صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » کار آفرینی » دانلود طرح توجیهی تولیدی  »  طرح توجیهی بازیافت مواد پلاستیکی و تولید ناسلون و چاپ روی آن

طرح توجیهی بازیافت مواد پلاستیکی و تولید ناسلون و چاپ روی آن

طرح توجیهی بازیافت مواد پلاستیکی و تولید ناسلون و چاپ روی آن بازیافت پلاستیک در ایران بازیافت پلاستیک در خانه بازیافت پلاستیک pdf دستگاه بازیافت پلاستیک روش بازیافت پلاستیک ماشین آلات بازیافت پلاستیک مراحل بازیافت پلاستیک طرح توجیهی بازیافت پلاستیک طرح توجیهی کارخانه بازیافت پلاستیک طرح بازیافت پلاستیک

Plastic recycling and manufacturing Naslvn

 

موضوع : بازیافت مواد پلاستیکی و تولید ناسلون و چاپ روی آن

مقدمــه:

جمع‌آوری زباله های قابل بازیافت علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست ، در صورت جدا سازی می‌تواند به عنوان مواد اولیه بسیاری از کارخانجات تولیدی به حساب آید. جمع‌آوری ضایعات پلاستیکی و وارد کردن آن در چرخه تولید می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال و به کار گیری سرمایه های سرگردان در زمینه تولید برخی محصولات پلاستیکی از قبیل تولید تابلوهای راهنمایی و رانندگی ،‌تولید سطل های زباله و …. استفاده گردد.
مراحل بازیابی ضایعات پلاستیکی بشرح زیر می‌باشد:
۱-دسته بندی ضایعات : پس از جمع‌آوری باید ضایعات بر حسب نوع مواد از قبیل پلی پروپیلن و پلی اتیلن و نرمی و سختی دسته بندی گردند.
۲-خرد کردن و آسیاب کردن : مواد نرم و مواد سخت باید بطور جداگانه و توسط آسیاب خرد گردند. اندازه ذرات به دست آمده معمولا تغییر می‌نماید و بر اساس شرایط مصرف آن معمولا اندازه ای که مصرف می‌شود دارای اندازه ای کمتر از یک اینچ می‌باشد.
۳-شستشو : ذرات به دست آمده از مرحله دوم باید مورد شستشو قرار گیرند ، ذرات سخت را می‌توان در ماشین های شستشوی آبی تمیز نمود به این منظور می‌توان از پودر کربنات سدیم یا پودرهای شوینده معمولی استفاده نمود.
۴- آب گیری و خشک کردن: ذرات شستشو شده دارای آب و رطوبت هستند و بنابر این آب آنها باید گرفته شود و در کوره حرارتی رطوبت زدایی شوند.
۵-گرانول کردن : برای آماده کردن ذرات آسیابی جهت استفاده در فرایندهای پایین دستی و یا به منظور کامپاوند کردن با مواد دست اول ،‌ ذرات آسیاب شده تمیز باید به شکل گرانول در آیند. اکسترودرهای مورد استفاده جهت گرانول سازی سه نوع هستند که برای PVC یا PET و متفرقه بکار می‌روند.
ماشین مورد استفاده جهت کار بر روی ضایعات ثانویه عبارت از سیستم برش سرد می‌باشد . در مرحله گرانول سازی می‌توان رنگینه ها و یا رنگدانه ها را به پلاستیک افزود. ماشین مورد استفاده جهت کار بر روی ضایعات اولیه سیستم برشی است که به وسیله گاز خنک خواهد شد.
ضمن اینکه نیاز این طرح برای بکارگیری نیروهای متخصص و فاقد تخصص فرصت مناسبی را برای اشتغال نیروهای متخصص و آموزش افراد کم تخصص در حین کار ایجاد نماید، ضمن اینکه با توجه به ماهیت این فعالیت تولیدی می‌توان از نیروی کار بانوان در رده‌های تخصصی و کارگری نیز بنحو مقتضی استفاده نمود.


تعداد صفحات : 20 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود