صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما

مقاله آب و فاضلاب

دانلود مقاله آب و فاضلاب تحقیق دانلود مقاله تصفیه آب و فاضلاب مقاله دانلود مقاله در مورد آب و فاضلاب دانلود مقاله درباره ی تصفیه آب و فاضلاب دانلود مقاله انگلیسی در مورد آب و فاضلاب دانلود مقاله در مورد تصفیه آب و فاضلاب مقاله مهندسی آب و فاضلاب مقاله ای در مورد تصفیه آب و فاضلاب مقاله آزمایشگاه آب و فاضلاب مقاله تاسیسات آب و فاضلاب مقاله درباره آب و فاضلاب

Water and Wastewater

آب و فاضلاب

مقدمه

مهندسی بهداشت شاخه ای از مهندسی است که حفاظت محیط زیست از اثرات سوءناشی از فعالیت های انسان حفاظت جوامع انسانی از عوامل سوء زیست محیطی و بهتر نمودن کیفیت محیط برای سلامتی و رفاه انسان را به عهده دارد . همانطور که در تعریف بالا نهفته است انسانها در تماس با محیط زیست گاهی اثر سوء بر آن گذاشته و گاهی نیز در اثر آلودگی های موجود در محیط ضرر می بینند . شناخت طبیعت محیط و اثرات متقابل محیط و انسان مقدمه لازمی برای شناخت وظیفه مهندس بهداشت محیط است .

آب به عنوان حلال عمومی موسوم است و پارامترهایی شیمیایی به قدرت حل کنندگی آب مربوط می شود کل جامدات محلول قلیائیت (Alkalinity) سختی فلورایدها ، فلزات ، مواد آلی و مواد مغذی ، پارامترهای شیمیایی مورد توجه در کیفیت آب به شمار می روند . یادآوری بعضی اصول اولیه شیمی مربوط به محلولها که در زیر آورده می شود به فهم بحث بعدی در مورد پارامترهای شیمیایی کمک خواهد کرد .

شیمی محلولها

اتم کوچکترین واحد عناصر به شمار می رود ، اتمها اجزاء ساختمانی هستند که از انها مولکول های عناصر و ترکیبات ساخته می شود . به عنوان مثال ، بر اثر ترکیب دو اتم هیدروژن با هم مولکول هیدروژن تشکیل می شود .

H + H = H۲

 با اضافه شدن یک اتم اکسیژن به مولکول هیدروژن یک مولکول آب تشکیل می شود .

H۲ + O = H۲O


تعداد صفحات : 7 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود