صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » کار آفرینی » دانلود طرح توجیهی تولیدی  »  طرح کارآفرینی احداث واحد تولید روغن زیتون

طرح کارآفرینی احداث واحد تولید روغن زیتون

دانلود طرح کارآفرینی احداث واحد تولید روغن زیتون کارخانه تولید روغن زیتون خط تولید روغن زیتون مراحل تولید روغن زیتون طرح توجیهی تولید روغن زیتون فرایند تولید روغن زیتون کارخانه های تولید روغن زیتون چگونگی تولید روغن زیتون فیلم خط تولید روغن زیتون شرکت های تولید کننده روغن زیتون تولید کنندگان روغن زیتون فروش خط تولید روغن زیتون

Olive oil production

 

موضوع طرح توجیهی: احداث واحد تولید روغن زیتون

فهرست مطالب

چکیده :

معرفی محصول:

مشخصات کلی محصول:

شماره تعرفه گمرکی

شرایط واردات و صادرات :

استانداردهای ملی وجهانی :

کاربرد سیستم های تضمین کیفیت) HACCP (

قیمت تولید داخلی و جهانی محصول :

موارد مصرف و کاربرد :

کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول :

اهمیت استراتژیک کالا در دنیای امروز :

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول :

وضعیت عرضه و تقاضا :

بررسی روند مصرف از آغاز برنامه :

بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه سوم و امکان توسعه آن :

روغن زیتون :

خرد کردن زیتون

مالش دادن

جداسازی فازهای جامد و مایع:

پرس کردن :

روش پرکولاسیون (فیلتراسیون انتخابی)

ساختمان :

ماشین آلات :

تاسیسات :

وسائط نقلیه :

تجهیزات و وسائل اداری و خدماتی :

هزینه های متفرقه و پیش بینی نشده :

هزینه های قبل از بهره برداری :

سرمایه در گردش :

– برآورد حقوق و دستمزد :

برآورد آب, برق, سوخت و ارتباطات :

هزینه های تعمیر و نگهداری و استهلاک :

– هزینه های متفرقه و پیش بینی نشده تولید :

هزینه های توزیع و فروش :

– جدول هزینه های ثابت و متغیر تولید :

نتیجه گیری :

-میزان مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه و محل تامین آن :

پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح :

وضعیت تامین نیروی انسانی و تعداد اشتغال :

– بررسی و تعیین میزان آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و ارتباطی و چگونگی امکان تامین آنها در منطقه مناسب برای اجرای طرح :

وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی شامل حمایت تعرفه گمرکی و حمایتهای مالی :

تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحد های جدید :

مراجع:

احداث واحد تولید روغن زیتون

چکیده :

هدف از انجام این بررسی، مطالعه و امکان سنجی احداث واحد تولید روغن زیتون است. در این بررسی بازار فروش، واردات و صادرات، واحد های فعال و در دست احداث , منابع تامین مواد اولیه و کلیه ماشین الات و سایر امکانات مورد نیاز برای احداث واحد به تفصیل شرح داده شده است.

طبق بررسی انجام شده احداث چنین واحدی نیاز به سرمایه ثابتی حدود.۱۵۱ میلیارد تومان دارد و سرمایه در گردش مورد نیاز برابر.۴۱۱ میلیارد تومان و کل هزینه های تولیدی سالانه برابر ۷٫۹۷ میلیارد تومان است. سرمایه گذاری اولیه طرح ظرف مدت کمتر از ۸ ماه برگشت می یابد. لیکن برآورد های اقتصادی به شدت تابع قیمت فصلی مواد اولیه می باشد و توانایی رقابت با شرکت های دیگر نیز بسیار حائز اهمیت است.

احداث واحد در استان هایی نظیر گیلان و گلستان و مازندران و زنجان و قزوین و خوزستان و فارس که از نقطه نظر راه های ارتباطی و امکانات شهرک های صنعتی و بعلاوه نزدیکی به باغات زیتون و تهیه زیتون با حداقل هزینه حمل ونقل، پیشنهاد می شود.

معرفی محصول:
۱-۱- مشخصات کلی محصول:

زیتون شور (کد محصول : ۱۵۱۳۱۲۱۱)

روغن زیتون (کد محصول : ۱۵۱۴۱۲۱۳)

روغن زیتون یکی از قدیمی ترین روغن های خوراکی است که بیشتر در کشورهای حاشیه دریای مدیترانه تولید و مصرف می شود. روغن زیتون از میوه درخت همیشه سبز اولئا، که متجاوز از ۴۰۰ گونه دارد، به وسیله استخراج مکانیکی حاصل می شود. این گیاه در نواحی معتدل و در آب و هوای استوایی رشد می کند.

کشت زیتون و روغن گیری از آن در کشورهای حاشیه دریای مدیترانه از فلسطین و سوریه تا یونان، در اواسط و اواخر عصر مفرغ رایج بوده و روغن زیتون از فلسطین به مصر روانه می شده است. از کشت زیتون موادی برای سوخت و روشنایی، ماده روان کنده، پمادهای جلدی و غیره تهیه شده و چوب درخت زیتون به عنوان هیزم برای سوخت و میوه زیتون به صورت نمک زده استفاده می شده است. بعدها میوه زیتون به عنوان منبعی از روغن خوراکی مورد استفاده قرار گرفت. زراعت زیتون در نیمه اول قرن نوزدهم، همراه با پیشرفت فن آوری و علم کشاورزی به نقطه اوج خود رسید.

روغن با روش های مختلف که همیشه فیزیکی است از زیتون استخراج و باقیمانده ای به جا می ماند که تا ۸ درصد روغن داشته و توسط حلال که معمولا هگزان است روغن کشی و روغن حاصل، روغن تفاله نامیده می شود. روغن استخراج شده با روش های فیزیکی بوده و این ناخالصی ها وجه تمایز روغن تفاله به عنوان یک محصول تجاری از روغن زیتون بکر که فقط به وسیله روش مکانیکی به دست می آید و از روغن زیتون بکر تصفیه شده است.

گروه مشاوران بین المللی روغن زیتون (IOOC) تعریف زیر را برای روغن زیتون بکر، تصفیه شده و روغن تفاله ارائه نموده اند :

روغن زیتون بکر(ویرجین) روغن میوه درخت زیتون است که توسط له کردن و فشردن مکانیکی یا سایر روشهای فیزیکی تحت شرایطی (مخصوصا شرایط حرارتی) که تغییری در روغن به وجود نیاورد و عملی بجز شستشو، ظرف به ظرف کردن، جداسازی سانتریفیوژی و صاف کردن انجام نگیرد، به دست آید. روغن زیتون بکر به حالت طبیعی و بدون هیچ عملکردی قابل مصرف انسان است. روغن زیتون بکر بر اساس خصوصیات ارگانولپتیکی(بویای و چشایی) و مقدار اسید چرب آزاد موجود در آن خود به انواع درجه یک، خوب و متوسط یا معمولی تقسیم بندی می شود.

روغن زیتون تصفیه شده روغن زیتون بکری است که مقدار اسیدیته و یا خصوصیات ارگانولپتیک ان به گونه ای است که روغن مناسب برای مصرف به صورت خام نبوده و باید تصفیه شود. روغن زیتون بکر مخلوط می شود تا عطر و طعم آن مطلوب گردد.

روغن تفاله زیتون روغن استخراج شده از باقیمانده روغنکشی است که توسط حلال استخراج شده و به صورت خام غیر قابل مصرف انسان بوده و باید تصفیه شود تا ویژگی های روغن خوراکی را بدست آورد.

 


تعداد صفحات : 45 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود