دانلود گزارش کارورزی کارخانه ریخته گری ایران خودرو

دانلود گزارش کارورزی کارخانه ریخته گری ایران خودرو کارآموزی صنایع ریخته گری ایران خودرو شرکت صنایع ریخته گری ایران خودرو تاکستان ریخته گری ایران خودرو ابهر ریخته گری ایران خودرو تاکستان ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو شرکت ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو ابهر کارآموزی ریخته گری گزارش کارآموزی ریخته گری دانلود گزارش کارآموزی ریخته گری گزارش کارآموزی ریخته گری فولاد

Internship report casting plant Iran Khodro

 

موضوع : گزارش کارآموزی کارخانه ریخته گری ایران خودرو

توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده ی پرینت می باشد.

مقدمه  
-شرکت ایران خودرو
– قسمتهای کارخانه ریخته گری ایران خودرو
مشخصات عمومی محصولات کارخانه ریخته گری
– سیلندر موتور پیکان
– سرسیلندر موتور پیکان
شرح قسمت های مختلف کارخانه ریخته گری ایران خودرو
-۱:قسمت ذوب :
۱-۱ : کوره ها
۱-۲ : تهیه مذاب در کارخانه ریخته گری ایران خودرو
-۲ : قسمت قالبگیری :
۲-۱ : روشهای مختلف ریخته گری
۲-۲ : ریخته گری در قالب های ماسه ای
۲-۳ : قسمت قالبگیری کارخانه ریخته گری ایران خودرو
-۳ : ماهیچه سازی :
۳-۱ : مقدمه
۳-۲ : مراحل ماهیچه سازی :
۳-۲-۱ : آماده سازی و تهیه مخلوط ماسه
۳-۲-۲ : تولید ماهیچه و روش ساخت آن
۳-۲-۳ : تمیز کاری
۳-۲-۴ : پوشش دادن ماهیچه ها
۳-۳ : بررسی ضایعات ماهیچه سازی :
۳-۳-۱ : ضایعات ناشی از نامرغوب بودن مخلوط ماسه ماهیچه
۳-۳-۲ : ضایعات ناشی از مرحله ساخت ماهیچه
۳-۳-۳ : ضایعات مرحله مونتاژ
۳-۳-۴ : ضایعات مرحله تمیزکاری ، رنگ و دوباره تخت
۳-۴ : دسته بندی عیوب ماهیچه ها
عیوب مشاهده شده در قطعات ریخته گری تولید شده – علل – پیشنهاد رفع عیوب
ارزیابی کلی از کارخانه ریخته گری شرکت ایران خودرو

دانلود گزارش کارورزی کارخانه ریخته گری ایران خودرو
شرکت خودرو

مختصری بر گزارش کارآموزی :

شرکت ایران خودرو
این شرکت از مهمترین کارخانجات خودروسازی در ایران است که از قطبهای این صنعت در کشور ما محسوب می شود . تولیدات این کارخانه همانطور که از نام این شرکت پیداست به ساخت خوردو ختم می شود .
انواع محصولات این شرکت : سواری پیکان ، پیکان وانت ، پژو ۴۰۵  ، پژو RD  ، اتوبوسهای بنز مدل ۰۳۵۵ و مدل ۴۰۰C  ، خاور و مینی بوس می باشد که ساخت قطعات خودروی پیکان سواری و پیکان وانت تقریباً در کشورمان انجام می گیرد و سفارش و تهیه قطعات و لوازم آن توسط شرکت ساپکو انجام می گیرد .
این شرکت از قسمتهای مختلف تشکیل شده است که محصول نهایی تمام این بخشها خوردوهای نام برده می باشد .
از جمله بخشهای مهم این شرکت بخش ریخته گری است که تهیه قطعات ریخته گری خودروها بر عهده آن می باشد و در حال حاضر تنها محصولات مهم آن سیلندر و سرسیلندر پیکان می باشد . که از جنس چدن خاکستری تهیه می گردد .

قسمت های کارخانه ریخته گری ایران خودرو :
بطور کلی کارخانه ریخته گری ایران خودرو شامل قسمتهای مختلفی است که ذیلاً به آنها اشاره می شود :

۱-قسمت ذوب :
در این قسمت مذاب مورد نیاز برای تهیه قطعات ریخته گری تهیه می شود . شارژ کوره ها شامل قراضه های آهن پرس شده ، قطعات ناقص و برگشتی و همچنین قسمت های تغذیه و راهگاه قطعات قبلی تهیه شده اند . تعداد کوره های این بخش ۵ عدد می باشد که دو کوره ۲ تنی ، دو کوره ۸ تنی و یک کوره نگهدارنده مادر که ظرفیت آن ۴۰ تن می باشد در حال حاضر در این قسمت کار می کنند.

۲- قسمت قالبگیری :
قالبگیری قطعات به دو صورت انجام می گیرد و در واقع این بخش شامل دو خط می باشد :
یک خط که می توان تقریباً آن را اتوماتیک دانست که به آن خط واگز گویند و قسمت دیکر که خط قالبگیری نیمه اتوماتیک است و از پرسهای ضربه ای فشاری برای قالبگیری استفاده می شود .

۳-قسمت ماهیچه سازی :
در این قسمت برای تهیه ماهیچه ها ابتداآماده سازی مخلوط ماسه انجام می گیرد و مواد افزودنی از قبیلرزینها – کاتالیستها – ماسه ماهیچه گیری و … اضافه می شود ، سپس با توجه به شکل ماهیچه های مورد نیاز آنها راقالبگیری کرده و به روش hot box   و cold box ماهیچه ها را تهیه می کنند . سپس آنها را تمیز کرده ، پوشش می دهند و انبار می کنند و قبلاز قالبگیری قطعات آنها را در قسمت دیگر مونتاژ می کنند و آماده استفاده در تهیه قطعات می کنند .

۴-تمیزکاری و رنگ :
در این قسمت ابتدا قطعات را cold shake out  می کنند و ماسه های اطراف قطعه و درون قطعات را خارج می کنند پس از این مرحله قطعات شات بلاست می شوند و سطح آنها تقریباً پرداخت می شود و در مرحله بعد قطعات سنگ زده می شوند پس از سنگ زنی قطعات سیلندر و سرسیلندر – برای حصول اطمینان از سالم بودن قطعات – تخت آزمایش zoates test  قرار می گیرند و پس از آن رنگ شده به قسمت دیگری از کارخانه ایران خودرو بنام موتورسازی منتقل می شوند .

۵-قسمت مدلسازی و قالبسازی :
قسمت مدل سازی با دارا بودن امکانات مختلف توانایی ساخت انواع مدلهای چوبی را دارد . این قسمت علاوه بر تعمیرات قالبها و مدلهای خط تولید در صورت نیاز توانایی ساخت مدل و قالب های فلزی رانیز دارد .

۶-آزمایشگاهها :
آزمایشهای کارخانه ریخکته گری شامل سه بخش مستقل می باشد :
الف – آزمایشگاه فیزیک : در این قسمت از آزمایشگاه امکان انواع آزمایشهای فیزیکی و مکانیکی وجود دارد از جمله آزمایشهای متالوگرافی ، آزمایشات فشار ، کشش ، ضربه ، سختی سنجی در ضمن این بخش با مجهز بودن به دستگاه کوانتومتر توانایی آنالیز قطعات را نیز دارد .
ب-آزمایشگاه شیمی : در این بخش از آزمایشگاه ها امکان انجام آزمایشهای شیمی تر و شیمی تجزیه و آنالیز شیمیایی مواد وجود دارد .
ج-آزمایشگاه ماسه : کلیه آزمایشات مربوط به کیفیت ماسه ریخته گری و همچنین ماده قالبگیری – مخلوط ماسه و مواد افزودنی – مانند نفوذپذیری ، درصد رطوبت ، تراکم پذیری درصد فردشوندگی واستحکام فشار سرد همچنین آزمایشات دیگر از جمله درصد خاک ، مواد سو خنثی و … نیز در این آزمایشگاه انجام می گیرد .


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 68

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط