایی (likelihood) دارنده خودرو تأثیرگذار هستند. این عوامل از تشریح و توضیح تأثیر تغییرات در شرایط اقتصادی – اجتماعی دارنده خودرو تشکیل شده اند. (تغییر در الگوی مسافرت، حرکت و جابجایی بین نواحی شهری و روستایی).
تحلیل با استفاده از یک پانل کوچک با توجه به ملاحظات سطح خانوار برای فاصله زمانی سالهای ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۹ (یا بیشتر) صورت گرفت، مجموعه ای از اطلاعات جمع آوری شد که از هر خانوار بصورت نمونه ای و موردی بدست آمده بود و می توانست تغییرات و تحولات از یک سال تا سال آینده را نشان دهد. این مجموعه اطلاعات بوسیله ترکیب داده هایی که از طریق دفتر ثبت اطلاعات مرکزی دانمارک و در مورد تجهیزات و وسایل موتوری با اطلاعات اقتصادی – اجتماعی بدست آمده از منابع و دفاتر دیگر و اطلاعات تصویری و الگوهای مسافرت خانواده، بدست آمده اند. داده های مربوط به الگوهای مسافرت (و تغییرات آنها) شامل تغییر در تعدادی از نقاط و مقاصد سفر خانواده بود. اطلاعات متنوعی را می توان از طریق تماس با شماره – CPR دانمارک بدست آورد. (CPR معادل یک شماره امنیتی اجتماعی است). اطلاعاتی در مورد پیشرفت عمومی در زمینه قیمت سوخت «بنزین» مالیات سالیانه دارندگان خودرو، قیمتهای خودرو و هزینه حمل و نقل عمومی را می توان از طریق ارتباط با این دفاتر ثبت بدست آورد.
مجموعه اطلاعات پانل که می توانند برای اهداف تحقیقاتی مورد استفاده قرار بگیرند، برحسب استانداردهای بین المللی کاملاً نشانه گذاری شده اند. مهمترین مزیت و برتری این مجموعه اطلاعات در این است که برای تمام موارد مطرح شده، پاسخ مناسب و کاملی ارائه شده است و پانلهای مختلف از طریق پست الکترونیکی (mail) و یا تلفن به یکدیگر متصل شده اند. بعنوان مثال بررسیهای فهرست یادداشت روزانه مربوط به مسافرت در دانمارک که از طریق تلفن صورت گرفته، میزان پاسخگوئی %۶۵ را نشان می دهد. با استفاده از این اطلاعات ثبت شده، امکان نمونه گیری در مقیاس بزرگ نیز فراهم شده است. در کنار آن می توان اثرات نرخهای حمل و نقل عمومی را بر دارندگان خودرو شناسائی کرد حتی اگر دارای تأثیرات ناچیزی باشند.
این مقاله در ۳ حالت و زمینه مختلف ارائه شده است:
– ایجاد پایگاه داده پانلی (برحسب داده های آماری ثبت شده)
– تخمین و تعیین مدلهایی برای دارنده و مالک خودرو. این امر ماهیت گسسته و مستقل خواهد داشت توجه ویژه ای به دارندگان یک خودرو و چند خودرو می شود، زیرا در طی سالهای اخیر تعداد مالکان چندین خودرو افزایش قابل توجهی داشته است. اگر مالیاتها با مالکان خودرو ارتباطی داشته باشند، می توان این ارتباط را پیدا کرد و اثر زیاد یا کم خرید خودروی دوم با خودروی اول مقایسه می شود.
– روشها و شیوه های سیاست تحلیلی که سبب پیشرفت مدلها می شوند، بمنظور استفاده در بررسی و محاسبه اثرات بر دارندگان خودرو بصورت کلی و جدا از امکانات و تجهیزات سیاسی – اقتصادی و پیشرفت شاخصهای اقتصادی – اجتماعی بکار گرفته شده اند.
در ادامه انگیزه و عامل محرک برای انجام چنین تحقیقی مطرح می شود. و شیوه ایجاد پایگاه اطلاعاتی مطرح و در مورد مدلهای موجود بحث شده است.


تعداد صفحات : 25 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود