صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پایه » شیمی  »  مقاله بررسی و تجزیه و تحلیل تاثیر مالیات بنزین در مسائل مختلف از جمله مهار آلودگی هوا

مقاله بررسی و تجزیه و تحلیل تاثیر مالیات بنزین در مسائل مختلف از جمله مهار آلودگی هوا

مقاله بررسی و تجزیه و تحلیل تاثیر مالیات بنزین در مسائل مختلف از جمله مهار آلودگی هوا
چکیده:
تراکم و تصادفات جادهای ، خسارات و آسیب های ترافیکی و از همه مهمتر آلودگی های ناشی از وسایل نقلیه از جمله مسا ئلی می باشند که اکثر کشورها ویا شهرهای بزرگ با آن مواجه می باشند . مالیات بنزین از جمله سیاست هایی است که می تواند در تقلیل و ملایم نمودن این مشکلات کمک نماید .مالییت بر بنزین میتواند به صورت زنجیرهای در کاهش آلودگی هوا موثر واقع شود . وقتی قیمت بنزین بر اثر مالیات افزایش پیدا نماید ، باعث استفاده بهینه بنزین از طریقه کاهش استفاده مازاد از وسایل نقلیه می گردد که این امر خود از یک طرف باعث کاهش ترافیک و تصادفات رانندگی واز طرفی دیگر باعث بهبود کیفییت هوا میگردد . اما این که افزایش قیمت بنزین تا چه حد توان تقلیل آلودگی هوا را دارد بستگی به تاثیر آن بر کاهش مصرف بنزین ویا به عبارتی به کشش قیمتی بنزین دارد.
در این مقاله ما قصد داریم تاثیر افزایش قیمت بنزین در اثر مالیات بر آن در کاهش مصرف آن وبالتبع تاثیر آن در عوامل مختلف ،بخصوص در کاهش الودگی هوا را در شهر کرج مورد بررسی قرار دهیم ،با این فرض که مالیات گرفته شده به عنوان منبعی در جهت بهبود محیط زیست و گسترش و افزایش شبکه های جاده ای و و همچنین افزایش خدمات حمل نقل عمومی و بسط آن تخصیص گرفته شود .
روش تحقیق در این مقاله بر اساس تهیه پرسش نامه و جمع آوری پاسخ ها از دارندگان وسایل نقلیه در سطح کرج و برسی عکس العمل آنها در برابر مالیات بر بنزین می باشد و اینکه آنها با این افزایش قیمت بنزین در نتیجه مالیات تا چه حد رفتار خود را در استفاده از وسایل نقلیه و در نتیجه مصرف بنزین تغییر خواهند داد وبالتبع این عمل تا چه حد میتواند در حل مسا ئل و مشکلات بیان شده از جمله آلودگی هوا موثر واقع شود. در نتیجه تحقیق و بررسی که در این مقاله انجام شده ، حاکی از این است که مصرف بنزین نسبت به تغییرات قیمت آن بی کشش می باشد (در حدود ۲۹% تا ۵۹%) و مصرف کنندگان بنزین در برابر افزایش قیمت آن در نتیجه مالیات حساسیت چندانی را نشان نمی دهند و در نتیجه در رفتار خود در استفاده از وسایلنقلیه عکس العمل چندانی از خود ایجاد نمی کنند.


تعداد صفحات : 13 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود