صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  عوارض کفش پاشنه بلند عوارض جدی تر از جدی پوشیدن کفش پاشنه بلند

عوارض کفش پاشنه بلند عوارض جدی تر از جدی پوشیدن کفش پاشنه بلند


عوارض کفش پاشنه بلند برای سلامت بدن

پوشیدن کفش پاشنه بلند به مدت طولانی باعث بروز عوارضی در بدنتان می شود بعد مدتی زانو و کمرتان شروع به درد می کنند که اصلا نشانه خوبی نیست.

عوارض کفش پاشنه بلند برای سلامت بدن
خیلی از خانم ها طرفدار سر سخت انواع کفش پاشنه بلند هستند اما ، آیا از عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند و آسیب های جدی که به بدن شما وارد میکند اطلاع دارند؟خوب، ما کفش های پاشنه بلند را می خریم، اما آیا عوارض پاشنه بلند را می دانید؟

خطرات سلامتی مربوط به پوشیدن کفش های پاشنه بلند چیست؟ این بخش از سلامت نمناک به شما دلایل خوبی می دهد که چرا قبل از پوشیدن کفش های پاشنه بلند باید دوباره فکر کنید!

عوارض پاشنه بلند برای سلامت بدن
عوارض و مضرات جدی پوشیدن کفش پاشنه بلند
1. درد پایین کمر:
آن ها شیک و جذاب هستند و زیبایی شما را بیشتر می کنند.عزیزم، راحتی و بدی با هم خوب پیش نمی روند.هیچ وقت خوب نخواهند بود، چون برای ستون فقرات شما مضر هستند.
در واقع کفش های پاشنه بلند از پاهای شما حمایت کاملی نمی کنند. آن ها منجر به توزیع نابرابر وزن می شوند که می تواند باعث درد در پایین کمر و التهاب شود.
2. ناراحتی ماهیچه ای:
دیگر اثر جانبی پوشیدن کفش های پاشنه بلند، درد ماهیچه ای ساق پا است. هم چنین می تواند منجر به برجسته شدن رگ ها شود که نه تنها وحشتناک به نظر می رسند، بلکه بسیار دردناک هم هستند.
بنابراین اگر می خواهید پاهای خود را به معرض نمایش بگذارید، از پوشیدن کفش های پاشنه بلند برای آسیب نرساندن به خود دوری کنید.

عوارض پاشنه بلند برای پاها
پاشنه بلند چه عوارضی دارد؟
3. درد کف پا:
بدون شک، کفش های پاشنه بلند طرحی شده اند تا بتوانید با تکبر و زیبا راه بروید. اما پوشیدن آنها، برای تمام روز می تواند باعث ناراحتیتان شود. این می تواند منجر به درد کف پا، حتی درد تیز در پاشنه، انگشتان پا، کف پا، یا قوس پا شود.
4. پیچ خوردگی مچ پا:
کفش های پاشنه بلند توجه بینندگان را به خود جلب می کند. استفاده از کفش های پاشنه های بلند تنها در مکان های خیلی صاف مناسب است، نه در جاهایی با سطوح ناهموار وشیب دار.چاه ها، دست اندازها و قلوه سنگ ها این پتانسیل را دارند که باعث انحنا در پای شما شود و در نتیجه ممکن است مچ پایتان پیچ بخورد.
علاوه بر رگ به رگ شدن و پیچ خوردگی قوزک پا، هر بار افتادنتان می تواند منجر به درد، کوفتگی و شکستگی نیز شود.
بهترین کاری که می توانید بکنید این است که به صورت روزانه از پوشیدن این کفش اجتناب کنید.اگر عاشق پوشیدن این کفش ها هستید، فقط در موقعیت های خاص، کفش های پاشنه بلند بپوشید … که خیلی محدود است.

عوارض مضرات پاشنه های خیلی بلند
عوارض و خطراتی که کفش های پاشنه بلند دارد
5. منحنی نامناسب ستون فقرات:
دنبال کنندگان مد و فشن، علایق خود را دارند کفش های پاشنه بلند می توانند باعث بیشتر شدن قوس کمر شود.ارتفاع پاشنه به طور مستقیم متناسب با درجه قوس کمر است. این قوس ناهنجار می تواند منجر به درد در کل کمر و پایین کمر شود.
6. تنگی و انقباض رگ های خونی:
خانم هایی که کفش های پاشنه بلند می پوشند، به این حقیقت پی می برند که کفش های پاشنه بلند زنانه معمولاً پاها را بلندتر و باریک تر نشان می دهد.
آنچه درست است این است که شکل کفش، پای شما را به وضعیتی می فشرد که قطعاً طبیعی و دور از احساس راحتی است.
این باعث استرس در پای شما می شود که می تواند منجر به یک تنگی جریان خون شود.در بدترین شرایط و موارد شدید، پوشیدن کفش های پاشنه بلند ممکن است باعث پاره شدن رگ های خونی شود.

عوارض پاشنه بلند و دردهایی که سراغتان می آید
عوارض و آسیباتی که پاشنه بلند ایجاد می کند
7. پاهای کج و معوج:
یکی از اثرات جانبی خطرناک پوشیدن کفش های پاشنه بلند، “انگشت چکشی” است ولی آن چیست؟ چنانچه پیش از این در بخش سلامت نمناک گفته شد شکل غیرطبیعی پای شما برای ساعت های طولانی منجر به فشار بر روی ساق پا، رگ های خونی و برگشتش می شود و این، منجر به بدشکلی پا، به نام “انگشت چکشی” می شود.
8. رباط های ضعیف:
یکی از مضرات اصلی پوشیدن پاشنه های بلند این است که می تواند رباط ها را تضعیف کنند بنابراین شما باید از پوشیدن کفش های پاشنه بلند با پاشنه های دو اینچ و یا بیشتر دوری کنید تا پاهای شما از هر گونه آسیب محفاظت شود.

عوارض و آسیبات کفش هایی با پاشنه های بلند
عوارض کفش های پاشنه بلند و نامناسب
9. درد زانو:
در هنگام پوشیدن کفش های پاشنه بلند، انحنای ناهنجار پا فشار غیر ضروری روی مفصل زانو قرار می دهد. این می تواند یک وضعیت ناراحت کننده باشد، چون می تواند منجر به “آرتروز” در بیشتر مردم شود. پوشیدن کفش های پاشنه بلند ممکن است خطر آرتروز زانو و انحطاط مفاصل را افزایش دهد.
10. فشار خون در انگشتان پا:
پوشیدن کفش های پاشنه بلند تمام مدت، ممکن است منجر به این مشکل سلامتی شود و آن این است که انگشت های شما را ثابت نگه می دارد.

عوارض پر خطر کفش پاشنه بلند
جدی ترین عوارض کفش های نامناسب پاشنه بلند
11. تغییر شکل هگلوند:
این یکی از رایج ترین اثرات جانبی کفش های پاشنه بلند است.تغییر شکل هگلوند زمانی اتفاق می افتد که بزرگ شدن استخوانی بر پشت پاشنه پایتان بوجود بیاید.در حقیقت، بافت نرم کنار تاندون آشیل وقتی که این استخوان بزرگ شده به کفش های پاشنه بلند مالیده می شود، تحریک می شود.
برای غلبه بر این تغییر شکل، متخصصان پیشنهاد می کنند که تمرین هایی انجام دهید که به شما کمک می کنند تا شما را از فشار ناشی از فرسایش طولانی پاشنه بلند تسکین دهند.
12. مورتون نوروما:
این یکی از مهم ترین اثرات جانبی پوشیدن کفش های پاشنه بلند است. بسیاری از ما می دانیم که ارتفاع پاشنه های ما و یک فضای باریک انگشتان می تواند بافت های اطراف اعصاب بین انگشتان را سفت کند. نتیجه این خواهد بود که مور تن اتفاق می افتد.
نشانه های معمول مورتون نوروما چیست؟ از بی حسی تا درد تحمل وزن به پارستزی (احساس خارش پوست)

عوارض پوشیدن کفش های غیر استاندارد با پاشنه بلند
13. مشکلات تاندونی:
آماده باشید که اگر بیش از 5 روز در هفته کفش پاشنه بلند می پوشید، با مشکلات تاندون مواجه شوید.وقتی این اتفاق می افتد، ممکن است فیبرهای ماهیچه ای شما تا حدود 13 % کاهش یابند!!
مشکلات تاندونی به خاطر استفاده بیش از حد از کفش های پاشنه های بلند نیز می تواند تاندون آشیا شما را سفت کند. آن ها می توانند موقعیت استراحت قوزک پا را تغییر دهند و پای شما را بیش از حد معمول به پایین خم کنند.
با خواندن تاثیرات جانبی کفش های پاشنه بلند، آیا هنوز هم می خواهید کفش پاشنه بلند بپوشید؟ آسایش و راحتی بیشتر از زیبایی و مد می تواند اعتماد به نفس را به شما هدیه بدهد پس به خاطر داشته باشید که سلامتی خود را همیشه در اولویت قرار دهید.