مقاله اسید لاکتیک (رشته مهندسی پزشکی – درس بیوفیزیک)

دانلود مقاله اسید لاکتیک (رشته مهندسی پزشکی – درس بیوفیزیک)

* معرفی
چشم انداز تاریخی:
اسید لاکتیک (۲ تا هیدورکسی پروپانیک اسید+ ۲ تا هیدورکسی پروپیونیک اسید) به لحاظ ساختاری یک هیدورکسی اسید است که به وفور در طبیعت یافت می‌شود. اولین بار به صورت تجاری در سال ۱۸۹۴ توسط چارلز ای آوری  در لیتون  ماساچوست  امریکا تهیه و تولید شد. این تولید در نیل به هدف فروش Calcium Lactate به عنوان جانشینی برای خامه‌ی تارتار در پودر نان پزی موفق نبود.
اولین کارکردهای موفق آن در صنعت چرم و منسوجات در سال ۱۸۹۴ آغاز شد (گریت  و ۱۹۳۰) تولید سالانه در آن دوره حدود ۵۰۰۰ کیلوگرم بود. در سال ۱۹۴۲ حدود نیمی از تولید سالانه‌‌ی آمریکا که حدود ۱۰۶* ۷/۲ کیلوگرم بود به مصرف صنعت چرم می‌رسید و ۲۰% آن به مصرف صنایع غذائی (فیلاچیون  و ۱۹۵۲).
تولید آمریکا طی جنگ جهانی دوم به اوج خود یعنی ۱۰۶* ۱/۴ کیلوگرم در سال رسید اما پس از آن به ۱۰۶* ۳/۲ کیلوگرم تنزل کرد. یک بازار سالانه‌ی ۱۰۶* ۹۰ کیلوگرمی (یندل  و آریز ) در صنعت پلاستیک در اواخر دهه پنجم و اوایل دهه‌ی ششم قرن نوزدهم پیش‌بینی شد که این پیش‌بینی منجر به یک تحقیق و بررسی وسیع اما ناموفق در جهت کاهش هزینه و افزایش خلوص تولید شد.
یک دهه بعد، نیاز به یک حرارت ثابت برای اسید لاکتیک در جهت تولید Stearoy 1-2- lactylates  در صنعت شیرینی‌پزی دری به سوی تولید ترکیبی اسید لاکتیک گشود. (آنون ، ۱۹۶۳).
تولید جهانی سال ۱۹۸۲ به سرعت به ۱۰۶* ۲۸-۲۴ کیلوگرم رسید. بیش از ۵۰% اسید لاکتیک تولیدی در صنایع غذائی به عنوان ماده جلوگیری از فساد غذائی استفاده می‌شد، تولید Stearoyl –۲- lacty lates  نیز ۲۰% تولید اصلی را در برمی‌گرفت و بقیه‌ی تولید سالانه در صنعت داروسازی و یا سایر کاربردهای منتوع صنعتی به مصرف می‌رسید. تخمیر نیز به سرعت برای تولید نیمی از کل تولید جهانی استفاده شد.

فهرست مطالب:
* معرفی
–    چشم انداز تاریخی
–    خصوصیات فیزیکی و شیمیائی
* تکنولوژی تهیه و تولید
–    میکروارگانیسم‌ها و مواد خام
•    میکروارگانیسم‌ها
•    مواد خام
–    فرآیند تخمیر
•    محفظه بلند و پیوسته غلظت و جمع‌آوری در راکتورها
–    فرآیند بهبود
•    فلیتراسیون، رفتار کربنی و تبخیر
•    کریستال کردن Caleium Lactate
•    تقطیر مایع
•    تقطیر استرهای شیر
•    فرآیندهای دیگر بهبود
–    تهیه به صورت ترکیبی
* اقتصاد
–    سایز بازاری، تولید کنندگان، قیمت‌ها
–    استفاده و کارکردها
* خلاصه


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 56

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط