طرح کارآفرینی تولید اتیل الکل (اتانول) از ملاس

خط تولید الکل کارخانه دانلود طرح کارآفرینی تولید اتیل الکل (اتانول) از ملاس دانلود مقاله طرح کارآفرینی تولید الکل توجیهی طرح توجیهی تولید الکل ازخرما طرح توجیهی تولید الکل از ملاس چغندر طرح توجیهی تولید الکل از ملاس طرح توجیهی ایجاد کارخانه تولید الکل خرما طرح توجیهی تولید الکل صنعتی طرح توجیهی تولید الکل از برنج دانلود رایگان طرح توجیهی تولید الکل خط تولید پلی وینیل الکل

Entrepreneur of the production of ethyl alcohol (ethanol) from molasses

طرح تولید الکل از ملاس

مقدمه:
اتیل الکل یکی از مهمترین مواد شیمیایی صنعتی ضروری است که بطور وسیع در ساخت بسیاری از مواد شیمیایی آلی استفاده می گردد. اتانول، سوخت نسبتا خوبی برای موتورهاست و در صنعت، بصورتهای مختلفی استفاده می‌شود. اتانول مورد مصرف در صنعت را معمولاً  به دو طریق مصنوعی (سنتزی) و تخمیر تولید می کنند. در روش تولید سنتزی این ماده از مواد نفتی استحصال می‌گردد و در روش تخمیر از مواد غذایی و گیاهان حاوی قند استفاده می‌شود بیشترین اتانول تولیدی در جهان (حدود ۹۳ درصد) از روش تخمیر و فقط حدود ۷ درصد از روش مصنوعی تولید می‌گردد. لازم به ذکر است که از کل تولید الکل جهان به روش تخمیر، حدود ۶۵ درصد از طریق تخمیر از محصولات جانبی صنایع شکر (ملاس) و ۳۵ درصد دیگر از تخمیر سایر مواد قنددار مانند ذرت، گندم، خرما و غیره حاصل می‌گردد.
امروزه برای تولید تجارتی آسان آن تخمیر مواد آلی زائد مانند خاک اره و از همه با صرفه تر ملاس پیشنهاد شده است. در فرایند تولید شکر، ملاس حاصل می‌گردد. ملاس شربتی است که حاوی مخلوطی از قندهای کریستال نشده، جامدات غیر قندی باقیمانده از نیشکر یا چغندر، مواد شیمیایی باقیمانده از فرایند تولید و مقداری آب است. ملاس معمولاً چهل درصد وزن چغندر یا نیشکر را تشکیل می‌دهد و یا به عبارتی بطور متوسط (با در نظر گرفتن شکر چغندری و نیشکری) چهل درصد شکر تولیدی می‌باشد.
از جمله مهمترین کاربردهای اتانول در صنعت می توان به صنایع تولید ضد یخ، صنایع رنگ سازی، تولید عطر و ادکلن، تولید مواد ضد عفونی کننده، صنایع تولید دارو و پزشکی،‌ تولید تنتور، بعنوان حلال در تولید جلاها، لاکهای صنعتی و… اشاره نمود. در این طرح توجیهی فرایند کامل تولید اتانول از ملاس بطور کامل تشریح شده است. همچنین لیست تجهیزات مورد نیاز، تجزیه تحلیل هزینه ها، بازده و سود دهی طرح آورده شده است.

فهرست مطالب:
مقدمه
خواص فیزیکی و شیمیایی
کاربرد و موارد مصرف
فرایند تولید اتانول از ملاس
نمودار فرایند تولید اتیل الکل از ملاس
لیست تجهیزات و ماشین آلات
تجزیه و تحلیل هزینه ها جهت تولید ۲۰۰۰۰ لیتر اتیل الکل در روز:
– سوله
– تعداد کارکنان
– زمین و ساختمان
– ماشین آلات
– سرمایه ثابت
– سرمایه لازم برای یک ماه کار
– سرمایه لازم برای سه ماه کار
– جمع کل سرمایه
– هزینه تولید سالیانه
– دریافت سالیانه
– سود سالیانه
– میزان برگشت سرمایه (بازدهی)
– نقطه سر به سر


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 8

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط