صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » مقالات ترجمه شده » رشته مدیریت  »  شیوه های عملیاتی سنجش خلق دانش

شیوه های عملیاتی سنجش خلق دانش

دانلود مقاله رشته مدیریت شیوه های عملیاتی سنجش خلق دانش تحقیق تعریف عملیاتی خلق دانش مقاله خلق دانش تحقیق خلق دانش پرسشنامه خلق دانش فرایند خلق دانش مدیریت خلق دانش چرخه خلق دانش دانلود پرسشنامه خلق دانش مولفه های خلق دانش مدل خلق دانش نوناکا خلق دانش در سازمان خلق دانش چیست

Operating practices to measure knowledge

 

مقاله ترجمه شده

چکیده:
هدف: این مقاله بررسی عملیاتی خلق دانش می‌پردازد. با توجه به اهمیت خلق دانش برای ثروت ملی و شركتها، ارزیابی اندازه گیری آن یك كار ارزشمند است، با این وجود، تحقیق حاضر طیف وسیعی از اندازه گیریها را به كار می برد و این عدم بررسی عملیاتی توافق شده ساختاری مانع برای بررسی تجربی قوی است . هدف این مقاله بررسی روشهای اندازه گیری حال حاضر و ایجاد یك طبقه بندی از ارزیابیهای بوجود آوردن دانش است.
طرح/ روش / رویكرد – روش طبقه بندی چهار مرحله‌ای بشرح زیر است . به منظور تولید اطلاعات در مورد ویژگیهای اساسی روش های اندازه گیری، تحقیقات تجربی مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و تجزیه و تحلیل محتوا در مورد اقدامات حاصل شده انجام می گیرد. بررسی ادبیات شامل تحقیق كلمات كلیدی در بانگهای اطلاعاتی كتابشناختی است كه یك نمونه از 63 مقاله تجربی كه در بر گیرنده ارزیابیهای خلق دانش است بدست می‌دهد. هر دوی این نویسندگان بطور مستقل یك نقشه شناختی از این اقدامات بر اساس سه ویژگی متفاوت بوجود آورده‌اند.
یافته ها – سهم اصلی از این مقاله توسعه یك طبقه بندی سلسله مراتبی از ارزیابیهای خلق دانش است . این طبقه بندی كه د رآن حركت بالای سلسله مراتب ، طبقه بندی مفهومی گسترده فراهم می‌آورد و حركت پاییز پالایش مفهومی را تأمین می‌كند از طریق اندازه‌گیریهای طبقه بندی به روشی كه ارزیابی در برابر تعاریف موجود قابل قیاس را تسهیل نماید باعث پیشرفت تحقیق خلق دانش می‌شود.
این مقاله در مجله بین المللی «مدیریت دانش» در سال 2009 پاچ شده است. نگارندگان این مقاله خانم میشل و آقای بویل استادان دانشگاه نیوکاسل استرالیا می باشند.  این مقاله دارای 16 صفحه است.


تعداد صفحات : 16 | فرمت فایل : WORD ,PDF

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود