صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پزشکی » پزشکی  »  مقاله اقدامات قبل از بارداری

مقاله اقدامات قبل از بارداری

دانلود مقاله اقدامات قبل از بارداری بهترین اقدامات قبل از بارداری تحقیق اقدامات قبل از بارداری برای مردان اقدامات قبل از بارداری از نظر اسلام اقدامات قبل از بارداری برای پسردار شدن اقدامات قبل از بارداری برای آقایان اقدامات قبل از بارداری نی نی سایت اقدامات قبل از بارداری مردان اقدامات قبل از بارداری برای دختر دار شدن اقدامات معنوی قبل از بارداری تعیین جنسیت قبل از بارداری

Paper measures before pregnancy

* اسید فولیک مورد نیاز بدن را تامین کنید. *

حتی اگر تصمیم دارید یک رژیم متعادل داشته باشید خیلی سخت است که تمام مواد غذایی مورد نیاز خود را تنها از غذا بدست آورید، و این تنها موردی است که نیاز به صرفه جویی ندارد. با مصرف۴۰۰میکروگرم اسید فولیک در روز حداقل یک ماه قبل از بارداری و در طول سه ماهه اول بارداری می توانید از شانس داشتن کودکی معیوب تا ۷۰ درصد جلوگیری کنید.
شما می توانید مکمل های اسید فولیک را نیز از داروخانه ها تهیه کرده و یا مولتی ویتامین های معمولی یا پیش زادی مصرف کنید. اگر مولتی ویتامین مصرف می کنید اطمینان حاصل کنید که بیش از میزان مجاز روزانه (حدود۷۷۰ میکروگرم) ویتامین A نداشته باشد مگر اینکه کاملاً به شکل beta-carotene باشد. مصرف بیش از حد نوع خاصی از ویتامین A می تواند منجر به عیوب زمان تولد(مادرزادی ) شود. اگر نمی دانید چه باید مصرف کنید می توانید با یک مشاور سلامت (پزشک) مشورت کرده تا نوعی مکمل برایتان تجویز کند.

* از رفتن به پارتی یا مصرف هرگونه مواد مخدر و یا مشروبات الکلی خودداری کنید. *

اگر شما سیگار می کشید یا دارویی مصرف می کنید، زمان آن رسیده که از آن دست بکشید. چون برخی از داروها حتی بعد از اینکه تاثیرشان تمام می شود همچنان در سیستم بدن شما باقی می ماند. مطالعات متعددی نشان داده اند که سیگار کشیدن و مصرف دارو می تواند به سقط جنین، زایمان زودرس و کودکانی با وزن کم منجر شود.
علاوه بر این تحقیقات نشان می دهند هرگونه مصرف توتون و تنباکو می تواند بر قدرت باروری و کاهش میزان اسپرم تاثیر بگذارد. در حقیقت برخی مطالعات نشان داده اند که حتی دود سیگار هم می تواند برشانس بارداری تاثیر بگذارد.
مصرف الکل نیز می تواند بر بارداری تاثیر بگذارد. بنابرین بهترین فکر اینست که بطور کامل از مصرف آن خودداری کنید.

* از مصرف کافئین خودداری کنید. *

تحقیقات نشان می دهند مصرف بیش از حد کافئین می تواند توانایی شما در جذب آهن را کم کرده، چیزی که برای بارداری بسیار به آن نیاز دارید، خطر مرده زایی را در شما افزایش می هد. در نتیجه باید مصرف چای، قهوه و انواع کولا (پپسی، کولا، کوکاکولا و …) را قطع کنید.
اگر این کار موجب سردرد شما می شود یا اینکه آنقدر عادت کرده اید که نمی توانید آن ترک کنید، می توانید به یک فنجان در روز اکتفا کنید. اکثر متخصصان معتقدند که این مقدار(یک فنجان در روز) می تواند مناسب باشد. شما می توانید به جای مصرف کافئین جایگزین بهتری پیدا کرده و با شیر مصرف کنید، با این کار کلسیم موجود در شیر نیز بیشتر به کارتان می آید.

* وزن خود را کنترل کنید.  *

اگر وزن سالمی داشته باشید، بارداری برای شما آسانتر خواهد بود. مطالعات نشان داده اند زنانی که شاخص توده بدنی (BMI) آنها کمتر از ۲۰یا بیشتر از ۳۰ باشد در زمینه بارداری مشکلات بیشتری خواهند داشت. بنابراین بهتر است قبل از بارداری BMI خود را بین ۲۰ تا ۳۰ برسانید.
اگر وزن سالمی (مناسبی) ندارید کاهش یا افزایش وزن در بارداری به شما کمک می کند. با پزشک خود در مورد بهترین روش برای رسیدن به وزن مناسب مشورت کنید.


تعداد صفحات : 13 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود