صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پایه » شیمی  »  طرح اکتشاف سنگ آهن پلاسر

طرح اکتشاف سنگ آهن پلاسر

دانلود طرح اکتشاف سنگ آهن پلاسر
مقدمه :
مواد معدنی به عنوان مواد اولیه صنعتی در نیل به اهداف صنعتی و اقتصادی هر کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است صنعت منهای مواد اولیه خام قابل تصور نبوده و چنانچه رشد صنعتی مد نظر باشد در ابتدای امر تولید مواد معدنی به عنوان قدم اول یک ضرورت محسوب می شود خودکفایی صنعت یا به عبارتی استقلال صنعتی در سایه تولید مواد اولیه خام ممکن می گردد و صنعت وابسته از نظر تکنولوژی و یا مواد اولیه مصرفی صنعتی ضربه پذیر و غیر مطمئن است نگرش با اهمیت کشورهای صنعتی پیشرفته به منابع معدنی و طبیعی هر نقطه از جهان نمونه نقش تعیین کننده اینگونه مواد در پیشرفت اقتصادی می باشد. صرف هزینه های هنگفت جهت اکتشاف منابع طبیعی و معدنی در هر گوشه از جهان می تواند روشنگر اهمیت مواد مصرفی باشد.
اکتشاف مواد معدنی به دلیل تخصصی بودن این رشته و صرف وقت و هزینه های زیاد نیازمند کارشناسان باتجربه است و چنانچه این مهم مدنظر نباشد علیرغم صرف هزینه های زیاد نتیجه ای حاصل نخواهد شد وجود مسئولین فنی پیش نویس شده در قانون معادن به عنوان راهنما در بخش اکتشاف و استخراج مواد معدنی تایید بر این ضرورت است و چنانچه به درستی اجرا شود در کاهش زمان و هزینه نقش بسزایی ایفا خواهد نمود مهمترین وظیفه مسئولین فنی معادن حفظ نگهداری و استفاده صحیح از مواد معدنی است استفاده غیرعلمی از منابع معدنی می تواند به محو آثار معدنی منجر شده و علاوه بر از دست دادن قسمت اعظم مواد معدنی هزینه های اکتشاف صرف شده بی نتیجه می ماند.
موقعیت جغرافیایی محدوده اکتشاف :
این محدوده در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب شرقی تایباد قرار دارد و جهت دسترسی به ماده معدنی در مسیر جاده آسفالته تایباد به سنگان حرکت می نمائیم و پس از عبور از کرات و طی ۸۰ کیلومتر به سنگان خواف می رسیم. ماده معدنی به صورت پلاسر در دشت و دامنه تپه های محدوده در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال سنگان قرار دارد.
کروکی زیر راههای دسترسی به ماده معدنی را نشان می دهد.

نزدیکترین آبادی به محل محدوده اکتشافی سنگان می باشد که از نظر تامین نیروی انسانی نیز بسیار مناسب می باشد همچنین محدوده تحت نظارت پاسگاه نیروی انتظامی سنگان می باشد.


تعداد صفحات : 10 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود