صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  درمان سرفه کهنه و مزمن با گل بنفشه

درمان سرفه کهنه و مزمن با گل بنفشه


درمان سرفه کهنه و مزمن با گل بنفشه

طبیعت گل بنفشه: سرد و مرطوب است.
خواص درمانى گل بنفشه :
۱- پنجاه گرم از گل بنفشه را در یک لیتر آب ریخته روى آتش بگذارید هنگامى که جوش آن شروع شد درب آن را ببندید و به مدت پانزده دقیقه دم کنید سپس صاف نموده و هر روز سه تا پنج فنجان از آب آن را به نوبت در طول روز بنوشید خلط آور است، کم‏خونى را برطرف مى‏ سازد و حدّت خون و عطش را مى‏ نشاند، سرفه کهنه و مزمن را تسکین مى ‏دهد، برونشیت را درمان مى‏ کند، تبى که از زکام باشد را قطع مى ‏نماید.

۲- هر روز ۱۵- ۸ گرم خشک گل بنفشه را به صورت گرد درآورید و با آب سرد بخورید و یا سه مثقال از پودر گل بنفشه را با یک مثقال شیرخشت مخلوط نموده میل کنید. اسهال صفراوى را قطع مى‏ کند.

۳- بیست گرم از گل بنفشه را همراه با برگ و ساقه‏ هایش در نیم لیتر آب سرد دو ساعت بخیسانید بعد روى آتش گذارده و قبل از جوشیدن درب ظرف را بگذارید و پانزده دقیقه آنها را دم کرده بعد آب آن را صاف نموده و هر روز چهار فنجان از آن را در طول روز به مرور در چهار مرتبه بنوشید، خارش بدن سالخوردگان را برطرف مى‏ سازد.

۴- گل بنفشه را با گل نیلوفر به اندازه مساوى بجوشانید و آب آن را با شکر به قوام آورید و هر سه ساعت یک قاشق سوپخورى از آن را بخورید. سینه‏ پهلو یا ذات‏ الریه را درمان مى ‏کند.

منبع:
حاجى شریف، احمد، اسرار گیاهان دارویى، ۱جلد، حافظ نوین – تهران، چاپ: چهارم، ۱۳۸۶ ه.ش.