مقاله استراتژی مدیریت هزینه ها ، کیفیت و زمان

دانلود مقاله استراتژی مدیریت هزینه ها ، کیفیت و زمان
موضوعات :
– تفاوت رویکرد سنتی در مورد کیفیت و رویکرد مبتنی بر کیفیت
– کیفیت بر مبنای مشتری
– مقایسه هزینه های کنترل کیفیت و هزینه های فقدان کنترل کیفیت
– موازنه هزینه های کنترل کیفیت و هزینه های ضعف در کیفیت
– ابزارهای مورد استفاده برای تشخیص مشکلات کنترل کیفیت
– سیستم به موقع ، مدیریت کیفیت جامع را تایید می کند
– اهمیت زمان در محیط رقابتی
– کاهش زمان پاسخگویی از طریق مدیریت بر مبنای کیفیت
– اصلاحات حسابداری مدیریت سنتی بر مبنای مدیریت کیفیت جامع

این فصل شامل موضوعاتی است که ممکن است شما از وجود آنها در حسابداری مدیریت متعجب شوید. به عنوان مثال کنترل کیفیت و زمان پاسخگویی به مشتریان. در حقیقت هزینه های مدیریت ، کیفیت و زمان پاسخگویی در سازمان ها ارتباط نزدیکی دارند. برای رقابت پذیر بودن مدیران باید یاد بگیرند که در عین حال که زمان تحویل را کوتاه می کنند و هزینه ها را کنترل می کنند ، کیفیت محصولات شان را افزایش دهند. همان طور که در فصل ۳ گفتیم ، تنها تمرکز بر هزینه ، ممکن است موجب شود که مدیران افزایش کیفیت یا زمان تحویل فوری را نادیده بگیرند. این فصل بررسی می کند که مدیران ، جهت تلفیق کردن کنترل هزینه موثر ، کیفیت بالا و تحویل فوری کار کنند.

چرا کیفیت مهم است ؟؟
ممکن است شما تصمیم بگیرید که هرگز با یک شرکتی دوباره معامله نکنید ، چون شما کیفیت پایین خدماتش را تجربه کردید یا کالای معیوب از آن خریداری کردید.در نتیجه این شرکت شما را به عنوان یک مشتری از دست می دهد. مدیران از این اتفاق مطلع می شوند و می خواهند محصولات با کیفیت تولید کنند.در یک تحقیق اخیر ، از مسئولان مالی اصلی ، خواسته شد که مهمترین تغییرات در استراتژی شرکتشان در سالهای اخیر را ذکر کنند.تغییرات مکرر ذکر شده ، افزایش رضایت مشتری و کیفیت محصول بود.در محیط رقابتی امروزه ، ارتقا کیفیت ، بیشترین تقدم را دارد. جهت ذکر یک مثال افراطی ، در کشوری که تلاش می کند رقابت پذیر جهانی باشد ، مقامات دولتی چندین مدیر یک کارخانه یخچال را بابت فرستادن محصولات با کیفیت پایین اعدام کردند.
چندین گروه معتبر با شهرت بین المللی ، بابت کیفیت ، برای شرکتها کمک هزینه مقرر کردند. به عنوان مثال در سال ۱۹۵۰ اتحادیه مهندسان و دانشمندان ژاپنی جایزه دمینگ تعیین کردند که سالانه به شرکتهای ژاپنی ای که بر افزایش کیفیت تمرکز داشتند ، اهدا می کردند .کنگره در سال ۱۹۸۷ برای شناسایی شرکتهای us با سابقه فوق العاده در افزایش کیفیت ، پاداش کیفیت بالدریج را تعیین کرد.
بسیاری از شرکتها که بر ارتقا کیفیت تمرکز دارند،تامین کننده های شان را ملزم می کنند تا از استانداردهای بین¬المللی برای مدیریت کیفیت که ISO 9000 نامیده می شود تبعیت کنند.توانایی این تامین کنندگان برای جلب قرارداد ها به تبعیت شان از استانداردهای ISO بستگی دارد.استانداردهای ISO که توسط سازمان بین¬المللی استانداردسازی شکل گرفته ( http:// www.ISO9000.org (، رهنمود هایی است برای طراحی و گسترش محصول ، کنترل نهایی و آزمایش ، نصب و سرویس محصولات و فرآیند. همچنین رهنمود هایی جهت ارزیابی کیفیت خدمات وجود دارد. برای ثبت شدن یک شرکت باید سیستمهای کیفیتش را مستند کند و از بازرسی دقیق تولید و فرآیندهای خدمات به مشتری عبور کند.اعتبار در حال رشد ISO 9000 دلیل شفافی از یک حرکت جهانی به سمت ارتقا کیفیت ایجاد می کند.
استانداردهای ISO اضافه شده ، ISO 14000 نامیده می شود که بر ارتباط دادن تاثیر مالی موضوعات پیرامون تمرکز دارد . این استانداردهای ISO 14000 ، اهمیت حسابداری برای هزینه های محیطی ( مثل فروش ضایعات تصادفی ، تعمیر ضایعات ، کنترل محیطی متناوب ) و ارتباط دادن این هزینه ها به مدیریت و افراد برون سازمانی را ارتقا می دهد.بسیار مشابه استانداردهای ISO 9000 ، استانداردهای ISO 14000 ، تایید اینکه شرکتها باید با تقاضاهای سازمانهای خریدار منطبق باشند، ایجاب می کند.
استانداردهای جدید ISO شرکتها را مجبور می کند که توجه جدی به تاثیر عملکرد شان بر محیط داشته باشند .

نمایه ۴٫۱ : رویکرد سنتی کیفیت در مقابل رویکرد مبتنی بر کیفیت :
رویکرد سنتی :
کیفیت هزینه را افزایش می دهد. هزینه هایی که به تولید محصولات با کیفیت مربوط می شود ممکن است نسبت به مقرون به صرفه بودن ، خیلی بالا باشد.
کالا نیاز به بازرسی دارد.بازرسی کالا کیفیت آن را تضمین می کند.
کارگران بیشترین نقص فنی را موجب می شوند.نقص فنی عموما از اشتباهات کارگران ناشی می شود.
مقرر کردن استانداردها،تخصیص ها و اهداف: شرکتها باید پیوسته برای آشنا شدن با استانداردها تلاش کنند : با یکبار دستیابی ، فرآیند توسعه بیشتر ضروری نیست.
خرید از کم هزینه ترین تامین کننده : حداقل کردن هزینه مواد اولیه تولید.
تمرکز بر سود های کوتاه مدت: حداکثر کردن سود های کوتاه مدت حتی اگر نتیجه آن کاهش کیفیت باشد.

رویکرد مبتنی بر کیفیت :
کیفیت هزینه را کاهش می دهد. بازسازی کردن بخشهای با کیفیت پایین و تعمیرات ضمانتی هزینه اش بیشتر از اجتناب کردن از این کارها در این مرحله است .
کالاهای بی نقص نیاز به بازرسی ندارند.
سیستم بیشترین نقص فنی را موجب می شود. نقص فنی عموما از نقصان فرآیند تولید ناشی می شود .
حذف کردن استانداردها ، تخصیص ها و اهداف : فرآیند تولید همواره بهبود می یابد .
خرید بر مبنای کمترین هزینه کل ، شامل هزینه های بازرسی ، بازسازی و روابط بد با مشتری . به پیامد خرید مواد اولیه تولید با کیفیت پایین توجه داشته باشید (بازسازی ، دور ریختن و …)
تمرکز بر سود های بلند مدت : کیفیت بالا منجر به مشتریان وفادار و مکرر می شود . سود بلند مدت را حداکثر می کند .

دیدگاه سنتی در مقابل دیدگاه مبتنی بر کیفیت :
دیدگاه سنتی ، این تصور را دارد که ارتقا کیفیت همواره به افزایش هزینه نیاز دارد.این دیدگاه می گوید که شرکتها می توانند از طریق تولید کالاها با کیفیت پایین و ساخت سطوحی از کالاهای معیوب هزینه های کل را کاهش دهند. دیدگاه مبتنی بر کیفیت می گوید که شرکتها همواره باید تلاش کنند تا کیفیت را ارتقا دهند و اینکه بدون هیچ محدودیتی این تلاشها موفقیت آمیز خواهد بود.همچنین می گوید که شرکت نباید برای بازرسی محصولات تکمیل شده ، منتظر بماند تا عیب و نقص فنی مشخص شود و سپس کالای معیوب بازسازی شود . در عوض شرکت باید اهداف و رویه های کیفیت را در شروع فرآیند تعیین کند و برای نقص صفر هدف گذاری کند.

نمایه ۴٫۱ دیدگاه سنتی مدیریت کیفیت را با دیدگاه مبتنی بر کیفیت جدیدتر مقایسه می کند.
دیدگاه مبتنی بر کیفیت می گوید کیفیت بالا ، مخارج خودش را متحمل می شود. از این قرار ، دیدگاه مبتنی بر کیفیت همواره بر پیشرفت سیستم ها و فرآیندها تاکید دارد.

کیفیت مطابق با مشتری : سه عامل موفقیت که شرکت ها بر آن تمرکز دارند تا احتیاجات مشتری برآورده شود عبارتند از : خدمات ، کیفیت و بهای تمام شده
بعضی شرکتها اینها را عوامل موفقیت بحرانی نیز نامند. شرکتهای موفق ، میزان ارزیابی عملکرد را بر مبنای این عوامل گسترش می دهند .


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 22

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط