صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پزشکی » پزشکی  »  مقاله ارگونومی کامپیوتر درد شایع گردن شانه در کاربردان کامپیوتر

مقاله ارگونومی کامپیوتر درد شایع گردن شانه در کاربردان کامپیوتر

دانلود تحقیق و مقالات رشته پزشکی با عنوان دانلود مقاله ارگونومی کامپیوتر درد شایع گردن شانه در کاربردان کامپیوتر در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۵ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

مقاله ارگونومی کامپیوتر درد شایع گردن شانه در کاربردان کامپیوتر

مقاله درمورد درد شایع گردن و شانه در کاربران کامپیوتر
۱٫ درد شایع گردن و شانه در کاربران کامپیوتر
۲٫ارگونومی کامپیوتر
۳٫شبکه های عصبی مصنوعی و کاربرد آن در پزشکی

درد شایع گردن و شانه در کاربران کامپیوتر
بر اساس نظر محققین و مطالعات انجام شده ، درد گردن و شانه و شکایات ناشی از آن در بین کاربران کامپیوتر گسترده و شایع است.دکترر فردریک گر محقق دانشکده بهداشت  رولینز دانشگاه ایموری(Emory) در آتلانتا  ایالت جورجیا این مطلب را بیان نمود که بیشتر از نیمی از کاربران کامپیوتر هر سال به عوارض و درد گردن و شانه مبتلا می شوند و بیشتر از یک سـوم آنها دچـار نقص ‌یا‌ مشـکلات حرکتـی گردن ‌و شـانه می شوند.یک مطالعه روی ۶۳۲ مرد و زن تازه استخدام  شده که در هفته ۱۵ ساعت یا بیشتر با کامپیوتر کار می کردند انجام شد.

پژوهشگران تمام فعالیتها و علائم موجود درافراد را به صورت یادداشتهای روزانه به مدت ۳ سال ثبت کردند و افرادی که علائم را گزارش می کردند توسط پزشکان ارزیابی می شــدند تا مشــخص شــود که آیا ناراحتی و عارضه ای دارند یا خیر؟

محققین اعلام نموده اند که این اولین مطالعه آینده نگر به منظور پی گیری یک گروه از کاربران کامپیوتر است  گرچه مطالعات قبلی به تعداد کاربران کامپیوتر که از درد در یک نقطه خاصی شکایت داشته اند اشاره شده است . یافته های دیگر این مطالعه نشان می دهد که مشکلات در نواحی دست و بازو شایع می باشد . تقریباً ۴۰% افراد در هر سال از درد در نواحی فوق شکایت دارند و ۲۱% از‌آنها دچار مشکلات شدیدی در این نواحی می شوند . بر طبق بررسی ها ، زنان بیشتر از مردان مشکلات ناشی از کار با کامپیوتر را گزارش می کنند و نیز بیشتر به این عوارض دچار می شوند ولی علت این امر هنوز مشخص نشده است . بر اساس نتایج یک مطالعه همزمان از همان گروه کاربران کامپیوتر با نشـستن صـحیح در جلوکامپیوتر می توان درد وشرایط ناراحت کننده را کـاهش داد . بر اســاس این گزارش قرار گرفتن صفحه کلید پایین تر از آرنج و یا در فاصله ای دور از کـاربر ( با زاویه داخلی آرنج بیشـتر از ۱۲۱ درجه) باعث می شود که سـر  به منظور نگاه کردن به مانیتور به سمت پایین انحراف داشته و خم شود و با استفاده از تکیه گاه‌های دست و بازو در صندلی می توان خطر علائم درد در شانه و گردن را کم نمود.همچنین محققین نتیجه گرفتند که وقتی کاربر مدت زمان زیادی جلوی کامپیوتر بنشـیند خطر پیشرونده درد بازو ودست او را تهدید می کند. افرادی که ۲۰ سـاعت در هفته تایپ می کنند کمی بیشتر  از  دو برابر دیگران به درد و نارسایی دست و بازو و گردن دچار می شوند.

ورزش‌ های مفید جهت‌‌ گردن و شانه :
یکسری از تمرینات و ورزش ها می تواند از ضایعات کامپیوتر در گردن و شانه جلوگیری نماید. این تمرین‌ها بایستی مرتباً تکرار شود تا اثر آن نمایان گردد.

کشش گردن:
ماهیـچه های گـردن را راسـت و کشیده نگه داریــد و آن ر امنقبض و محکم نگیرید، این روش ناراحتی های ناشی از حالت های  قرارگرفتن بدن را بر طرف می کند . طبق شکل شماره (۱و۲) راحت بنشینید ، به شانه ها استراحت دهید و چانه خود را به طرف سینه متمایل کنید. چانه را تا جایی که می توانید به طرف شــانه راست بچرخانید  ، طوری که هیچ  فشاری به پشت گردن وارد نشود. ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید . این حرکت را برای سمت چپ نیز انجام دهید.طبق شکل شماره (۳و۴) راحت بنشینید به شانه ها استراحت دهید. گوش های خود را به طرف شانه راست خم کنید گردن را  تا جایی که می توانید شل کنید و با این کار احساس کششی در سمت مخالف خواهید کرد .برای ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید .این حرکت را برای سمت چپ نیز تکرار نمائید.
طبق شکل شماره (۵و۶) جناغ سینه و چانه را به بالا ببرید .سرتان را تاجا یی که راحت هستید به عقب بکشید و شانه ها را شل نمائید.هوا را به بیرون داده و بازدم کنید و سر را از عقب به مرکز آورده و سپس چانه را به طرف سینه متمایل  کنید طوریکه پشت گردن کشیده شود و مدتی در این حالت بمانید.


تعداد صفحات : 25 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود