صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » جدید  »  طرح توجیهی درمانگاه شبانه روزی

طرح توجیهی درمانگاه شبانه روزی

طرح توجیهی درمانگاه شبانه روزی

توضیحات:
طرح توجیه فنی، مالی و اقتصادی (BP) درمانگاه شبانه روزی با ظرفیت ۲۰۰ بیمار در شبانه روز که توسط کارشناسان متخصص نگارش و جمع آوری شده است.

مقدمه:
افزایش سطح بهداشت و سلامت شهروندان اثر مستقیمی بر شاخص های اقتصادی جامعه دارد، چنانچه افراد اجتماع قادر باشند به راحتی به فعالیت اقتصادی و اجتماعی بپردازند رشد اقتصادی شتاب فزاینده ای را تجربه خواهد کرد. این امر در بیانیه «بهداشت برای همه تا سال ۲۰۰۰» سازمان جهانی بهداشت که در اجلاس سی‌ام خود، مهم ترین هدف اجتماعی دولت‌ها  را رساندن کلیه مردم جهان به درجه ای از سلامت که بتوانند از نظر اجتماعی و اقتصادی دارای زندگی مؤثری باشند، دانست نیز منعکس گشته است.
اهتمام دولت‌ها به بهبود سطح بهداشت همگانی علاوه بر سرمایه‌گذاری های مستقیم دولت در بخش بهداشت و درمان ، به شکل انجام حمایت از بخش غیر دولتی و در نظر گرفتن تسهیلات برای این بخش نیز انجام می‌پذیرد. انجام این حمایت ها معمولا در ارتقای سطح خدمات ارائه شده به بیماران اثر قابل توجهی بر جای می‌گذارد.
از دیگر سو با توجه به افزایش ظرفیت دانشکده‌های پزشکی کشور در دهه های ۶۰ و ۷۰ و افزایش تعداد پزشکان جوان جویای کار ، لزوم توجه هر چه بیشتر به سرمایه گذاری در بخش بهداشت و درمان آشکارتر میگردد. چراکه علیرغم نیاز مبرم شهروندان به خدمات بهداشتی و درمانی، خصوصا در مناطق محروم، به دلیل عدم وجود امکانات کافی، تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشکده های پزشکی کشور فاقد شغل مرتبط با تخصص خود می‌باشند.
اجرای چنین طرح‌هایی ضمن آنکه کمک شایان توجهی به بهبود سطح بهداشت همگانی است، زمینه مناسبی برای اشتغال به کار دانش آموختگان علوم پزشکی از قبیل پزشکان متخصص و عمومی، رادیولوژیست، متخصص علوم آزمایشگاهی، پرستار ، بهیار و … را فراهم می‌آورد. ضمن اینکه با توجه به اینکه درصد بالایی از فارغ التحصیلان این رشته ها خصوصا پزشکی و پرستاری را بانوان تشکیل می‌دهند، این طرح می‌تواند به وسیله بانوان متخصص نیز به مرحله اجرا درآید.

فهرست مطالب:
خلاصه طرح
مقدمه 
توجیه اقتصادی طرح 
الف- سرمایه گذاری ثابت 
جمع کل سرمایه گذاری ثابت
ب- هزینه های جاری 
جمع هزینه های جاری طرح
سرمایه در گردش (دوره سه ماهه)
جمع کل سرمایه گذاری طرح
ج- درآمد
برآورد هزینه های عملیاتی و غیر عملیاتی
پیش بینی مالی طرح
محاسبه دوره برگشت سرمایه
محاسبه نقطه سر به سر (در ۱۰۰% تولید)
محاسبه کارمزد وام
جدول بازپرداخت اصل و کارمزد تسهیلات 

مناسب برای:
– اخذ وام بانکی از بانک ها و موسسات مالی اعتباری
– گرفتن وام قرض الحسنه خود اشتغالی از صندوق مهر امام رضا
– ارائه طرح به منظور استفاده از تسهیلات بنگاه های زود بازده
– گرفتن مجوز های لازم از سازمان های دولتی و وزارت تعاون
– ایجاد کسب و کار مناسب با درآمد بالا و کارآفرینی
– مناسب جهت اجرای طرح کارآفرینی و ارائه دانشجویی

 

مناسب جهت اجرای طرح کارآفرینی و ارائه دانشجویی
در قالب فایل word و قابل ویرایش


تعداد صفحات : 15 | فرمت فایل : doc

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود