صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » عمران  »  دانلود گزارش کاراموزی رشته عمران

دانلود گزارش کاراموزی رشته عمران

دانلود مقاله کارورزی با عنوان دانلود گزارش کاراموزی رشته عمران در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۳۰ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


مقدمه :
با توجه به اینکه همه ما یک شناخت کلی نسبت به بتن و ساختمانهای بتنی داریم در مقدمه فقط به معرفی خود بتن می پردازیم :
بتن یکی از مصالح ساختمانی است که بویسله آمیختن مخلوط متناسبی از سیمان و مصالح سنگی و آب بوجود می آید. آب و سیمان با ترکیب شیمیایی که به وجود می آورند در میان مصالح سنگی نفوذ کرده و در حقیقت مانند چسب مصالح را به همدیگر می چسباند که این توده سنگی ایجاد شده بتن را تشکیل می دهد .
بتن ماده ای است که چون در مقابل فشار مقاومت بالایی از خود نشان می دهد در ستونها وقوسها مورد استفاده زیادی دارد. اما در مقابل مقاومت کششی پایینی دارد که برای بر طرف کردن این مشکل از آرماتور استفاده می کنند .

مواد تشکیل دهنده بتن:
۱٫سیمان :سیمان با وزن مخصوص ۱۳۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب
۲٫مصالح سنگی : به صورت درشت دانه و ریز دانه با وزن مخصوص ۱۷۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب
۳٫ آب : با وزن مخصوص ۱۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب
۴٫ مواد مضاف (افزودنیها)

بتن از لحاظ وزن مخصوص به ۵ دسته تقسیم می شود:
۱٫بتن معمولی با وزن مخصوص۲۳۰۰ تا ۲۴۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب
۲٫ بتن سبک با وزن مخصوص ۱۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب
۳٫بتن سنگین با وزن مخصوص ۴۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب
۴٫بتن با دانه های الیافی : این نوع بتن مصالح سنگی ندارند بلکه مصالح الیافی دارند و بیشتر برای لوله های تحت فشار کاربرد دارند.
۵٫بتن گازی: این نوع بتن علاوه بر مصالح سنگی شامل حبابهای هوا نیزمی باشد که مانند ساچمه عمل می کنند( یعنی هیچ راهی به یکدیگد ندارند).

خود سیمان به دو دسته پرتلند و غیر پرتلند تقسیم می شود. که سیمان پرتلند به ۵ تیپ تقسیم می شود که تیپ ۱ معمولی تیپ ۲ اصلاح شده تیپ ۳ زود گیر(پرحرارت) تیپ ۴ کند گیر( کم حرارت) تیپ ۵ ضد سولفات می باشد.

در آخر بتن هم با توجه به نوع سیمان به ۳ دسته تقسیم می شود:
۱٫ بتن با سیمان پرتلند
۲٫ بتن با سیمان غیر پرتلند
۳٫ بتن با سیمان پرتلند و مواد مضاف
مراحل مختلف شروع عملیات ساخت به قرار زیر میباشد که جدا جدا به آنها پرداخته می شود:
مرحله اول : شامل عملیات نقشه‌برداری ،بررسی مقاطع که ارتفاع دار و پیاده کردن در ارتفاع و موقعیت سازه
مرحله دوم : شامل گود بردا ری شالوده سازه
مرحله سوم: شامل اجرای فنداسیون وپی
مرحله چهارم : شامل اجرای اسکلت ،نظیر سقف ،ستون و راه پله‌ها
مرحله پنجم: شا مل اجرای تاسیسات برورتی و حرارتی و برقی
مرحله ششم : شامل اجرای سفت کاری و آجر چینی و تیغه چینی
مرحله هفتم : شامل اجرای نازک کاری در واحدها
و ….

مرحله اول : شامل نقشه برداری، بررسی مقاطع کد دار و ارتفاع دار و پیاده کردن ارتفاع و موقعیت سازه.

مرحله دوم : شامل گود برداری های شالوده
مهمترین عاملی که قبل از احداث و ساخت یک سازه در نظر گرفته می شود . موقعیت آن سازه است که این موقعیت معینی از منطقه و محل احداث (سایت پلان ) و بررسی ارتفاع پی سازه که سازه بر روی آن بر پا می شود .
در این دو مرحله چون نقشه برداری و گود برداری با هم ا نجام می‌گیرد . لذا سعی شده هر دو را یک جا توضیح دهیم . البته نباید فراموش شود که امر نقشه برداری در تمام مراحل ساخت یک بنا صورت می‌گیرد و در تمام مراحل نقش خود را ایفا می‌کند.
بعد از مطالعه بر روی خاک منطقه و انجام آزمایشات خاک و پس از اطمینان از ظرفیت باربری خاک و مقاومت فشاری و حد گسیختگی آن شروع به انجا م عملیات نقشه برداری می گردد .

در کارگاه همیشه چند بنچ مارک (Bench wark ) برای انجام کار نقشه برداری وجود دارد به کمک کد ارتفاعی بنچ مارک‌ها مقدار ارتفاع سازه را بر روی خاک پیاده می‌کنیم . همینطور مقدار زاویه‌ها ، مختصات z,y,x و یا مختصات ( )
طبق نقشه انجام می گیرد.

همینطور اینکه در راستای (ارتفاع ) چقدر باید گود برداری صورت گیرد. با کمک تمام کدها و پیاده کردن آنها بر رو ی زمین شروع به عملیات گود برداری می کنیم . لازم به ذکر است که از حریم محیط سازه تقریبا ا متر آن طرف تر گود برداری صورت می گیرد (برای راحتی کار) .

در حین عملیات گود برداری روند نقشه برداری نیز ادامه می یابد تا به حد دقیق کف برسیم . این کف تقریبا کف آغاز به کا ر برای ایجاد سازه می باشد.
در اینجا با کوبیدن علامت هایی (نظیر میلگرد ) و یا ریخت گچ کف خاکی یعنی کف بتن مگر آماده می شود . نقشه بردار در حین این کار دوام به چک کردن نقاط می‌پردازد . بعد از مطمئن شدن از ارتفاع زاویه‌ها و چرخش ‌ها شروع به عملیات فنداسیون وشالوده بر روی خاک می‌شود . لازم به ذکر است که خاک باید تراکم لازم را بر ای بنا کردن سازه داشته باشد .
قبل از اجرای پی سازی ، ازچند نقطه مختلف زیر بنا در عمقهای لازم نمونه برداری می‌شود . در مواردی‌‌‌، به وسیله گمانه زدن خاک را از لایه های مختلف زمین بیرون می آورند و آن را به کمک آزمایشهای مختلف مکانیک خاک مورد بررسی قرار می دهند . با در نظر گرفتن نتایج آزمایشهای مذکور،ابعاد فونداسیون محاسبه ،سپس پی ساخته می شود.
به طور کلی، مقامت خاک برای پس سازی و سا ختن بنا اهمیت بسیار دارد و به اجرای جز به جز آن باید توجه کامل داشته باشیم .
در ساختمانهای یک و دو طبقه و در مواردی سه طبقه ،پی کنی تا سطح زمین سخت ادامه می یابد. تشخیص زمین به تجربه سازندگان بستگی دارد و در آن بیشتر اصول سنتی و تجربی حاکم است.
در پی‌کنی سطح زیر تمامی پی‌ها باید تراز باشد. در مواردی ،قسمتهایی از زمین نرم است که این نرمی باید تا سطح زمین برداشته شود.
و به این سبب ،در سطح زیر پی ناهمواریی نیز ایجاد می شود . در مواردی ،امکان شیب تند و یا شیب‌های یکنواخت در پی کنی و خاکهای نرم به وجود می‌آید که به طور مسلم باید تا سطح زمین گودبرداری شود.

مرحله سوم شامل اجرای فنداسیون و شالوده:
مرحله سوم شامل اجرای فنداسیون و شالوده سازه است. بعد از مرحله خاکبرداری تسطیح زمین و خاکریزی و گودبرداری به مقدار و ارتفاع مشخص، نوبت به اجرای فنداسیون است. روش کار به این صورت است که موقعیت ارتفاعی زیر فنداسیون، محل و جایگاه آنها مشخص شده‌‌‌، اقدام به خط کشی با گچ و قالب چینی می‌کنند. قالبها به صورتهای فلزی، چوبی و آجری بوده. اما در اینجا ما از قالبهای آجری استفاده می‌کنیم.
با توجه به نقشه و جزئیات فنداسیون و پی قالبها با آجری گری و ملات گل (برای سهولت در کندن دوباره) چیده شده و آرماتورهای موجود طبق نقشه بریده وبافته می‌شود. البته قبل از کار گذاشتن میلگردها بتنی به عنوان بتن مگر در کف فنداسیون و شناژها ریخته می‌شود. بتن مگر بتنی است با عیار سیمان کم (۱۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب) که باعث جدا شدن بتن از خاک زیر پی می‌باشد.
باید توجه داشت که خاک ریزی باید به حد مطلوب تراکم باشد به نحوی که تمام آزمایشات تراکم و غیره بر روی نمونه‌های آن انجام شده و قابل قبول باشد. اگر خاک دستی در زیر فنداسیون باشد خاک دستی خارج کرده و ملات گل آهک جای آن ریخته می‌شود. ضمناٌ باید آهک درون ملات به خوبی شکفته باشد. با ریختن بتن مگر مرز جدایی بین خاک و بتن شالوده مشخص می شود.
برای اینکه بتن ریخته شده در شالوده آب خود را از دست بدهد و یا رطوبت بتن به وسیله خاک و یا قالب کشیده نشود با پلاستیک اطراف قالبها را می‌پوشانیم. بتن ریخته شده باید در Baching مخلوط می‌شود. طرح اختلاط بتن (چه بتن سقف، چه کف و چه فنداسیون) در Baching طبق مطالعات قبلی صورت می‌گیرد.
با توجه به رطوبت ماسه، جنس ماسه، و خصوصیات شن و رطوبت و درجه حرارت و مقدار عیار سیمان اختلاط صورت می‌گیرد. اختلاط بتن به روش وزنی صورت می‌گیرد و بتن آماده شده درون mixer ریخته شده و حمل و نقل آن صورت می‌گیرد و یا در مواردی بتن را داخل بتونیر آماده می کنند.
لازم به ذکر است که تمامی میلگردها با توجه به اندازه و قطر و طول و فاصله خاموتها و . . .دقیقا”از روی نقشه صورت گیرد و مهندس ناظر برای تحویل فنداسیون قبل از بتن ریزی وضعیت قرارگیری آرماتورها را کنترل می نماید.


تعداد صفحات : 30 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود