فرآیند واحد الفین پتروشیمی مارون

دانلود مقاله فرآیند واحد الفین پتروشیمی مارون مقاله واحد الفین پتروشیمی جم واحد الفین پتروشیمی اراک واحد الفین پتروشیمی بندر امام واحد الفین پتروشیمی مارون واحد الفین پتروشیمی ایلام واحد الفین پتروشیمی تبریز فرآیند تولید محصولات پتروشیمی جزوه فرآیند پتروشیمی جزوه درسی فرآیندهای پتروشیمی فرآیند تولید پتروشیمی دانلود جزوه فرآیند پتروشیمی درس فرآیند پتروشیمی

Maroon petrochemical process Olefin Plant

 

دانلود مقاله بررسی شرح فرآیند واحد الفین پتروشیمی مارون

این فایل با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد
بخشی از متن:

۱ – کلیات (General)

شرح فرآیندی پیوست، قسمت های مختلف واحد الفین را تشریح می نماید، در این بخش اصول اولیه فرآیندی و پارامترهای اصلی اجزای مختلف واحد توضیح داده شده است.

۲ – مخزن ذخیره اتان و مولکولهای سنگین و قـسمت جـداسازی اتـان از پـروپـان و مولکولهای سنگـینتـر

C2+Buffer and C2/C3 Feed Separation

هدف از احــداث مخزن ذخیره اتان و مولکولهای سنگینتر(۱۰-D-1934 A/B) در واحـد الفین پتروشیمی جبران نوسانات احتمالی کمبود خوراک است. احتمال ایجاد خلل در پمپ های ارسال خوراک اهواز و یا مشکلات پروسسی در واحد اهواز وجود خواهد داشت لذا برای جلوگیری از نوسانات, این مخازن احداث شدهاند. جداسازی خوراک C2/C3 به منظور تامین خوراک کوره های گازی و کوره های مصرف کننده مایعات از دیگر مواردی است که در بخش جداسازی فیزیکی انجام می پذیرد.خوراک اتان و مولکولهای سنگینتر به صورت مایع با فشار ۵۲ بارمطلق و دمای ۳۰ درجه سانتیگراد وارد محدوده واحد می گردد.

یک کنترل کننده فشار در مبدا ورودی واحد الفین وجود دارد که فشار خط لوله خوراک را کنترل می نماید. SET POINT فشار حداقل در ۵۲ بار مطلق نگهداری می شود تااز دو فاز شدن مایعC2+ در حد فاصل مسیر اهواز به ماهشهر جلوگیری بعمل آید. مقدار جریان موجود در خط توسط واحد بازیافت اتان در اهواز کنترل می شود. پس از شیر کنترل تعبیه شده در محدوده مجتمع مارون در بندرامام، خوراک ورودی ازگرم کننده ۱۰-E-1913 عبور داده می شود تا به حرارت طراحیمخزن ۱۰-D-1934 A/Bرسانده شود. این دو مخزن دارای ظرفیتی در حدود ۳۰ دقیقه ظرفیت اسمی الفین می باشد، فشار این دو مخزن در حدود ۴۱٫۵ بار مطلق است. این فشار متناظر با نقطه جوش مایع اتان و مولکولهای سنگــین تـــر که ۴۲ درجه سانتیگراد است می باشد. فشار این دو مخزن بــوسیله بخار آب فشار پائین قابل کنتــرل می باشد. در مبدل۱۰-E-1913 می توان با کم و زیاد نمودن بخار دمای اتان مایع را افزایش و یا تقلیل داد( دمای خوراک C2/C3 بایستی در محدوده ۵ تا ۳۷ درجه سانتیگراد باشد). بطور معمول مایع اتان و مولکول های سنگینتر از مخزن ۱۰-D-1934 A/B به برج ۱۰-T-1901 تحت کنترل شدت جریان ارسال می شوند. بخارات مخزن ذخیره۱۰-D-1934 A/B مستقیما” به بـــرج ۱۰-T-1901 هدایت می شوند. حــداکثر ۳۰% از خــوراک را می توان مـستقیما” به مـخـزن ۱۰-TK-9601 پـس از عـبـور از مبـردهـای ۱۰-E-9611-12-13 ارسـال نمود. در جداکنندهخوراکاتان (۱۰-T-1901) ومولکولهای سبک تر از پروپان از مولکولهای سنگینتر جدا شده و جهت خوراک ۵ کوره گازی آماده سازی می شوند


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 85

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط