صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پایه » شیمی  »  مقاله بررسی دامپرهای مگنتورئولوژیک برای شبیه سازی اکیب زمین لرزه

مقاله بررسی دامپرهای مگنتورئولوژیک برای شبیه سازی اکیب زمین لرزه

مقاله بررسی دامپرهای مگنتورئولوژیک برای شبیه سازی اکیب زمین لرزه
چکیده:
در بررسی های اخیر، کارایی وسایلMC برای تعدیل پاسخ زلزله أی از لحاظ تجربی و تحلیلی شده داده شده است. بررسی های قبلی بررسی کاربرد یک دامپر MR واحد برای کنترل یک ساختمان چند طبقه متمرکز گردید. یک الگوریتم کنترل بهینه شده توسط تراشه بر اساس بازخورد شتاب برای استفاده با دامپر MR توسعه یافت. بررسی های تحلیلی، این روش را به حالتی توسعه داد که در آن دامپرهای مختلفی بکار برده می شوند. کانون این بررسی، تایید تجربی و آزمایش این نتیجه با استفاده از دستگاههای MR مختلف برای کنترل یک ساختمان است. آزمایشات در لابراتوار مهندسی زلزله و کنترل ساختاری دانشگاه واشنگتن، انجام می شوند. نتایج آزمایشی نشان می دهند که دامپرهای MR مختلف می توانند بطور موثر برای کاهش پاسخ های یک سازه بکار بروند.

مقدمه:
دامپرهای MR وسایل نیم ـ فعالی هستند که ترکیب خوبی از ویژگی های مطلوب را ارائه می کنند و کاربرد مهندسی ساختمان جالبی دارند. آنها به حداقل نیرو احتیاج دارند و می‌توانند به سرعت به تغییرات در ورودی کنترل پاسخ دهند و نسبتاً ارزان هستند و کاملاً قابل اطمینان می باشند. زیرا قطعات متحرک کمی دارند. بعلاوه، بررسی های اخیر بر روی یک دامپر ۲۰ تنی MR در دانشگاه نوتردام نشان داده اند که این دستگاه ها نیروهای با بزرگی لازم را برای کاربردهای کنترل ساختاری در مقیاس کامل، فراهم می نمایند. ولی. چون این دستگاهها غیر خطی هستند، یکی از چالش ها در کاربرد این فن آوری به توسعه الگوریتم های کنترل مناسب مربوط می شود. بررسی های تحلیلی نشان داده اند که عملکرد سیستم های کنترل بر اساس دامپرهای MR وابسته به انتخاب الگوریتم بکار رفته است. در یک بررسی اخیر، یک دامپر MR واحد بکار رفته همراه با یک الگوریتم کنترل بهینه شده توسط تراشه در کاهش پاسخ های یک ساختمان چند طبقه، موثر بوده است.
بررسی های بعدی نشان داده اند که این الگوریتم برای کنترل دستگاههای نیم ـ فعال چند گانه در یک ساختمان، مفید بوده است. عملکرد سیستم کنترل نیم ـ فعال نشان دهنده سازگار بودن سیستم ها می باشد. در این بررسی، آزمایشات برای بررسی کاربرد دامپرهای MR چندگانه در یک ساختمان، انجام می شوند. آزمایشات در لابراتوار مهندسی زلزله و کنترل ساختاری دانشگاه واشنگتن انجام شده اند. چهار دامپر MR حالت ـ برش برای کنترل یک ساختمان شش طبقه در معرض شتاب جاذبه تک محوری، بکار برده می شوند. دستگاههای کنترل بین طبقه همکف و طبقه اول ساختمان و بین طبقات اول و دوم ساختمان ، قرار داده می شوند. نتایج نشان می دهند که دامپرهای MR می توانند برای کاهش پاسخ های زلزله أی یک ساختمان بکار برده شوند.


تعداد صفحات : 13 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود