صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  علائم جدی و خطرناک دهانی ایدز را بشناسید

علائم جدی و خطرناک دهانی ایدز را بشناسید


علائم جدی و خطرناک دهانی ایدز را بشناسید

یک سری مشکلات خاص دهانی وجود دارد که با دیدن آنها حتما باید به پزشک مراجعه کنید، به دلیل اینکه می تواند از علائم ایدز (HIV) باشد.

مشاهده این نشانه ها در دهان علائم ایدز هستند!

علائم دهانی ایدز شامل یک سری افت های دهانی و علائم خاصی هستند که با دیدن آنها باید به ایدز شک کرد و سریعا با پزشک مراجعه کرد. در این بخش علائم دهانی ایدز را برایتان خواهیم گفت.اگر مبتلا به HIV هستید، سلامتی دهانی و دندانیتان ممکن است، حتی در ذهن شما هم نگنجد اما بیماری های مزمن سلامتی مانند ایدز و HIV می تواند شما را در معرض خطر مشکلات خاص سلامتی قرار دهد.برخی از این شرایط بدون توجه به وضعیت HIV، می توانند برای هر کسی اتفاق بیفتند، در حالی که علائم دیگر فقط در افراد با سیستم ایمنی در خطر افتاده نشان داده می شوند. این، چیزی است که باید به آن نگاه کنید و اینکه چطور می توانید از خودتان محافظت کنید.

ویروس HIV چگونه بر دهان تاثیر می گذارد؟
در سال های اولیه همه گیریHIV، دندان پزشکان اغلب اولین متخصصان بهداشتی بودند که نشانه هایی از سیستم ایمنی ضعیف را تشخیص می دادند. این نشانه ها عفونت هایی هستند که معمولاً توسط فرد سالم کنترل می شوند. وقتی افراد برای ابتلا به HIV آزمایش و درمان می شوند، اغلب این عفونت ها هرگز بروز نمی دهند با این حال، بسیاری از افراد برای HIV تست نمی دهند آن ها ممکن است آلوده باشند و بعد آن را بفهمند.
مراقبت دندان پزشکی یک روش مهمی است، زیرا آنها سیستم ایمنی ضعیفی دارند. بنا به گفته اداره خدمات بهداشت ایالات متحده، بیش از یک سوم افراد مبتلا به HIV حداقل یک مشکل سلامت دهانی بزرگ دارند و تقریباً دو سوم مراقبت های بهداشتی معمولی را دریافت نمی کنند.

چگونگی تاثیر ویروس اچ آی وی بر دهان
مشکلات دهانی را پشت گوش نیندازید!
درد یا خونریزی در دهان شما می تواند نشانه عفونت باشد. این می تواند شما را از خوردن عادی دور کند.
درد شدید باعث می شود که برخی از افراد داروهایی را مصرف کنند. عفونت های شدید در دهان می تواند باعث دیگر مشکلات سلامتی شود. حتما در زمان مراجعه به پزشک یا دندان پزشک اجازه دهید بدانند که آیا مشکلی در بلعیدن دارید یا خیر، درد و یا مشکلات دیگر با دهان یا دندانتان برای شما وجود دارد یا خیر.
برخی از دندان پزشک ها نمی خواهند بیماران مبتلا به HIV را درمان کنند. این مساله برخلاف استانداردهای اجتماعی و تخطی از قانون آمریکایی های دارای معلولیت است. کارکنان بخش بهداشت و درمان می دانند که چگونه از خود در برابر بیماری هایی که در خون بیماران وجود دارند، از جمله HIV محافظت کنند.
نشانه های بیماری ایدز در دهان چیست؟
مشکلات متعددی با دندان ها، دهان و لثه ها می توانند در افراد مبتلا به HIV ظاهر شوند.
مانند موارد زیر:
_خشکی دهان و پوسیدگی دندان
_کاندیدیازیس
_زخم های چرکین
_تب خال
_بیماری های لثه
_لکوپلاکی مودری
_سارکوما کاپوسی
_غدد بزاقی بزرگ شده
_زونا
_زگیل دهانی

نشانه های بیماری ایدز در دهان
بررسی علائم و نشانه های دهانی ایدز یا همان اچ آی وی
خشکی دهان و پوسیدگی دندان:
بسیاری از افراد مبتلا به HIV دهان خشکی دارند. آن ها بزاق کافی برای جویدن و قورت دادن را ندارند.بزاق از دندان ها و پوسیده شدنش محافظت می کند.عفونت HIV می تواند باعث دهان خشک شود. بنابراین می توانید داروهایی مثل قهوه، نوشابه های کربناته، الکل و سیگار داشته باشید. اگر دهان خشکی دارید، خیلی آب بنوشید.شما می توانید با پزشک بهداشت و درمانی خود در مورد استفاده از آدامس یا شکلات بدون شکر یا جایگزین بزاق صحبت کنید.
کاندیدیازیس:
این عفونت از قارچی به نام کاندیدا ایجاد می شود. تکه های قرمز روی زبان یا سقف دهان یا تکه های سفید ظاهر می شود که شبیه پنیر هستند و می تواند در هر جایی در دهان شکل بگیرد.چنانچه پیش از این در بخش سلامت نمناک توضیح داده بودیم عفونت کاندیدیازیس می تواند به گلو وارد شود. همچنین می تواند باعث ایجاد ترک های دردناکی در گوشه های دهان به نام کلیتیس زاویه دار شود. بسیاری از درمان های ضد قارچی می توانند این مشکل را درمان کنند با این حال، در برخی موارد کاندیدیازیس مقاوم به داروهای معمول هستند.
زخم های چرکین کوچک و گرد و اطراف گونه، زیر زبان و یا پشت گلو هستند. آن ها معمولاً در لبه ها قرمز و در مرکز خاکستری هستند و این زخم ها می توانند کاملاً دردناک باشند. آن ها می توانند ناشی از استرس یا غذاهای خاصی مثل خوردن بیش از اندازه گوجه فرنگی باشند.غذاهای داغ و تند و یا اسیدی، بیش از پیش به آن ها آسیب می رساند. برخی از پمادها، کرم ها یا ژلهای شستشو می توانند کمک کنند.

علائم و نشانه های دهانی ایدز
زخم سرد ناشی از تب خال تناسلی است و یک عفونت شایع است. در افراد مبتلا به HIV زخم های سردشان می تواند شدیدتر باشد و دوباره برگردد که رایج ترین درمان آن، داروهای ضد ویروسی است.
بیماری لثه ای، تورم لثه است ؛ بعضی اوقات دردناک و خونین است و می تواند به از دست دادن لثه و به شل شدن و حتی افتادن دندان پیشروی کند. این می تواند به سرعت در 18 ماه اتفاق بیفتد.
دهان خشک و سیگار کشیدن می تواند باعث بدتر شدن بیماری های لثه شود. مسواک بزنید و به طور مرتب به دندان پزشک مراجعه کنید.به تازگی مشخص شده است که بیماری لثه ای با سطوح زیادی از التهاب در سراسر بدن مرتبط است و می تواند خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش دهد.لکوپلاکی مودری، تحریکی است که معمولاً به صورت لکه های سفید بدون درد و سفید در کنار زبان نشان داده می شود و این می تواند نشانه اولیه ابتلا به HIV باشد.
سارکوما کاپوسی معمولاً به شکل نقطه های ارغوانی یا قرمز تیره بر روی لثه، سقف دهان و پشت زبان بروز می کند.
به ندرت دیده می شود که افراد با دیدن این نشانه برای HIV یا مشکل ویروسی تست و آزمایش بدهند ،این، اولین نشانه از ابتلا به HIV در افراد است که مورد آزمایش HIV قرار نگرفته اند.
بهترین درمان خوراکی در افراد مبتلا به HIV، درمان ضد ویروسی است.
زگیل دهانی – ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV یک بیماری مقاربتی است. برخی از نژاده ای HPV باعث زگیل یا سرطان می شوند. زگیل دهانی می تواند در دهان معلوم شود و همچنین می توانند منجمد یا بریده بریده شوند.